Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
bleedingwhisky
Actief lid
Actief lid

Strathmill 22 yr, Scotland Malts, 48%, single cask

Ongelezen berichtdoor bleedingwhisky » 10 Dec 2012, 13:55

Ik ben nieuw op dit forum, was vooral op Engelse forums actief maar ben benieuwd wat er zoal leeft in Ned. qua whisky. Ik ben zelf een verzamelaar met als zwakte dat ik geen fles ongeopend kan laten. :bigsmile

Ik koop vandaag de dag vooral van onafhankelijke bottelaars en heb een stuk of 50 whiskies. Hoe kleiner de bottelaar hoe origineler de whisky is mijn ervaring. Ben ook grote fan van o.a. de silver seal en M.O.S. series (alleen verkopen ze nogal snel uit en is het prijzig).

Heb nu het plan om een Strathmill 22 yr, 1990, van Scotland Malts te kopen (89-), single cask. lijkt me een mooie prijs.

Kreeg em van een kenner aangeraden die het als relatie geschenk had ingekocht (en ook meteen 1 voor zichzelf).

Had er nog nooit van gehoord dus heb wat gegoogeld, was wel erg lang zoeken, lijkt hun eerste release te zijn en dat vind ik altijd wel spannend! Laat wel horen of het mijn nu hooggespannen verwachting zal doorstaan :D
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?

Ongelezen berichtdoor Piet » 10 Dec 2012, 14:33

bleedingwhisky schreef:Ik ben zelf een verzamelaar met als zwakte dat ik geen fles ongeopend kan laten.

Terwijl dat voor veel liefhebbers (mezelf meegerekend) vaak een probleem is... :HitHead Kijk maar eens op: Al dan niet rare whisky-gewoontes en -rituelen
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

bleedingwhisky
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor bleedingwhisky » 12 Dec 2012, 09:01

Piet schreef:Terwijl dat voor veel liefhebbers (mezelf meegerekend) vaak een probleem is... :HitHead Kijk maar eens op: Al dan niet rare whisky-gewoontes en -rituelen

Hahaha, leuke lijst met rare gewoontes Piet, ik heb zeker last van het flessen bodempjes syndroom en ik neem iedere keer voor om die flessen leeg te maken maar ik doe het niet terwijl mijn kast vol is. Zat zelfs al te denken over een kast uitbreiding.

Ik heb de Scotland Malts Strathmill 22 yr, single cask dus gekocht, 2 flessen besteld met een leuke kerst korting, heb ik alvast een cadeau voor mijn zwager (en als ie te goed bevalt hou ik em gewoon :duimop ).

Ik verwacht er vrijdag het weekend mee in te kunnen luiden. Zal nog een smaak notitie plaatsen op het forum.

Inmiddels ook al weer op mijn wenslijst: Balvenie 17 yrs, peated cask (omdat lichte peat in een wat oudere balvenie me wel aanspreekt!) Als iemand samples heeft wil ik ook wel swappen trouwens want dit is niet een fles die ik perse moet bezitten.
0 x

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 12 Dec 2012, 11:20

Een Finlaggan old reserve en de Ardbeg 10yo
0 x

jpvdw
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor jpvdw » 16 Dec 2012, 09:46

Ik overweeg een Brora van Dun Bhagan of The nieuwe Littlemill en Caol Ila van Archives....maar het zou ook zomaar de Distilers,Edition van Lagavulin kunnen zijn...
0 x

edwin1973
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor edwin1973 » 16 Dec 2012, 15:24

ben net terug van whiskybase rotterdam :D vanochtend vanuit dordrecht binnen 20 min er naar toe gereden.(lekker dichtbij)
even chillen op de zondag. heb daar de archives coal ila geproefd,en moet zeggen dat hij erg lekker was maar was eigenlijk gekomen voor de laphraoig van archives. was toch nog een moeilijke keuze maar het budget voor deze maand is op dus alleen de lp meegenomen waar ik zeer over te spreken ben :duimop
menno was om de hoek bij het kookpunt zijn winkel aan het promoten.dus ook daar nog even binnen gelopen.
kreeg nog de littlemill 92 te proeven echt topspul :goedgedaan

ga nu aan mijn meegenomen samples beginnen :nat

:schotland
0 x

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 16 Dec 2012, 21:16

hm, toch ook maar op de Littlemill kar gesprongen, zelf geweldige fan van zowel de sherried als fruitbommen van deze kleine molen. Dus ook 2 flessen van the archives besteld bij whiskybase. Voorts nog een tweede bladnoch van the bonding dram bij de bonding dram besteld, en ook nog 2 flessen Ben Nevis MOS van de laatste botteling (winnaar van de tasting bij de bonding dram, en ook voor mij een heuse aangename verrassing). Nog aan het twijfelen hoeveel flessen ik wil van de nieuwe glendronachs Cask strenght... het gaat hard, de eindejaarspremie krijgt een definitieve bestemming ;) En het afscheid aan keiharde aankopen komt nader... :(
0 x
Afbeelding

BJGeuza
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor BJGeuza » 18 Dec 2012, 10:16

In iedergeval een cask strength whisky ! Iemand een tip voor me aangezien ik hier nog niet veel verstand van heb ?
Zat zelf te denken aan Glenfarclas 105 of Glengoyne Cask Strength omdat ik van beide al verschillende whisky's heb mogen proeven !
0 x
“ My favorite dinner is a steak, a good bottle of scotch, and a loyal dog to eat the steak. ”

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 18 Dec 2012, 10:53

BJGeuza schreef:In iedergeval een cask strength whisky ! Iemand een tip voor me aangezien ik hier nog niet veel verstand van heb ?
Zat zelf te denken aan Glenfarclas 105 of Glengoyne Cask Strength omdat ik van beide al verschillende whisky's heb mogen proeven !

Ik zit zelf te zoeken wanneer hier in Nederland die GlenDronach Cask Strength nou eens beschikbaar wordt (edit: deze week?). Ik twijfel of ik die wil, afhankelijk van de prijs vooral, of dat ik bijvoorbeeld een Littlemill koop van ongeveer €100. Ik heb namelijk maximaal €100 te besteden nog, voor het einde van het jaar.
Edit: Of pak ik toch een Yamazaki Sherry Cask 2012?
0 x
Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 18 Dec 2012, 16:57

18 december staat in de nieuwsbrief van Whiskysite als uitleverdatum voor de Glendronach CS. Dusseh... nu.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 18 Dec 2012, 17:04

Matti schreef:18 december staat in de nieuwsbrief van Whiskysite als uitleverdatum voor de Glendronach CS. Dusseh... nu.

Ik heb het sterke vermoeden dat Jack die informatie vandaag naar aanleiding van mijn mail aan hem heeft uitgezocht. Vanmorgen kon hij de prijs nog niet precies noemen. :)
0 x
Afbeelding

Kapre
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Kapre » 18 Dec 2012, 17:38

Hmmm, die Glendronach CS is op zich een interessante whisky, maar niet voor die prijs, €60,- is natuurlijk veel te duur :(
0 x
Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 18 Dec 2012, 18:36

Kapre schreef:Hmmm, die Glendronach CS is op zich een interessante whisky, maar niet voor die prijs, €60,- is natuurlijk veel te duur :(

Hij is ongeveer even duur als de Aberlour a'bunadh (bij Whiskysite) en 15 euro duurder dan de Glenfarclas 105. Met de reputatie van Glendronach lijkt me dat een vrij normale prijsstelling eerlijk gezegd, misschien dat er nog 5 euro af zou kunnen, maar verkopen gaat hij zeker...
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 18 Dec 2012, 19:45

Matti schreef:
Kapre schreef:Hmmm, die Glendronach CS is op zich een interessante whisky, maar niet voor die prijs, €60,- is natuurlijk veel te duur :(

Hij is ongeveer even duur als de Aberlour a'bunadh (bij Whiskysite) en 15 euro duurder dan de Glenfarclas 105. Met de reputatie van Glendronach lijkt me dat een vrij normale prijsstelling eerlijk gezegd, misschien dat er nog 5 euro af zou kunnen, maar verkopen gaat hij zeker...

kwaliteit Glendronach kennende, vind ik hem zelfs eerder aan de 'goedkope' kant, zo van "zouden we daar geen 2 flessen van kopen?" En hoewel Serge Valentin uiteraard de waarheid niet in pacht heeft, maar een score van 91... Glendronach... CS... het nieuwe 'Macallan'... yep, 2 flessen :lol:

edit: en wacht misschien gewoon nog even tot ie op drankdozijn komt te staan... zou wel eens de 50 in kunnen duiken
0 x
Afbeelding

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 18 Dec 2012, 19:58

Yapi schreef:edit: en wacht misschien gewoon nog even tot ie op drankdozijn komt te staan... zou wel eens de 50 in kunnen duiken

Die wisten mij vanmiddag te melden dat ze hem niet kunnen leveren. Ik weet niet of daar simpelweg het woordje "nog" ontbreekt...
0 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”