De HP 21yo was ook meer dan prima, maar dat is een andere prijsklasse
Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?
Re: Wat wordt je volgende fles aankoop ?
Ik was onder de indruk van de HP 18yo en dus besteld.
.
0 x
-
liefmans
- Senior

Re: Wat wordt je volgende fles aankoop ?
onlangs eens setje Coal ila Feis ile gekocht maar zonder de 2011 dus hoop ik dat als mijn volgende aankoop te kunnen doen en zo een mooie bottle-share te hebben.
0 x
Re: Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?
Karuizawa Noh Multivintage 1981, 1982, 1983 en 1984, ook wel Karuizawa 27 year old, Multi-Vintage #1. Niet zozeer aankoop want ik raak mijn Ardbeg 17yo plus nog wat... wel kwijt.
Doet erg denken aan de Balvenie Tun1401 aanpak. Geen idee of deze ook een "mariage" kende...
Voor een liefhebber van Japan en Japans is alleen de fles al kicken...
Doet erg denken aan de Balvenie Tun1401 aanpak. Geen idee of deze ook een "mariage" kende...
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Piet schreef:Karuizawa Noh Multivintage 1981, 1982, 1983 en 1984, ook wel Karuizawa 27 year old, Multi-Vintage #1. Niet zozeer aankoop want ik raak mijn Ardbeg 17yo plus nog wat... wel kwijt.

Zeker een gave fles.
0 x
Piet schreef:Karuizawa Noh Multivintage 1981, 1982, 1983 en 1984, ook wel Karuizawa 27 year old, Multi-Vintage #1. Niet zozeer aankoop want ik raak mijn Ardbeg 17yo plus nog wat... wel kwijt.
Heb die overlaatst geproefd, Heerlijk!
0 x
Johnnie Walker Black Label, Lagavulin 16 & Bruichladdich The Laddie Ten. Mijn Islay-whisky's beginnen wat op te raken, dus er moet weer even wat bij 
De JW Black Label heb ik laatst een mini-flesje van gehad en die beviel me eigenlijk wel. Dus als 'even-vlug-een-whisky' is 'ie zeker wel geschikt
De JW Black Label heb ik laatst een mini-flesje van gehad en die beviel me eigenlijk wel. Dus als 'even-vlug-een-whisky' is 'ie zeker wel geschikt
0 x
Octomore 10
Nog een paar nachtjes slapen en dan.... Sinterklaas? NEE, 7 december komt de Octomore 10 !
Prijs tussen 180 - 230 euro
Details volgens opgaaf van DH17
Er komen enkele van deze flessen naar Nederland. Voor de mensen die vroeg willen beslissen en 100% zekerheid willen: bestel nu! Er zijn ons er een enkele stuks belooft, maar de vraag is nu al groot! De eerste release van 10 jaar oude Octomore. De "the world's heaviest peated whisky" is 10 jaar gerijpt in Amerikaans eiken. Er zijn maar 6000 flessen wereldwijd verkrijgbaar! Komt zeer binnenkort binnen. Bij binnenkomst worden de flessen direct verstuurd!
Extra informatie
Geur
Direct veel rook, turf en chocolade. Verder zijn er aroma`s waar te nemen van gras, stro en een hint van munt. Ook is er ziltige geur waarneembaar.
Smaak:
Een zachte intensiteit van het hoge alcoholpercentage en de rook maar ook zachte tonen die zorgen voor een goede balans. En die mooie chocolade en munt invloed. Top
Finish
Erg veel rook! Lange afdronk met veel turfrook en langzaamaan wat munt, turf en zilte tonen. Zoete cacao invloeden
Type Whisky: Single malts
Single Malt Schotland: Islay
Buiten Schotland: Nee
Whiskymerken: Bruichladdich
Percentage: 50.% alc
Prijs tussen 180 - 230 euro
Details volgens opgaaf van DH17
Er komen enkele van deze flessen naar Nederland. Voor de mensen die vroeg willen beslissen en 100% zekerheid willen: bestel nu! Er zijn ons er een enkele stuks belooft, maar de vraag is nu al groot! De eerste release van 10 jaar oude Octomore. De "the world's heaviest peated whisky" is 10 jaar gerijpt in Amerikaans eiken. Er zijn maar 6000 flessen wereldwijd verkrijgbaar! Komt zeer binnenkort binnen. Bij binnenkomst worden de flessen direct verstuurd!
Extra informatie
Geur
Direct veel rook, turf en chocolade. Verder zijn er aroma`s waar te nemen van gras, stro en een hint van munt. Ook is er ziltige geur waarneembaar.
Smaak:
Een zachte intensiteit van het hoge alcoholpercentage en de rook maar ook zachte tonen die zorgen voor een goede balans. En die mooie chocolade en munt invloed. Top
Finish
Erg veel rook! Lange afdronk met veel turfrook en langzaamaan wat munt, turf en zilte tonen. Zoete cacao invloeden
Type Whisky: Single malts
Single Malt Schotland: Islay
Buiten Schotland: Nee
Whiskymerken: Bruichladdich
Percentage: 50.% alc
0 x
Iemand zei ooit eens tegen mij: "Blijven lachen, het kan altijd erger."
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!
- totalatool
- Forum goeroe

Tja, ik begrijp die prijsstelling van die Octomore echt niet meer. Rond de €200 voor een 10yo en dan niet eens cask strength? Ik vond de PC10 CS al duur...
0 x
totalatool schreef:Tja, ik begrijp die prijsstelling van die Octomore echt niet meer. Rond de €200 voor een 10yo en dan niet eens cask strength? Ik vond de PC10 CS al duur...
Vraag en aanbod vrees ik. De normale Octomores (18000 flessen) gaan al voor ruim boven de 100, dus dan vind ik 200 voor een batch van 6000 die ook nog dubbel zo oud is niet eens zo vreemd.
Niet dat ik er ooit over zou nadenken zo veel geld uit te geven aan een 10-jarige whisky in een designfles, maar da's wat anders
0 x
Matthijs, whiskynerd.
nja, als ik zie wat ik binnenkort aanschaf voor die prijs...
deze week klaar voor aanschaf:
Macallan 22yo 89 Silver Seal
Glengoyne MOS 72/12
Lochside 21yo 79 silver seal
Banff Samaroli 75
Littlemill 1990 Silver seal
Longmorn sherry cask 73
en dan twijfelgeval, omdat ik dan voor het eerst over de 300 grens zou moeten
Glen Albyn 63, G&M 21yo
deze week klaar voor aanschaf:
Macallan 22yo 89 Silver Seal
Glengoyne MOS 72/12
Lochside 21yo 79 silver seal
Banff Samaroli 75
Littlemill 1990 Silver seal
Longmorn sherry cask 73
en dan twijfelgeval, omdat ik dan voor het eerst over de 300 grens zou moeten
Glen Albyn 63, G&M 21yo
0 x
Twee keer Littlemill Archives 1992-2012 in bestelling.
0 x
vmk schreef:Twee keer Littlemill Archives 1992-2012 in bestelling.
Hey, Daan, jij pakt jouw zaakjes goed aan, zeg! Lijkt me inderdaad wel 'n Cracker, hoor! Als 'tie erg lekker is, heb je er waarschijnlijk 'n redelijke prijs voor betaald!
René
0 x
Ik ben erg benieuwd. Het is een gokI_SPEY schreef:vmk schreef:Twee keer Littlemill Archives 1992-2012 in bestelling.
Hey, Daan, jij pakt jouw zaakjes goed aan, zeg! Lijkt me inderdaad wel 'n Cracker, hoor! Als 'tie erg lekker is, heb je er waarschijnlijk 'n redelijke prijs voor betaald!
René
0 x
-
edwin1973
- Whisk(e)y goeroe

vmk schreef:Ik ben erg benieuwd. Het is een gokI_SPEY schreef:vmk schreef:Twee keer Littlemill Archives 1992-2012 in bestelling.
René.
ik heb hem reeds geproefd
en kan je vertellen hij is echt daar ga je geen spijt van krijgen!
ik ga er volgende week ook 2 van halen

0 x
Klinkt goededwin1973 schreef:ik heb hem reeds geproefden kan je vertellen hij is echt
![]()
daar ga je geen spijt van krijgen!
ik ga er volgende week ook 2 van halen![]()

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”