van Zuylen -vooreenmooiglas.nl - whiskyvanzuylen.nl

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Gebruikersavatar
Sjon
Actief lid
Actief lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 Feb 2010, 17:49
Locatie: Fijnaart

van Zuylen -vooreenmooiglas.nl - whiskyvanzuylen.nl

Ongelezen berichtdoor Sjon » 08 Feb 2010, 18:40

weet niet zo goed waar ik dit kan plaatsen, gezien ik uit de buurt van Roosendaal kom zou je het een reis kunnen noemen naar loosduinen.
dit is natuurlijk wat overdreven, maarzoals gezegd wist niet goed waar ik het moest plaatsen.

na de website een beetje te hebben bestudeert lijkt het mij leuk een keer in zo'n echte speciaal zaak te kijken.
kunnen jullie mij vertellen of het de moeite is de ''reis'' te maken?
verkopen ze ook leuke miniatuurtjes?
en verdere weetjes waar ik nu niet opkom, zoals een leuk boek voor de beginner over hoe je moet proeven bijvoorbeeld.
nu snap ik wel dat proeven niet zo moeilijk is, maar ik vind iets lekker heel lekker of niet lekker.
jullie speken in de verte proef ik een beetje noten, en dat soort dingen.
misschien is er een boekje waarin staat beschreven waar je op moet letten tijdens het proeven om dit soort dingen te ontdekken.

met vriendelijke groet,

sjon
0 x

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: van Zuylen

Ongelezen berichtdoor Piet » 08 Feb 2010, 19:09

Sjon, dit zijn eigenlijk twee verschillende onderwerpen.

Van Zuylen en ervaringen daarmee past hier. Ik heb het verplaatst naar waar je dit nu leest.
IK heb zelf geen ervaring met Van Zuylen dus laat dit graag aan anderen.

Het tweede deel gaat over proeven en boeken daarover. Ik zal een bericht daartoe bij de boeken plaatsen.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Gebruikersavatar
Sjon
Actief lid
Actief lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 Feb 2010, 17:49
Locatie: Fijnaart

Re: van Zuylen

Ongelezen berichtdoor Sjon » 08 Feb 2010, 19:23

bedankt piet voor het goed wegzetten van het topic.
had het niet zien staan dat commerciele instellingen.
0 x

Gebruikersavatar
macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver
Berichten: 882
Lid geworden op: 17 Aug 2009, 09:05
Locatie: Like A Rolling Stone ...
Contact:

Re: van Zuylen

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 08 Feb 2010, 21:00

Hallo Sjon,

Van Zuylen is een gerespecteerde whiskyspeciaal zaak die ik je zeker kan aanbevelen.
In Roosendaal is overigens het Benelux-kantoor van de SMWS gevestigd, de Scotch Malt Whisky Society.
Da's ook een leuk adres om je licht op te steken en misschien zelfs lid te worden. Het adres kun je vinden via www.smws.com
0 x

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: van Zuylen

Ongelezen berichtdoor Piet » 09 Feb 2010, 09:46

macoffringa schreef:In Roosendaal is overigens het Benelux-kantoor van de SMWS gevestigd, de Scotch Malt Whisky Society.
Da's ook een leuk adres om je licht op te steken en misschien zelfs lid te worden.

Je "licht opsteken" kan nooit kwaad maar met lid worden zou ik even voorzichtig zijn Sjon.
Sjon is zich beter aan het oriënteren cq verdiepen Hans, vandaar zijn meest recente vragen.

Het lidmaatschap van de SMWS lijkt me niet iets voor een relatieve beginner, juist omdat de meningen over kosten/baten erg verdeeld zijn. Wellicht een (andere) discussie waard(ig).
Ik las onlangs nog deze discussie: SMWS - becoming a rip off ?. Let wel, geen oordeel mijnerzijds, maar wel een constatering.

Zie voor dit laatste onderwerp de voortzetting in viewtopic.php?f=187&t=544
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Gebruikersavatar
laddie teun
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 705
Lid geworden op: 10 Sep 2009, 11:19

Re: van Zuylen

Ongelezen berichtdoor laddie teun » 09 Feb 2010, 11:56

van Zuylen is een absolute aanrader. Een van de betere whiskywinkels in Nederland en ver er buiten. Zeer scherp geprijsd, groot assortiment en een bijzonder aardige man. Ik heb er alleen maar goede ervaringen mee.
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

Gebruikersavatar
gadeweerd
Senior
Senior
Berichten: 360
Lid geworden op: 25 Aug 2009, 20:25
Locatie: Alkmaar

Re: van Zuylen

Ongelezen berichtdoor gadeweerd » 09 Feb 2010, 21:35

Op zich zijn er op verschillende plekken in NL goede (whisky)slijters die je vaak kunnen adviseren en kunnen laten proeven. Bel ze gewoon ff van te voren, dan hoor je gelijk hoe je te woord wordt gestaan.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
chris
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 558
Lid geworden op: 07 Okt 2009, 10:32
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re: van Zuylen: Bezoek een (verre) reis waard ?

Ongelezen berichtdoor chris » 13 Feb 2010, 15:30

Ik ben zelf al verschillende keren bij Van Zuylen geweest en ik kan je het aanraden.Hij heeft een ruim assortiment en je wordt er goed geholpen. :hoera
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sjon
Actief lid
Actief lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 Feb 2010, 17:49
Locatie: Fijnaart

Re: van Zuylen: Bezoek een (verre) reis waard ?

Ongelezen berichtdoor Sjon » 23 Feb 2010, 17:54

nou ik ben van het weekend naar den haag gereden om eens te kijken.
echt een leuke zaak, met gedreven personeel die je graag helpen.
ga zeker nog een keer terug.
mede doordat ik een flesje heb zien staan gebotteld in 1989 mijn geboorte jaar, en het is toch wel erg leuk om dat op de kast te hebben staan, dacht ik zo.
0 x

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: van Zuylen - vooreenmooiglas.nl - whiskyvanzuylen.nl

Ongelezen berichtdoor Piet » 03 Jan 2011, 19:32

Afgelopen dagen toch wel wat geïrriteerd geraakt door de webshop van van Zuylen :boos

Misschien is het sommigen van jullie al opgevallen maar ik ben op zoek.
En wat ik ook zoek (via Google) ik kom bijna altijd als een van de eerste op deze site (complementen voor de webmaster).

Eureka gevonden denk je dan :duimop

Niet dus, althans de gezochte whisky staat er wel, en is zelfs bijna altijd in de aanbieding (tientje of zo minder b.v. € 135,95 (van € 145,95) ).... maar ergernis alom, de bestel-knop Afbeelding blijkt dan te ontbreken en in plaats daarvan staat er niet leverbaar / not available. Het klopt wel maar toch :Scratch
In mijn zoektocht van de afgelopen dagen ben ik daar vele tientallen keren geweest en in pak weg 96% van de gevallen ontbreekt dan die knop ... en daar word ik helemaal niet vrolijk van, zelfs niet met een dram of twee op :evil:
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Gebruikersavatar
old-smuggler
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 119
Lid geworden op: 18 Jan 2010, 19:36
Locatie: Maastricht
Contact:

Re: van Zuylen -vooreenmooiglas.nl - whiskyvanzuylen.nl

Ongelezen berichtdoor old-smuggler » 03 Jan 2011, 19:44

Piet, ik kan een site maken met 1000de aanbiedingen die ver onder de prijs van mijn collega`s zitten....Maar als ik niet kan leveren ben ik dan idd de goedkoopste...?

Jammer genoeg niet..... :goedgedaan :goedgedaan :goedgedaan
0 x

Gebruikersavatar
whiskysite
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 314
Lid geworden op: 27 Sep 2009, 10:59

Re: van Zuylen -vooreenmooiglas.nl - whiskyvanzuylen.nl

Ongelezen berichtdoor whiskysite » 03 Jan 2011, 20:48

Gniffel :P :P
0 x

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6770
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: van Zuylen - vooreenmooiglas.nl - whiskyvanzuylen.nl

Ongelezen berichtdoor JayDie » 04 Jan 2011, 08:38

Piet schreef:de gezochte whisky staat er wel, en is zelfs bijna altijd in de aanbieding (tientje of zo minder b.v. € 135,95 (van € 145,95) ).... maar ergernis alom, de bestel-knop Afbeelding blijkt dan te ontbreken en in plaats daarvan staat er niet leverbaar / not available. Het klopt wel maar toch :Scratch

Het klopt inderdaad wel zo... Het fijne wel is, dat je wel de informatie en tasting notes van die dram kan lezen :hoera
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
GastheerG
Senior
Senior
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 Nov 2010, 16:28
Contact:

Re: van Zuylen -vooreenmooiglas.nl - whiskyvanzuylen.nl

Ongelezen berichtdoor GastheerG » 04 Jan 2011, 09:33

Ze zetten tenminste dat het NIET op voorraad is. Er zijn genoeg webshops daar kan je alles bestellen en krijg je na 2 dagen een mailtje dat het niet op voorraad is.
Weer twee dagen later dat het niet te bestellen is.
Ik ken van Zuylen verder niet en heb er nog nooit wat gekocht. Whisky is voor mij een product waar de knuffelbaarheid erg hoog is en wil ik gewoon in een winkel kopen. Soms om de hoek, soms tijdens een reis/uitje. Of ik een paar Euro voor een fles meer betaal boeit me niet zo. Beetje leuk contact met een paar slijter is ook wat waard.

Overigens is van Zuylen door z'n website wel de enige shop die ik hier (dit forum) langs heb zien komen waar ik nog wel eens een blokje voor om zou rijden. Ik vind het een erg goede website en een schitterend assortiment en als ik een keer in de buurt ben loop ik daar echt wel even naar binnen om een paar flesjes te scoren.

Punt van kritiek? Bestel eens een fles van 3000 Euro. Komt gewoon de porti van 7,95 te staan :P
0 x

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3102
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: van Zuylen -vooreenmooiglas.nl - whiskyvanzuylen.nl

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 09 Aug 2012, 23:47

Ik vind de website van van Zuylen heel mooi, overzichtelijk en deze is voor mij een vaak gebruikte tool om me te oriënteren voordat ik een fles ergens aanschaf.
Het is mij ook opgevallen dat bij steeds meer bottelingen staat dat ze niet meer leverbaar zijn. Aan de ene kant ergerlijk maar ben het ook wel met JayDie eens dat het prettig is dat je de smaaknotities terug kan vinden (maak hier tenslotte vaak gebruik van).

Een groot deel van mijn flessen komt ook bij van Zuylen vandaan, maar allemaal zelf opgehaald in de winkel.
Ik vind het namelijk nog steeds het prettigst om te zien en voelen (en als je kan proeven, nog beter!!) wat ik koop. Zeker bij de wat duurdere flessen. Bij van Zuylen krijg je altijd een goed advies en ik heb ook het gevoel dat ze je geen dure whisky aansmeren als er alternatieven zijn.
0 x
Afbeelding


Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten