IB: Samaroli, Independent Bottler

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

IB: Samaroli, Independent Bottler

Ongelezen berichtdoor Piet » 24 Feb 2010, 13:02

De Independent Bottler Samaroli heeft kennelijk een uitstekende reputatie.

Op onversneden vond ik een korte achtergrond over Samaroli.
Heel wat van Samaroli’s bottelingen hebben doorheen de jaren een legendarische status verworven.

Een uitgebreider artikel over Samaroli in Nederland in Whisky Passion.

Ik zie wel dat de prijs van de bottelingen bovengemiddeld is, in elk geval niet voor de "low budget" drinkers onder ons.
Ze zijn dan ook vaak wat ouder of zelfs héél oud te noemen.

Ik heb inmiddels begrepen dat Gall & Gall van der Boog (= Passie voor Whisky ?) de exclusieve import voor Nederland doet.

Zie ook de lovende proefnotitie van Johan: Caol Ila 1984 Samaroli 45% vol.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

whatnol
Actief lid
Actief lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 Dec 2009, 11:47

Re: Samaroli, Independent Bottler

Ongelezen berichtdoor whatnol » 24 Feb 2010, 13:47

De reputatie van Samaroli is vooral gebaseerd op de bottelingen die hij heeft uit gebracht voor 1990 .
Deze zijn naar mijn mening dan ook ongeevenaard .
De bottelingen die de laatste jaren zijn uit gekomen vind ik nogal tegen vallen .

Groetjes Nol Willems
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 566
Lid geworden op: 03 Aug 2009, 14:56
Locatie: Rotterdam

Re: Samaroli, Independent Bottler

Ongelezen berichtdoor p_froes » 24 Feb 2010, 13:52

Inderdaad, zoals Nol zegt, de flessen van de laatste jaren halen bij lange na niet de (legendarische) kwaliteit van de oude Samaroli's.
0 x
Life is too short to drink bad whisky

Gebruikersavatar
Wim Wamelink
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 Okt 2010, 12:49
Locatie: 't Loo Oldebroek
Contact:

Samaroli, Independent Bottler

Ongelezen berichtdoor Wim Wamelink » 16 Okt 2012, 12:25

Wie kan mij vertellen wat deze fles Samaroli Whisky voor stelt. Welke distilleerderijen zouden het zijn?
Ik wil het graag in mijn nieuwe whiskybar kast plaatsen in de MasterClass Bar in 't Loo maar heb geen idee waar ik die moet plaatsen.
Bijlagen
IMAG0438 (2).jpg
IMAG0438 (2).jpg (530.77 KiB) 1295 keer bekeken
IMAG0437 (2).jpg
IMAG0437 (2).jpg (659.85 KiB) 1295 keer bekeken
0 x
Wim Wamelink
www.wimwamelink.nl

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: IB: Samaroli, Independent Bottler

Ongelezen berichtdoor Piet » 16 Okt 2012, 12:40

Als je zoekt op "samaroli no age" of "samaroli no age 2002"komt er vrij veel naar boven, o.a:

Naast de beroemde Bouquetreeks, zijn Coilltean en No Age ook bekende labels van Samaroli. No Age is een serie vatted malt whisky’s, welke enkel en alleen whisky bevat van de laatste Schotse artisanale distilleerderijen. Een statement tegen de industrialisatie van de distilleren als het ware.


Ze geven waarschijnlijk niet prijs welke whiskies er in gaan. Afhankelijk van de editie (jaar van uitgifte) zie ik even snel prijzen tussen €150 en €300.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Samaroli NoAge

Ongelezen berichtdoor Piet » 16 Okt 2012, 12:46

Samaroli since 1968

Technical tasting notes (van de 2008 No Age):
A harmonious vatting of whiskies aged from ten to over forty years in special sherry and oak casks, produced exclusively
by Scotland’s last artisan distilleries, which still use the same procedure as a hundred years ago.
NoAge is the only whisky for which the reduction of original alcohol lasts for no less than twelve months, as was the custom in the 19th century.
All the batches are re-blended every two-three months. A small percentage of water is added to it, so that it is gradually absorbed by the whisky’s various organoleptic components.
This practice has been abandoned by everyone else, as it was too expensive. NoAge does not undergo artificial colouring, nor is it submitted to chill filtration, which could remove its original components and natural aromas
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: IB: Samaroli, Independent Bottler

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 16 Okt 2012, 12:48

Aah leuk een speurtocht dacht ik, maar ik kan echt nergens vinden wat er in zou moeten zitten. Heel vreemd! Maakt mij wel nieuwsgierig hoor!

Edit:

Misschien hier eens een mailtje naar sturen?
http://www.samaroli.it/eng/contatti.asp
0 x

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: IB: Samaroli, Independent Bottler

Ongelezen berichtdoor Piet » 16 Okt 2012, 13:20

Opes, overheen gekeken (in hetzelfde document):
One example is the technique used for our NoAge: not adding distilled water all at one time, but – as was
the tradition in the 19th century – in the course of an entire calendar year, to enable to spirit to “welcome”
the new element, avoiding the risk of unbalancing the delicate combination of 40 single malts, whose
ages, in the case of the 2008 edition, go from 1957 to 1996.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Gebruikersavatar
I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2550
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 17:21
Locatie: Rotterdram

Re: IB: Samaroli, Independent Bottler

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 16 Okt 2012, 20:45

Piet schreef:Opes, overheen gekeken (in hetzelfde document):
One example is the technique used for our NoAge: not adding distilled water all at one time, but – as was
the tradition in the 19th century – in the course of an entire calendar year, to enable to spirit to “welcome”
the new element, avoiding the risk of unbalancing the delicate combination of 40 single malts, whose
ages, in the case of the 2008 edition, go from 1957 to 1996.
Inderdaad Piet, oeps :o Zou hier echt wel wat voor over hebben :smullen

ps. Dit zijn eigenlijk ook wel dé flessen voor WWWDA - kijk 'ns naar de schouders van deze flessen(lijken 'n klein beetje op de Masterson's!!).
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"


Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten