The Angels’ Share wint in Cannes
Re: The Angels' Share
Nee, nog niet! Maar toevallig heb ik gisteren de DVD besteld en valt 'ie vandaag op de deurmat. Dus één dezer dagen ga ik 'm ook eindelijk zien.
0 x
Re: The Angels' Share
reSeth11 schreef:Zaterdag staat deze film, onder het genot van een aantal hopelijk heerlijke glaasjes whisky, op ons programma.
Iemand hem al gezien?
Storyline:
This bitter sweet comedy follows protagonist Robbie as he sneaks into the maternity hospital to visit his young girlfriend Leonie and hold his newborn son Luke for the first time. Overwhelmed by the moment, he swears that Luke will not have the same tragic life he has had. Escaping a prison sentence by the skin of his teeth, he's given one last chance......While serving a community service order, he meets Rhino, Albert and Mo who, like him, find it impossible to find work because of their criminal records. Little did Robbie imagine how turning to drink might change their lives - not cheap fortified wine, but the best malt whiskies in the world. Will it be 'slopping out' for the next twenty years, or a new future with 'Uisge Beatha' the 'Water of Life?' Only the angels know.....
waar ga je die kijken?
0 x
- Marshammie
- Actief lid

Re: The Angels’ Share wint in Cannes
Gisteravond naar deze film geweest in de filmzaal van de bibliotheek van Almere.
Een leuke film, die ook in vogelvlucht het whiskyproces belicht.
De natuur in de Highlands komt ook nog even voorbij.
Verder is het een spannend jongensboek, waarbij de afloop voorspelbaar is en toch nog een verassing in zich heeft.
Ik heb van de film genoten.
Veel plezier met kijken.
Een leuke film, die ook in vogelvlucht het whiskyproces belicht.
De natuur in de Highlands komt ook nog even voorbij.
Verder is het een spannend jongensboek, waarbij de afloop voorspelbaar is en toch nog een verassing in zich heeft.
Ik heb van de film genoten.
Veel plezier met kijken.
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Ik moest erg lachen om de schotse, harde humor en het heerlijke (soms onverstaanbare) accent. Ik had geen ondertiteling dus het was soms een beetje gissen.
De cameo appearance van Mr. Charles Maclean (als zichzelf) vond ik ook erg geinig. En zonder verder al teveel te verklappen, het verhaal slaat natuurlijk nergens op. Maar daar is het een film voor. Een leuk jongensboek zoals inderdaad al genoemd. Een leuke film! Zeker het kijken waard.
0 x
Willem vd K schreef:De cameo appearance van Mr. Charles Maclean (als zichzelf)
Hij heet in de film "Rory McAllister".
0 x
Ik heb de film gisteravond gekeken. Het verhaal is nogal magertjes, maar er zitten soms prachtige shots tussen van Schotse landschappen en natuurlijk de stukjes in en om de distilleries. Erg leuk om een film te kijken waarin whisky zo'n grote rol speelt! De rol van Charles Maclean is idd geen cameo, hij heeft gewoon een rol in de film als whiskykenner Rory McAllister. Leuk om te zien.
Als whisky liefhebber is het zeker het kijken waard, maar ik heb wel eens een betere film gezien
Als whisky liefhebber is het zeker het kijken waard, maar ik heb wel eens een betere film gezien
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

JayDie schreef:Willem vd K schreef:De cameo appearance van Mr. Charles Maclean (als zichzelf)
![]()
Hij heet in de film "Rory McAllister".
Ohja dat is waar! Mijn fout
0 x
- MichelC
- Top bijdrager

Nou, ik heb de film gisteren ook gezien, omdat ik de titel tegen kwam in het blad "Whisky Passion".
Was een leuke film met een leuk verhaal en leuk dat het over whisky gaat.
Was een leuke film met een leuk verhaal en leuk dat het over whisky gaat.
0 x
- Jeronimoss
- Senior

- edwinedje
- Forum goeroe

Ergens vorige week de DVD gekocht in de aanbieding bij de V&D.
Lekker vanmiddag op de bank zitten kijken, dat was aangenaam verpozen
Zoals eerder aangehaald; een leuk verhaal dat kijkt zoals een jongensboek leest.
Wel grappig om in de 'The Making Of...' Charles McLean te horen zeggen dat hij geen Acteur is,
om dan vervolgens op IMDB te lezen;
PS: Daarna na de bioscoop geweest voor De Hobbit.....die viel natuurlijk compleet in het niets bij The Angels Share.
Lekker vanmiddag op de bank zitten kijken, dat was aangenaam verpozen
Zoals eerder aangehaald; een leuk verhaal dat kijkt zoals een jongensboek leest.
Wel grappig om in de 'The Making Of...' Charles McLean te horen zeggen dat hij geen Acteur is,
om dan vervolgens op IMDB te lezen;
Charles MacLean is an actor, known for The Angels' Share (2012).
PS: Daarna na de bioscoop geweest voor De Hobbit.....die viel natuurlijk compleet in het niets bij The Angels Share.
0 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
-
scubawhisky
- Nieuwkomer

Inmiddels is deze film natuurlijk al even uit en zal bij de meeste whisky-adepten al lang bekend zijn, maar mocht je 'm nog niet gezien hebben dan raad ik 'm echt heel erg aan! Goed verhaal, humor, echte Schotse sfeer en whisky speelt hier een schitterende rol. Perfect om of met vrienden of alleen, maar zeker met een goede fles single malt erbij van te genieten!
0 x
Ik ken hem nog niet dus bedankt voor de tip! Hij is te bestellen op bol.com: http://www.bol.com/nl/p/angels-share/1002004012408723/. Mijn bestelling is in ieder geval geplaatst!
0 x
Hij is vrijdag binnengekomen en van het weekend de film gezien. Eerlijk gezegd had ik niet echt mijn research gedaan -- ik had een documentaire verwacht. Ik was positief verrast door de film! Zit vol met humor en een vermakelijk verhaal. Zeker een aanrader!
0 x
Terug naar “Boek- en filmbesprekingen en (whisky)taalkundige zaken”