Voor de liefhebbers die het kunnen en willen betalen !
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Bron: info@potstillfestival.com - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Bent u op zondagmiddag 4 oktober een van de weinige mensen die de fameuze Springbank 1919 gaat proeven?
Bij voldoende deelname maakt Han van Wees namelijk zijn eigen fles open. Han heeft deze fles al sinds 1970 in zijn privé collectie. Van deze unieke botteling zijn in 1970 slechts 24 flessen afgevuld. Deze fles zou volgens de Whisky index 55.000,00 Euro op moeten brengen.
U kunt deze whisky proeven voor 1250,00 Euro per persoon.
De proeverij zal onder begeleiding van Han van Wees in alle rust plaatsvinden in de crypte van de Kloosterkerk in Amersfoort. De proeverij start om 15.00 uur.
Pot Still Festival 2009: NaT Springbank 1919 ?!
Re: Pot Still Festival 2009: NaT Springbank 1919 ?!
Piet schreef:U kunt deze whisky proeven voor 1250,00 Euro per persoon.
Hmm... ik pas

0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

Piet schreef:Voor de liefhebbers die het kunnen en willen betalen !
...........Springbank 1919........ Deze fles zou volgens de Whisky index 55.000,00 Euro op moeten brengen.
U kunt deze whisky proeven voor 1250,00 Euro per persoon.........
Tssssss..........
0 x
Wie gaat er naar Pot Still en wanneer?
Ik heb kaartjes gewonnen(via Jack(whiskysite.nl)) dus ik ben er zeker bij. Ik twijfel nog tussen zaterdag en zondag.
Ik heb kaartjes gewonnen(via Jack(whiskysite.nl)) dus ik ben er zeker bij. Ik twijfel nog tussen zaterdag en zondag.
0 x
Life is too short to drink bad whisky
- laddie teun
- Top bijdrager

ik ga er zondag zijn
zou normaal gesproken zaterdag gaan en dn beide sessies
maar dan wordt mijn winkel heropend na een verbouwing (Thomas Cook in Nijmegen) en als vestigingsmanager dien ik daar bij te zijn
zou normaal gesproken zaterdag gaan en dn beide sessies
maar dan wordt mijn winkel heropend na een verbouwing (Thomas Cook in Nijmegen) en als vestigingsmanager dien ik daar bij te zijn
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel
Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com
Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com
Krijg net de nieuwsbrief van het festival en ze hebben niet genoeg deelnemers, er gaan wellicht wel andere Springbanks uit de privé collectie open. Ik ben er op zondag.
0 x
Ik heb een super gezellige dag gehad gisteren op Pot Still. Twee sessies rondgelopen, en veel bekenden gezien. Ik kon dus gezellig overal praatjes maken met een dram in de hand. Het mooie van dit concept t.o.v. van bijv. Leiden is dat je 30 euro entree betaalt en verder nergens voor hoeft bij te betalen (ook niet voor de high-end stuff), terwijl je in Leiden vrijwel overal voor moet bijbetalen. Je krijgt wel kleinere porties, maar dat is juist mooi, omdat je dan veel verschillende dingen kunt proeven, en toch redelijk nuchter blijft.
Voor mij waren de interessante dingen in no particular order:
Verder stond er nog een Brora 1982 bij G&M met een mooie Brora-neus, maar de mond was heel waterig en saai
.
Ik had nog enkele bourbons geproefd(de Blanton's serie), maar dat vond ik wat tegenvallen. Ook Calvados, Cognac en Armagnac geproefd en dat was wel leuk, maar ik blijf toch bij de single malts.
Volgend jaar ben ik er zeker weer bij.
Voor mij waren de interessante dingen in no particular order:
- Tomatin 1965 DT 42y C#20942 52.1% (topper van de dag)
- Glenburgie 1983 Sig 25y c#9815
- Glenturret 1979 Sig 29y C1440 48% (verassing van de dag)
- Balmenach 1984 Sig 25y c#203 51.8%
- Glenrothes 1978 G&M Res. c#19236 59.9% (mooi sherry)
- Lochside 1991/2006 G&M 43%(prijs/kwaliteit erg leuk)
- Amrut CS 61.9%(prijs/kwaliteit nog leuker)
Verder stond er nog een Brora 1982 bij G&M met een mooie Brora-neus, maar de mond was heel waterig en saai
.Ik had nog enkele bourbons geproefd(de Blanton's serie), maar dat vond ik wat tegenvallen. Ook Calvados, Cognac en Armagnac geproefd en dat was wel leuk, maar ik blijf toch bij de single malts.
Volgend jaar ben ik er zeker weer bij.

0 x
p_froes schreef:Tomatin 1965 DT 42y C#20942 52.1% (topper van de dag)
Laatst ook een Tomatin 29yo geproefd: ai, die was ook erg lekker! Die van jou nog een keer de helft ouder: wordt het alleen maar beter? Hmmm!

0 x
JayDie schreef:Laatst ook een Tomatin 29yo geproefd: ai, die was ook erg lekker! Die van jou nog een keer de helft ouder: wordt het alleen maar beter? Hmmm!
Die Tomatin 29yo is idd erg goed, zeker voor de prijs. Maar dit is toch een paar klasses hoger (ook qua prijs). Niet de beste Tomatin die ik gehad heb overigens. Dat was de sistercask c# 20939 ook van DT.
0 x
Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”