Whisky in een restaurant of bar (algemeen)

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
TheFrankMan
Actief lid
Actief lid

Re: Whisky in een restaurant

Ongelezen berichtdoor TheFrankMan » 14 Jul 2011, 21:29

In de eerste plaats is het de duur.Ik rij liever naar huis om eentje te drinken
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 15 Jul 2011, 08:14

TheFrankMan schreef:In de eerste plaats is het de duur.Ik rij liever naar huis om eentje te drinken

Tsja... een glas Coca Cola kost ook al gauw EUR 2,50. Drink je dan ook niets bij je eten en wacht je tot thuis? Want voor EUR 2,50 kun je 2 flessen kopen à 6 glazen per fles... En die biefstuk zelf in de winkel kopen en bakken is ook goedkoper dan in een restaurant... :HitHead :domdom

Om nog maar te zwijgen over "tafelwater" of "Spa blauw"...
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 15 Jul 2011, 10:44

Gisteren was ik in een restaurant waar Jan de Wandelaar op de kaart stond.
Waarschijnlijk speelden ze hiermee maar op zeker, want Jhonnie, Jonny, Johnie, Johnny, Jonnie, Johny, eehm...?
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

ea teasse
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor ea teasse » 15 Jul 2011, 11:15

Ik was onlangs gaan eten met een mede-whiskyliefhebber. Na de stevige maaltijd wouden we allebei graag een whisky. Ik bestelde de Glenfiddich 18YO en mijn compaan de glenlivet 12YO.

De ober was helemaal in paniek toen we dit bestelden. Blijkbaar kende niemand daar iets van whisky en hebben we uiteindelijk allebei een 10 jarige Macallan Fine oak gekregen. Want ze vonden dat dat de beste was... :boos
ik vind dat dus een waardeloze whisky... Toen ik vroeg om toch te ruilen tegen de glenfiddich 18YO ging dat niet omdat ze die niet meer in huis hadden. En de Glenlivet hadden ze ook niet meer. 'Welke hebben jullie dan wel"? vroeg ik beleefd. En het antworrd was: alleen de Macallan... Ik heb hem dan maar teruggegeven en niet betaald...
0 x
Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 15 Jul 2011, 13:16

turfsmurf schreef:Gisteren was ik in een restaurant waar Jan de Wandelaar op de kaart stond.
Waarschijnlijk speelden ze hiermee maar op zeker, want Jhonnie, Jonny, Johnie, Johnny, Jonnie, Johny, eehm...?

idd... zie mijn eerdere bericht
0 x

pim
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pim » 26 Jul 2011, 14:04

Van het weekend in een hotel geweest, jameson gekregen met ijs(niet om ijs gevraagd), hadden ze alleen j en b, jw rood en zwart, jameson.tenslotte een jw black geprobeerd, op een terras in maastricht, ober doe maar een whisky, chivas en jameson op de kaart, antwoord; moet U naar de buren gaan onze whisky is op...... rood wijntje maar gedaan.
pascal en tanja
0 x
Afbeelding Pascal's PROOF, N&T in midden en west-Brabant.

semtex
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor semtex » 26 Jul 2011, 15:58

JayDie schreef:
TheFrankMan schreef:In de eerste plaats is het de duur.Ik rij liever naar huis om eentje te drinken

Tsja... een glas Coca Cola kost ook al gauw EUR 2,50. Drink je dan ook niets bij je eten en wacht je tot thuis? Want voor EUR 2,50 kun je 2 flessen kopen à 6 glazen per fles... En die biefstuk zelf in de winkel kopen en bakken is ook goedkoper dan in een restaurant... :HitHead :domdom

Om nog maar te zwijgen over "tafelwater" of "Spa blauw"...

Maar die cola krijg je op restaurant dan in een colaglas.
Die whisky, die krijg je op restaurant vaak in ...een colaglas :)

Dus neen, ik drink geen whisky op restaurant.
ten eerste omdat er zelden wat lekkers te krijgen is (JW, JB, Four Roses en Glenlivet 12 zijn zowat standaard).
ten tweede omdat je teveel betaald voor een drankje dat je dan ook nog eens in een totaal verkeerd glas geschonken krijgt.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 26 Jul 2011, 21:27

semtex schreef:Maar die cola krijg je op restaurant dan in een colaglas.
Die whisky, die krijg je op restaurant vaak in ...een colaglas :)

:P
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 25 Aug 2011, 00:13

SirJohn schreef:Het is toch johny? :o

Nee, helemaal niet. Je mag toch wel verwachten van een auteur van whiskyboeken dat hij een merknaam correct kan spellen, hè?
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 25 Aug 2011, 08:21

johan brugge schreef:
SirJohn schreef:Het is toch johny? :o

Nee, helemaal niet. Je mag toch wel verwachten van een auteur van whiskyboeken dat hij een merknaam correct kan spellen, hè?

Zie ook m'n eerdere bericht over de variaties Johnnie Walker... En dit is geeneens een exotische whisky :gnif
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 27 Aug 2012, 11:48

:Cry

Bij Zusje in Uden (Tapasrestaurant):
  • Glendfiddich
  • Ierse Koffie, maar dan wel met Whisky (ipv Whiskey)
0 x

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Whisky in een restaurant of bar

Ongelezen berichtdoor totalatool » 27 Aug 2012, 13:26

Ik herinner me een whiskymenu bij "The World Famous Glenfiddich Licensed Restaurant" in Dufftown, alwaar men bijvoorbeeld een "Laprog" schonk. Ik heb hem maar niet geprobeerd. ;)
0 x
Afbeelding

bates
Actief lid
Actief lid

Logica prijzen voor een whisky op cafe?

Ongelezen berichtdoor bates » 27 Okt 2012, 20:47

Hoy iedereen,

Snel even een vraagje om het weekend te starten.:)
In mijn gebruikelijke pub betaal je 4-5 EUr voor een dram Ierse Whiskey en 6-8 EUr voor een Schotse whisky.
Een leuke kaart van 25 Schotse whisky's en 10 Ierse.

In andere bars betaal je makkelijk 10 EUR, nu is er 1 whisky Dewar 12 Y die in de meeste bars op de kaart staat.
Maar hier vragen ze 12 EUR voor, terwijl deze in de winkel rond de 28 EUR staat.

Andere, meer prijzige whisky's ( in de winkel +,- 50 EUR) zijn dan weer een goedkoper (8-10 EUR) op cafe. Wat is de logica hiervan.

Bedankt
0 x

Plaas
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Plaas » 05 Jan 2013, 11:56

In Alkmaar is de beste zaak voor whisky bij het eten het Schotse restaurant Hielander, dat hier op het forum wel bekend zal zijn omdat zij ook het whiskyfestival in de Grote Kerk organiseren. Heerlijk eten en veel soorten whisky, waar de baas (hier ook actief, zag ik) je het nodige kan vertellen, dus ook als leek voel je je hier op je gemak. Er hangt 'n prettige sfeer, zelfs hun kleine bierkaart is verrassend. Goedkoop is het allemaal niet, dus m'n vriendin en ik komen er maar af en toe, als we 'ns geld te veel hebben, maar wie daaraan geen gebrek heeft zou er eigenlijk eens voor naar Alkmaar moeten komen.

De andere cafés in de binnenstad doen soms wel "iets" met whisky. Er is een zaakje ('t Kooltuintje) waar je naast de bekende namen ook whisky van Frysk Hynder/Us Heit kunt krijgen, wat natuurlijk wel sympathiek is, al is het geen omfietswhisky. Café Stapper zou ook wat goede malts moeten hebben, maar daar heeft het personeel weinig sjoege van. Een kennis van me heeft er ooit een Laphroaig besteld en heeft toen lang moeten wachten om uiteindelijk te horen: "Laphroaig zie ik niet staan, maar we hebben wel La Chouffe!" Ach ja. Nu ik wat meer met whisky bezig ben zal ik eens rondkijken hoe het in de andere horeca zit.
0 x

marcelll1
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor marcelll1 » 05 Jan 2013, 15:03

Recent bij restaurant http://www.zus.nu/ in roosendaal geweest lekker gegeten en een reuze assortiment aan whisky.
Ze hebben ook hele bijzondere whisky's maar daar is de prijs dan ook naar prijzen van 100 euries :o voor een glas gaat mij echt te ver.
Maar had toch voor de prijs van een Laphroaig 15y geloof dat die 12euro koste een glas Port Ellen van signatory gekregen :bigsmile

Leuk klein restaurant met open keuken een dag verse kaart waar ik zeker nog eens terug ga komen.
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”