Matti schreef:Dit klopt, maar aangezien de Glendronach CS een net nieuwe, niet gelimiteerde botteling is kan je er donder op zeggen dat hij binnenkort ook bij de Drankgiganten en Drankdozijnen van deze wereld zal verschijnen, voor (veel) minder geld. Kortom, op dit moment heb je gelijk, maar als je even wacht niet meer. Mijn punt is vooral dat je op basis van het verschil in prijs bij een enkele aanbieder nu (whiskysite) het verschil in prijs bij de goedkopere shops kan voorspellen.
Tja, als ik eigenaar van drankgigant was, en ik moet na dit aanbod van whiskysite met mijn prijs voor deze whisky komen, en lees berichten van geïnteresseerden op dit forum dat €60,- zo voordelig is, waarom zou ik dan veel lager gaan zitten ? Dan kom ik natuurlijk met een prijs van bijv. €58,50 of iets in die geest, terwijl ik anders wellicht met een "redelijke" prijs van bijv. €48,50 had gekomen.
Ten tweede nog een rekenvoorbeeld.
Stel dat deze Glendronach CS op 46% abv gebotteld zou worden, en ik weet niet precies hoe sterk deze CS is, maar laten we even rekenen met 57% abv, dan zou een fles dus uitkomen op €48,40.
We hebben het dan over een 10-jarige whisky op 46 % abv.
Terwijl in de Glendronach 15 revival 46 % kan kopen voor €37,- en dus nog 5 jaar ouder ook.