Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
-
johan brugge
- Forum goeroe

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Miljaar. Helemaal vergeten. Zeg nog eens wanneer je werkt. Ik ga zeker eens langs komen.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
johan brugge schreef:Miljaar. Helemaal vergeten. Zeg nog eens wanneer je werkt. Ik ga zeker eens langs komen.
des middags
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Goldlys 12yo Manzanilla finish first release. En de fles is bijna leeg. Het was een avontuur, maar het wordt geen 'repeat buy' vrees ik. Die finish is zodanig droog dat het voelt alsof ik mijn tong voel verschrompelen.
0 x
Strathmill 1992 17YO Signatory
Tullibardine 1988 19YO
Springbank 12YO Cask Strength
Springbank 18 YO (First batch 2009)
Caol Ila Natural Cask Strength
Ardbeg Corryvreckan
Tullibardine 1988 19YO
Springbank 12YO Cask Strength
Springbank 18 YO (First batch 2009)
Caol Ila Natural Cask Strength
Ardbeg Corryvreckan
0 x
Sample-time :
Littlemill 92-12 Archives ( thx Yapi ! )
Lekker, maar voor mij niet 'de beste littlemill ooit' zoals whiskybase beweert. Vanille + allerhande citrusvruchten maar ook steeds iets granigs en grassigs. Met water wel een stuk voller en waxy.
Ik lust de sherried Littlemills nog iets liever.. Of bv. de MoS 2010 versie op bourbon die minder gras/citrus heeft en meer wax/oily/... .
VS.
Glencadam 85-10 MoS for Witc2010 ( thx Liquid_gold ! )
'Stovers' is het eerste wat in me opkomt. Vlezige, volle geur. Iets rijp fruit ook. Kruidig en houtig. Lekkere whisky, iets speciaals. Steviger en voller dan de Littlemill.

Littlemill 92-12 Archives ( thx Yapi ! )
Lekker, maar voor mij niet 'de beste littlemill ooit' zoals whiskybase beweert. Vanille + allerhande citrusvruchten maar ook steeds iets granigs en grassigs. Met water wel een stuk voller en waxy.
Ik lust de sherried Littlemills nog iets liever.. Of bv. de MoS 2010 versie op bourbon die minder gras/citrus heeft en meer wax/oily/... .
VS.
Glencadam 85-10 MoS for Witc2010 ( thx Liquid_gold ! )
'Stovers' is het eerste wat in me opkomt. Vlezige, volle geur. Iets rijp fruit ook. Kruidig en houtig. Lekkere whisky, iets speciaals. Steviger en voller dan de Littlemill.

0 x
Zit maar te sukkelen... maandag weer ziek... gisteren wel wat kunnen eten. 's Avonds toch een drammetje gepakt: Bowmore 1999 10yo Syrah cask.
0 x
aangevuld met een Springbank R&K... lekker ding!
0 x
Glenfiddich 12 yo......ik ga er sebiet nog ene van nippen 
0 x

Om overal je foto's, documenten en dergelijke bij de hand te hebben is dit de gratis oplossing.
Dropbox.
trikke schreef:Glenfiddich 12 yo......ik ga er sebiet nog ene van nippen
Leuk dat je die ook ontdekt hebt. Was mijn eerste Single Malt ... meer dan 40 jaar geleden
Maar nog steeds met regelmaat de kennismaking met Schotse Single Malt
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
-
johan brugge
- Forum goeroe

Caol Ila 12yo (de standaard versie) die ik gekregen heb voor Kerst van mijn madam. Lekker, makkelijk drinkbaar en heel herkenbaar voor de huisstijl. 

0 x
johan brugge schreef:Caol Ila 12yo (de standaard versie) die ik gekregen heb voor Kerst van mijn madam. Lekker, makkelijk drinkbaar en heel herkenbaar voor de huisstijl.
Onlangs een Coal Ila 8y (2004 Saint & Peat) gedronken en die kon me toch niet overtuigen. Al moet ik toegeven dat hij beter werd naarmate hij langer in mijn glas zat.
Het zal gedeeltelijk zijn omdat ik de turf nog niet gewend ben (alhoewel de PC10 vlot binnen ging), maar ik vond hem iets te scherp en eentonig. Dit kan uiteraard ook door de jonge leeftijd zijn.
Ik zou eigenlijk de 12yo eens moeten proeven om te leren wat 4 jaar kan doen met een whisky.
On Topic: daarnet nogmaals een Glenlivet 12yo gedronken. Eigenlijk ben ik er geen zo'n fan meer van, ik vind het een zeer leuke beginners whisky, maar eens je beter geproefd hebt... (Bruichladdich The Laddie, Glendronach Cask Strenght). De neus blijf ik leuk vinden, maar qua smaak valt hij toch tegen.
De Bruichladdich wil ik niet dagelijks drinken omdat ik hem zo lekker vind en niet kwijt wil
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Ik moet eerlijk toegeven dat het mijn eerste 12yo standaard is. Op dat vlak ben ik een verwend nest. Maar inderdaad, vier jaar kan heel veel doen met een whisky. De 'gewone' 12yo Caol Ila is niet zo bijzonder, maar het typeert wel de huisstijl: rokerig, wat zilt, citrussmaak, turf maar hij mist wat body.
Om in dezelfde trend te blijven: nu is het een Caol Ila 1982 Duncan Taylor for The Nectar cask 2738. Da's andere koek.
Om in dezelfde trend te blijven: nu is het een Caol Ila 1982 Duncan Taylor for The Nectar cask 2738. Da's andere koek.
0 x
Piet schreef:trikke schreef:Glenfiddich 12 yo......ik ga er sebiet nog ene van nippen
Leuk dat je die ook ontdekt hebt. Was mijn eerste Single Malt ... meer dan 40 jaar geledenMaar nog steeds met regelmaat de kennismaking met Schotse Single Malt
Ik vind hem lekker. Het zal mss wat gek lijken maar iedere keer ik een dram proef(nog niet veel tot nu) kijk ik naar de whiskybeschrijving van ralfy.com...precies dat hij dan nog lekkerder smaakt.
0 x

Om overal je foto's, documenten en dergelijke bij de hand te hebben is dit de gratis oplossing.
Dropbox.
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”