"Living bottle"

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Matti
Moderator
Moderator

Re: "Living bottle"

Ongelezen berichtdoor Matti » 27 Nov 2012, 16:46

Goed idee! Nu nog een 24/7 living-bottle-cam live-stream en je bent klaar :D
0 x
Matthijs, whiskynerd.

MichelC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MichelC » 25 Jan 2013, 13:09

Ik ben heel benieuwd....
0 x

Daniel
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Daniel » 26 Jan 2013, 11:44

Leuk dit! Ik ga denk ik beginnen met mn laatste restje Ardbeg 10yo en als ie bijna leeg is mn FG Gold Selection (lekkere blend, MacAllen/Highland Park als ik de fles moet geloven).
0 x

OpiumX
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor OpiumX » 18 Feb 2013, 22:39

Nice! Zodra ik een lege fles heb, schenk ik van al mijn Schotse whisky's een dram of een halfje in de fles. Ben heel benieuwd...

Frank
0 x

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 22 Feb 2013, 14:11

Ik ben ook van plan om mijn eigen living bottle fles te maken. Ik vraag me alleen af of jullie ook bijv. bourbon mixen met single malt. M.a.w. mixen jullie alles door elkaar of alleensoort bij soort?
0 x

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 22 Feb 2013, 15:10

Pellie schreef:Ik ben ook van plan om mijn eigen living bottle fles te maken. Ik vraag me alleen af of jullie ook bijv. bourbon mixen met single malt. M.a.w. mixen jullie alles door elkaar of alleensoort bij soort?

Ik heb twee living bottles: 1 voor de peatbommetjes en 1 waar ik hoogstens niveautje Talisker in giet. Zo voorkom ik dat de laatstgenoemde een turfbom wordt. Ik zou er denk ik geen bourbon e.d. bij doen. Hoogstens grain whisky.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 22 Feb 2013, 15:17

Ook niet mijn eerste gedachte om bourbon met single malt te mixen, maar aan de andere kant ben ik ook wel weer nieuwschierig wat daar uit komt qua smaak!
0 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 22 Feb 2013, 16:39

Ik niet want ik wil dat mijn living bottle uiteindelijk een malt blend en geen blend wordt en al helemaal niet iets wat officieel geen eens een naam zou mogen hebben ;) Bij mij dus ook geen Ierse whiskey in de LB.
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 23 Feb 2013, 01:08

Ik beken, meermaals heb ik de doodzonde(tm) begaan: ik heb Bourbon met Single Malt scotch gemengd.

Werkt als een trein :D Het geeft (heel algemeen gesproken) fruit-tonen, kruidigheid en vanille aan een blend.

Wel opletten: bourbon is over het algemeen zo sterk van smaak dat het al snel de subtielere whiskies overstemt.

p.s. in mijn living bottle zit van alles en nog wat, zelfs een klein beetje rum :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 23 Feb 2013, 09:47

Dan ga ik het toch eens proberen....je hebt me overtuigd Matti haha
0 x

Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 23 Feb 2013, 16:29

Naar aanleiding van dit topic ben ik toch ook maar mijn eigen living bottle begonnen :D Ik had nog een fles redelijk slechte blend staan (Whyte & Mackay Special) die ik toch niet echt meer dronk. Daar heb ik een restje - ik denk hooguit 20ml - Bowmore 12 in gedaan. Het was toch te weinig voor een dram en echt fantastisch vond ik 'm niet. Ik hoop dat ze elkaar leuk aanvullen. Die W&M was nog ongeveer 100ml ofzo, en het is een literfles. Dus er kan nog genoeg bij. Ik ben benieuwd hoe dit nu smaakt/ruikt en wat ik er in de toekomst nog meer bij kan gooien :bigsmile
0 x
BAM! - ook op Facebook

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 23 Feb 2013, 18:51

Ik heb een paar keer op het punt gestaan om er ook mee te beginnen, temeer omdat ik (toen) een Vat 69 en een andere blend (ik weet begot de naam niet meer) in mijn kast had staan. Maar ik krijg het nog steeds niet over mijn hart om bv (ik zeg nu maar iets) het laatste 'kliekje' van een Caol Ila 26yo 1982 Duncan Taylor te mengen met het laatste drupje van een Ardbeg 1990 Taste Still.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

edwin1973
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor edwin1973 » 23 Feb 2013, 19:09

johan brugge schreef:Ik heb een paar keer op het punt gestaan om er ook mee te beginnen, temeer omdat ik (toen) een Vat 69 en een andere blend (ik weet begot de naam niet meer) in mijn kast had staan. Maar ik krijg het nog steeds niet over mijn hart om bv (ik zeg nu maar iets) het laatste 'kliekje' van een Caol Ila 26yo 1982 Duncan Taylor te mengen met het laatste drupje van een Ardbeg 1990 Taste Still.

Ik begrijp het helemaal daarom ben ik er ook (nog) niet aan begonnen :bigsmile
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 23 Feb 2013, 19:15

edwin1973 schreef:Ik begrijp het helemaal daarom ben ik er ook (nog) niet aan begonnen

Herkenbaar. Ik ben op veel gebieden nogal een purist en zo ook hier :?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 23 Feb 2013, 20:07

johan brugge schreef:Ik heb een paar keer op het punt gestaan om er ook mee te beginnen, temeer omdat ik (toen) een Vat 69 en een andere blend (ik weet begot de naam niet meer) in mijn kast had staan. Maar ik krijg het nog steeds niet over mijn hart om bv (ik zeg nu maar iets) het laatste 'kliekje' van een Caol Ila 26yo 1982 Duncan Taylor te mengen met het laatste drupje van een Ardbeg 1990 Taste Still.

Ik denk daarom ook dat mijn Glen Grant 1992 Cellar Reserve of Talisker er niet in terecht zullen komen. Daar geniet ik tot de laatste druppel van ;)
0 x
BAM! - ook op Facebook

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”