Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
-
johan brugge
- Forum goeroe

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Clynelish 1997 The Whiskyman white label. Nope, grote vrienden zullen we wellicht nooit worden.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
ElwinB schreef:Lekker bezig, Bart! Klinkt goed.
Ik houd het simpel met een Johnnie Walker Black Label.
Al eens van Power's gehoord? Zit me af te vragen of ik die niet eens zou bestellen... ipv iets van JW bij Drankdozijn
0 x
Gisteravond gelijk m'n nieuwe fles (Isle of) Jura Superstition geopend.
0 x
JayDie schreef:Gisteravond gelijk m'n nieuwe fles (Isle of) Jura Superstition geopend.
Daar heb ik laatst een sample van op en de neus en smaak vond ik vreemd, iets zurigs. Niet mijn ding. Toen ik een minuut of vijf tot tien later nog stond na te praten kwam er wel een overweldigend gevoel, totaal onverwacht.
0 x
Yapi schreef:ElwinB schreef:Lekker bezig, Bart! Klinkt goed.
Al eens van Power's gehoord? Zit me af te vragen of ik die niet eens zou bestellen... ipv iets van JW bij Drankdozijn
Daar heb ik wel van gehoord inderdaad, maar nog nooit gekocht. Welke wil je bestellen? De Powers John's Lane Release? Die is met z'n 45 euro wel wat aan de prijzige kant (voor mij dan...), maar die schijnt heel lekker te zijn.
0 x
ElwinB schreef:Yapi schreef:ElwinB schreef:Lekker bezig, Bart! Klinkt goed.
Daar heb ik wel van gehoord inderdaad, maar nog nooit gekocht. Welke wil je bestellen? De Powers John's Lane Release? Die is met z'n 45 euro wel wat aan de prijzige kant (voor mij dan...), maar die schijnt heel lekker te zijn.
deze hier maar waarschijnlijk niet dezelfde als op drankdozijn...
http://www.whisky-monitor.com/bottle.js ... wer's+12yo
0 x
Caol Ila 82-08 Duncan Taylor cask 2738 ( thx JohanBrugge)
en
Ledaig 98-11 MoS cask 11010 ( thx Liquid_gold)
Beiden zeer verschillend, beiden zeer lekker. Die Ledaig is wel eentje voor de zware sherry en turf fans, niet echt toegankelijk voor een beginner denk ik

en
Ledaig 98-11 MoS cask 11010 ( thx Liquid_gold)
Beiden zeer verschillend, beiden zeer lekker. Die Ledaig is wel eentje voor de zware sherry en turf fans, niet echt toegankelijk voor een beginner denk ik

0 x
Na lange tijd maar weer 'ns een uitzonderlijk lekkere Glenmorangie Signet ingeschonken 

0 x
Clynelish 1988/2011 49.8% 23YO Duncan Taylor Rare Auld Cask 4544.
Na wat opzoekwerk op het internet vond ik 2 scores: een 78/100 en een 77/100. Dus ik had er niet zo een goed oog in. Maar ik moet zeggen dat ik het cijfer niet helemaal terecht vind als ik hem zelf proef. Met een druppeltje water komt het Clynelish-karakter een beetje boven. Aan een concreet cijfer ga ik mij (nog) niet wagen, maar het zal ergens tussen de 80 en de 85 zijn.
Wat ik wel moet toegeven is dat het een teleurstelling is voor een 23-jarige Clynelish.
Na wat opzoekwerk op het internet vond ik 2 scores: een 78/100 en een 77/100. Dus ik had er niet zo een goed oog in. Maar ik moet zeggen dat ik het cijfer niet helemaal terecht vind als ik hem zelf proef. Met een druppeltje water komt het Clynelish-karakter een beetje boven. Aan een concreet cijfer ga ik mij (nog) niet wagen, maar het zal ergens tussen de 80 en de 85 zijn.
Wat ik wel moet toegeven is dat het een teleurstelling is voor een 23-jarige Clynelish.
0 x
jammer genoeg de laatste dram uit de fles Caperdonich Van Wees geschonken. Nog een geutje in de living bottle gedaan, om die wat specialer te maken 
0 x
edwin1973 schreef:GJR schreef:Littlemill cask samples van casks 32 en 34 beiden van 20.12.1990 en op cask strenght....
Hoe waren de samples?????
Menno heeft me laten kennis maken met littlemill![]()
En sindsdien ben ik liefhebber heb inmiddels er zelf ook diverse aangeschaft
Dus ben erg benieuwd naar je mening
Groet,
Edwin
Review nu online. Wel een stevig verschil tussen beide vaten.. Leuk om te zien, nou ja proeven dan
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Zero Dark Thirty kijken. Lekker Amerikaans, dus daar moet een bourbon bij. Dit keer George T. Stagg met heel veel water, al is een deel van de alcohol inmiddels wel verdampt misschien.
0 x
Na de Caper, een steeds beter en beter wordende Springbank R&K, echt goed!
Als afsluiter een Inchgower 82-11 MOS... Bedankt voor de sample, Bram! In één woord: ?
Ik ga je zeggen dat de geur me wel beviel, maar de smaak, daar moest ik echt even aan wennen. Net een goedje perenstroop, soort agavenectar of stevia-achtig. Heel erg zoet, te zoet, maar geen suiker, maar stroperig zoet. Honing, maar van de te zoete soort.
Ik kan me werkelijk inbeelden dat mensen dit lekker vinden, tegelijk vond ik het iets te. Met heel veel water was ie wel te pruimen. Moet zeggen dat de finish me - met of zonder water - wel intrigeerde.
Vreemde whisky. Ik wist al dat er commotie was omtrent deze, ga nu even de reviews bekijken
zou hem rond de 80 scoren, eerder eronder dan erboven, tegelijk was ie wel leuker dan de meeste whisky's die ik rond die punten scoor. Deed tenminste iets
edit: nou, leuk, even onversneden en whiskynotes gelezen; scoren hoger, maar zelfde smaken. Die nectar vooral, zelf nooit grote fan van geweest, dat verklaart al veel. En bourbon notes ook. Net weer teveel van het goeie, met water beter, zoals Johan ook schreef. Leren en blijven leren,
Als afsluiter een Inchgower 82-11 MOS... Bedankt voor de sample, Bram! In één woord: ?
Ik ga je zeggen dat de geur me wel beviel, maar de smaak, daar moest ik echt even aan wennen. Net een goedje perenstroop, soort agavenectar of stevia-achtig. Heel erg zoet, te zoet, maar geen suiker, maar stroperig zoet. Honing, maar van de te zoete soort.
Ik kan me werkelijk inbeelden dat mensen dit lekker vinden, tegelijk vond ik het iets te. Met heel veel water was ie wel te pruimen. Moet zeggen dat de finish me - met of zonder water - wel intrigeerde.
Vreemde whisky. Ik wist al dat er commotie was omtrent deze, ga nu even de reviews bekijken
edit: nou, leuk, even onversneden en whiskynotes gelezen; scoren hoger, maar zelfde smaken. Die nectar vooral, zelf nooit grote fan van geweest, dat verklaart al veel. En bourbon notes ook. Net weer teveel van het goeie, met water beter, zoals Johan ook schreef. Leren en blijven leren,
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”