HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-3: Voorbereiding
HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-3: Voorbereiding
Zo, het gaat opeens snel. Niet alleen het jaar maar ook de voorbereidingen.
We hebben passende sponsoring, zodat ik weet waar ik aan toe ben. En ook de selectie is zo goed als gedaan.
Volgende week gaat de inschrijving open dus nog even geduld. Dat was de afgesproken procedure om iedereen (hoewel max. 40) een kans te geven, vandaar.
Hoewel de BTW verhoogd is en helaas ook het posttarief voor verzending naar België ziet het er naar uit dat we de prijs van €40 kunnen handhaven. Wellicht dat NL-verzending met DHL gaat gebeuren maar daar ben ik nog niet uit. Juist die tarieven zijn relatief meer gestegen.
Houd rekening met de gewijzigde procedure! Omdat de inschrijving door een aantal leden wel erg vrijblijvend gedaan werd is er nu gekozen voor een "boter bij de vis" benadering.
We hebben passende sponsoring, zodat ik weet waar ik aan toe ben. En ook de selectie is zo goed als gedaan.
Volgende week gaat de inschrijving open dus nog even geduld. Dat was de afgesproken procedure om iedereen (hoewel max. 40) een kans te geven, vandaar.
Hoewel de BTW verhoogd is en helaas ook het posttarief voor verzending naar België ziet het er naar uit dat we de prijs van €40 kunnen handhaven. Wellicht dat NL-verzending met DHL gaat gebeuren maar daar ben ik nog niet uit. Juist die tarieven zijn relatief meer gestegen.
Houd rekening met de gewijzigde procedure! Omdat de inschrijving door een aantal leden wel erg vrijblijvend gedaan werd is er nu gekozen voor een "boter bij de vis" benadering.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-3: Voorbereiding
" boter bij de vis, benadering" ik ben erg benieuwd!
0 x
Iemand zei ooit eens tegen mij: "Blijven lachen, het kan altijd erger."
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!
Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-3: Voorbereiding
oh boy oh boy oh boy oh boy oh boy oh boy oh boy oh boy oh boy oh boy
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-3: Voorbereiding
QPO-80-03 schreef:" boter bij de vis, benadering" ik ben erg benieuwd!
Benieuwd? Naar die benadering of naar de VBT-3 inhoud ?
Die benadering voor inschrijving staat hier o.a. in het kort: Aanmelding voor HWF VBT-3: BINNENKORT OPEN
Vorige keer heb ik véél te veel mensen aan moeten manen en nam een enkeling zelfs niet eens meer de moeite te reageren,... zelfs niet op meerdere PB's en eMails
Als het mijn "business" was zou ik nog kunnen denken dat het er bij hoort maar nu even niet meer
Wellicht was dat minder een probleem geweest als er een extra eis zou zijn van b.v. "je moet minimaal al een jaar actief aan dit forum deelnemen" of "je moet minstens 100 berichten hebben geplaatst", of ..... Uhm... nu ik dit schrijf
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-3: Voorbereiding
Ik zou zeggen 1x pb 1x mail en betaling binnen 7 dagen....
Als je je aanmeld, dan weet je dat je een mail kunt verwachten etc....
Ik zou er niet achteraan rennen...
Je kunt ook zeggen, je aanmelding wordt pas in behandeling genomen als je een betaling hebt gedaan...idee?
Als je je aanmeld, dan weet je dat je een mail kunt verwachten etc....
Ik zou er niet achteraan rennen...
Je kunt ook zeggen, je aanmelding wordt pas in behandeling genomen als je een betaling hebt gedaan...idee?

0 x
Iemand zei ooit eens tegen mij: "Blijven lachen, het kan altijd erger."
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!
Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-3: Voorbereiding
oei, ik ben nog geen jaar actief op dit forum
Goed nadenken hé Piet voor je iets beslist
En andere mensen posten nu eenmaal niet zo veel...
Dat van die betaling lijkt me meer dan afdoende. Gewoon heel strikt, wie binnen een bepaalde termijn geen bewijs van betaling kan voorleggen, staat zijn plaats af. Kan nog leuk worden
Goed nadenken hé Piet voor je iets beslist
En andere mensen posten nu eenmaal niet zo veel...
Dat van die betaling lijkt me meer dan afdoende. Gewoon heel strikt, wie binnen een bepaalde termijn geen bewijs van betaling kan voorleggen, staat zijn plaats af. Kan nog leuk worden
0 x
Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-3: Voorbereiding
QPO-80-03 schreef:Ik zou zeggen 1x pb 1x mail en betaling binnen 7 dagen....
Dat zijn al 40 PBs en 40 mails en dan met antwoorden het dubbele ? En daarna nog een paar honderd proefnotitie PB's !
Dat eerste is juist niet meer nodig.
Aanmelden in "Ik doe mee! " dan kom je te staan in "Inschrijvingen" (en krijg je indien nog niet, toegang tot "VBT Betaalinformatie"). That's it.
Als de betaling er dan niet binnen 7 dagen is gaat de naam uit "Inschrijvingen".
Alleen als iemand niet aan VBT-2 deelnam of de NAW veranderd is, is een PB aan Peat met de NAW nodig ! Dan hoef ik ze ook niet alle 42 nog eens te controleren.
QPO-80-03 schreef:Je kunt ook zeggen, je aanmelding wordt pas in behandeling genomen als je een betaling hebt gedaan...idee?
Dat zou helemaal niet vreemd zijn en dat is ook al eerder geopperd (door deelnemers).... Echter dan zou ik zo maar meer dan 42 betalingen kunnen ontvangen vandaar deze tussenstap.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-3: Voorbereiding
QPO-80-03 schreef:Ik zou zeggen 1x pb 1x mail en betaling binnen 7 dagen....
Als je je aanmeld, dan weet je dat je een mail kunt verwachten etc....
Ik zou er niet achteraan rennen...
Je kunt ook zeggen, je aanmelding wordt pas in behandeling genomen als je een betaling hebt gedaan...idee?
Oh ja, ... die betaling kan wel binnen komen, als wij allang bezig zijn, dus....
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
- Locatie: Den Haag
- Contact:
Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-3: Voorbereiding
Ach joh, als er mensen niet reageren, dan lukt het mij altijd wel om nog een setje te slijten. Vorige keer ook gelukt. Alleen ga ik die niet meer vragen want die hebben alleen met de eerste 2 samples serieus mee gedaan jammer genoeg. Zelf in ieder geval wel heel erg zin in, dus ik ga dit subforum maar weer goed in de gaten houden!
Verder zou ik ook gewoon zeggen: aanmelding geaccepteerd? Dan binnen 24 of 48 uur betalen.
Verder zou ik ook gewoon zeggen: aanmelding geaccepteerd? Dan binnen 24 of 48 uur betalen.
0 x
Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-3: Voorbereiding
Zo, van 254 flesjes hadden ze dit keer niet terug.
Het meeste is binnen maar een deel moet, hopelijk volgende week, nog volgen.
Ook ben ik in de administratie al begonnen aan VBT-4
dus het eind van de VBT's is nog niet in zicht
In mijn krankzinnige zoektocht naar #2, de Brora voor VBT-2, liep ik tegen wat flessen op die ik niet kon laten staan. Ik weet nu uit ervaring dat het makkelijker is té duur dan té goedkoop in te kopen voor een VBT
(binnen budget bedoel ik dan)
En dan is het natuurlijk sterk afhankelijk of we sponsoring hebben, en hoeveel, of een expressie er binnen het budget wel of niet in kan.
Los daarvan had ik zo wie zo te veel ingeslagen. Nu is de beslissing gevallen wat er in VBT-3 komt en wat er doorschuift naar VBT-4 of zelf verder.
Meer dan de helft van de whiskies is al binnen. Inclusief de sponsor-flessen
En duidelijke gevallen van "non chill-filtered". Bij aflevering zijn ze ijs en ijs koud en behoorlijk troebel.
Het meeste is binnen maar een deel moet, hopelijk volgende week, nog volgen.
Ook ben ik in de administratie al begonnen aan VBT-4
dus het eind van de VBT's is nog niet in zicht
In mijn krankzinnige zoektocht naar #2, de Brora voor VBT-2, liep ik tegen wat flessen op die ik niet kon laten staan. Ik weet nu uit ervaring dat het makkelijker is té duur dan té goedkoop in te kopen voor een VBT
En dan is het natuurlijk sterk afhankelijk of we sponsoring hebben, en hoeveel, of een expressie er binnen het budget wel of niet in kan.
Los daarvan had ik zo wie zo te veel ingeslagen. Nu is de beslissing gevallen wat er in VBT-3 komt en wat er doorschuift naar VBT-4 of zelf verder.
Meer dan de helft van de whiskies is al binnen. Inclusief de sponsor-flessen

En duidelijke gevallen van "non chill-filtered". Bij aflevering zijn ze ijs en ijs koud en behoorlijk troebel.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- Squat 'N Oats
- Senior

- Berichten: 133
- Lid geworden op: 10 Sep 2011, 08:04
Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-3: Voorbereiding
Hmmm, denk dat ik me er dit jaar ook maar eens aan waag, lijkt me erg leerzaam (en lekkerrrr). Respect voor de organisator(en), is nu alweer tot in de puntjes voorbereid. 

0 x
Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-3: Voorbereiding
De vorige twee heb ik gemist, maar ik was niet van plan om dat nog een keer te laten gebeuren!
0 x
Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-3: Voorbereiding
Inmiddels alle flessen binnen en weer de extreem moeilijk keuze gemaakt voor de proef-volgorde (en nummering)
Maar ook dat is gelukt.... denk ik... (hoe moeilijk kun je het jezelf maken is hier zeker een goede vraag
Hoewel ik nog wat (lege) sample flesjes moet krijgen kunnen we dus al wel aan de slag met het vullen.
Maar ook dat is gelukt.... denk ik... (hoe moeilijk kun je het jezelf maken is hier zeker een goede vraag
Hoewel ik nog wat (lege) sample flesjes moet krijgen kunnen we dus al wel aan de slag met het vullen.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-3: Voorbereiding
De voorjaarsvakantie die het langst doorloopt is die in Zuid Nederland tot 03.03.2013.
In België is de Krokus vakantie dit jaar heel vroeg 11/2 - 17/2.
Als dit klopt ga ik er vanuit dat VBT-3 de week van 4 maart begint met publicatie van sample-1 proefnotities op maandag 11 maart (vóór 20:00uur inzenden!).
In België is de Krokus vakantie dit jaar heel vroeg 11/2 - 17/2.
Als dit klopt ga ik er vanuit dat VBT-3 de week van 4 maart begint met publicatie van sample-1 proefnotities op maandag 11 maart (vóór 20:00uur inzenden!).
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-3”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten



