Markeer alle forums als gelezen

Dit is een test- en help-forum voor als je iets eerst uit wilt proberen en als we iets te melden hebben. Van tijd tot tijd wordt dit geschoond. Schroom dus niet om het te "vervuilen" met probeersels.
Vragen over bepaalde forum functies, hoe iets te doen etc.? Kijk eerst even in de uitgebreide help. Vind je niet het antwoord dat je zoekt stel je vraag dan hier.
Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6770
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Markeer alle forums als gelezen

Ongelezen berichtdoor JayDie » 01 Sep 2009, 09:42

Piet,

Wat is de functionaliteit achter "Markeer alle forums als gelezen"? Zit daar nog een tijd-iets achter?

Ik zou het volgende verwachten:
* Ik ga naar dit forum
* Ik klik op Toon nieuwe berichten
* Ik krijg de lijst van nieuwe berichten sinds (???) te zien
* Ik lees wat berichten (misschien sommige wel, sommige niet)
* Vervolgens heb ik alle nieuwe berichten tot 'nu' gelezen en wanneer ik weer op "nieuwe berichten" zou klikken hoef ik deze berichten dus niet meer te zien (mits er wel nieuwe berichten geplaatst zijn).
* Ik klik daarom op Markeer alle forums als gelezen
* Wanneer ik nu weer op "Toon nieuwe berichten" klik zou ik een lege lijst verwachten (tenzij in de tussentijd nieuwe berichten gepost zijn). Echter... ik zie dezelfde lijst als bij punt 3.

Klopt mijn verwachting en zo ja: waarom werkt het dan niet :-P
Laatst gewijzigd door Piet op 15 Sep 2009, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Afgesloten
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 566
Lid geworden op: 03 Aug 2009, 14:56
Locatie: Rotterdam

Re: Markeer alle forums als gelezen

Ongelezen berichtdoor p_froes » 01 Sep 2009, 10:06

Als je een bericht nog niet gelezen hebt dan is er een rood icoontje links van de topic, en anders is het blauw. Ik denk dat als je op 'markeer alles als gelezen' clickt dat ze allemaal blauw worden.
0 x
Life is too short to drink bad whisky

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Markeer alle forums als gelezen

Ongelezen berichtdoor Piet » 01 Sep 2009, 16:15

John, ik heb dat (nog) niet terug gevonden in de handleiding. Onder Help staat veel maar het is al met al beknopt (er kan ook zo veel). Op de Nederlandse phpbb site staat de documentatie maar daarvan is veel nog niet vertaald (en dus leeg). Op de Engelse phpbb site staat alles dat er is aan documentatie. Ik heb dit nog niet kunnen vinden.

Volgens mij werkt dit op sessie niveau, dus tussen log-on/off: Zoals Pano schreef is wat er gebeurt binnen één en dezelfde sessie en wat jij bedoeld werkt zo over sessies heen.
Als je dus uit logt en weer terugkomt dan zijn alle berichten die je gelezen had (voor deze nieuwe sessie of te wel in je laatste sessie) ook echt verdwenen.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6770
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Markeer alle forums als gelezen

Ongelezen berichtdoor JayDie » 01 Sep 2009, 19:59

Eerste wat ik vond op het Nederlandse forum: Markeer alle forums als gelezen werkt niet meer met hier wellicht de oplossing. Ik ga die 'work-around' in het 2e 'oplossings' topic eens proberen...
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6770
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Markeer alle forums als gelezen

Ongelezen berichtdoor JayDie » 01 Sep 2009, 20:02

Work-around werkt niet of ik snap hem niet...
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Markeer alle forums als gelezen

Ongelezen berichtdoor Piet » 01 Sep 2009, 20:12

John dat klopt want die zit er al in. Wij zitten op het laatste fix-level. Maar dit gaat volgens mij over waarover Pano schreef.
Ik denk echt dat het correct werkt ... zoals ik eerder beschreef....
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6770
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Markeer alle forums als gelezen

Ongelezen berichtdoor JayDie » 01 Sep 2009, 20:20

Als ik uitlog en opnieuw inlog zijn inderdaad de 'nieuwe berichten' verdwenen.

Had nog geprobeerd om alle browsers te sluiten en opnieuw te starten, maar dat had geen effect.

Ik gebruik "automatisch inloggen", dus de 'work around' om in- en uit te loggen lijkt me geen oplossing.

Ik zou zeggen dat het ook 'on the fly' zou moeten werken, maarja... misschien in een volgende versie van het forum.
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Markeer alle forums als gelezen

Ongelezen berichtdoor Piet » 01 Sep 2009, 20:39

JayDie schreef:Ik gebruik "automatisch inloggen", dus de 'work around' om in- en uit te loggen lijkt me geen oplossing.
Ik denk het wel John. Als je uitlogd als je afsluit gaat het vast werken. Als je volgende keer "terugkomt" word je automatisch ingelogd en zijn de reeds gelezen berichten weg (lijkt me).
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6770
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Markeer alle forums als gelezen

Ongelezen berichtdoor JayDie » 01 Sep 2009, 21:11

Piet schreef:Als je uitlogd als je afsluit gaat het vast werken. Als je volgende keer "terugkomt" word je automatisch ingelogd en zijn de reeds gelezen berichten weg (lijkt me).

Hebben we het nu over dezelfde "uitloggen"? :Scratch Wanneer ik in dit forum op "uitloggen" klik, wordt ik de volgende keer als het goed is niet meer automatisch ingelogd, want ik ben uitgelogd.
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Markeer alle forums als gelezen

Ongelezen berichtdoor Piet » 01 Sep 2009, 21:20

Volgens mij word je gewoon weer ingelogd de volgende keer want:
Je hebt een vinkje staan bij: Log mij automatisch in bij ieder bezoek ... op het inlog scherm. Dat blijft van kracht.

Of niet dus .... ik had de indruk van wel maar nu ik het probeer niet dus ..... bij nader inzien wellicht niet zo gek. Hoewel het anders had gekund. Ik denk dat we hier even mee moeten leven. Ik zal de phpbb fora in de gaten houden. :(
Laatst gewijzigd door Piet op 01 Sep 2009, 21:29, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet dus
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6770
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Markeer alle forums als gelezen

Ongelezen berichtdoor JayDie » 02 Sep 2009, 08:28

Piet schreef:Je hebt een vinkje staan bij: Log mij automatisch in bij ieder bezoek ... op het inlog scherm. Dat blijft van kracht.

Mag inderdaad hopen van niet en het werkt inderdaad ook niet zo :-D Stel ik zit op een 'publieke' pc en ik log uit, wil ik niet eerst weer inloggen om het vinkje uit te zetten en weer uit te loggen :-P

Nja... we zullen zien, misschien moet het nog gefixt worden.
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Markeer alle forums als gelezen

Ongelezen berichtdoor Piet » 15 Sep 2009, 14:27

Het werkt "as designed". Samenvatting:
Als je "Log mij automatisch in bij ieder bezoek" aangevinkt hebt staan moet je niet uitloggen maar een sessie eindigen door de browser (of tabblad) te sluiten of je PC af te sluiten. Wanneer je dan de volgende keer terugkomt zijn de "reeds gelezen berichten" die je ook gelezen had weg en krijg je alleen nog de nieuwe ongelezen berichten sinds die laatste sessie te zien. En inderdaad werkt het niet "on the fly'".
Dit is voor zo ver ik gezien heb geen bestaand "Feature Suggestion" (FS) in de SourceForge phpBB Tracker.
Ik sluit deze hierbij af als zijnde opgelost voor wat dit forum betreft.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6770
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Markeer alle forums als gelezen

Ongelezen berichtdoor JayDie » 15 Sep 2009, 18:43

hmm... en 'helaas' is het dan bij mijn geliefde browser FireFox zo dat je alle browsers af moet sluiten om een sessie 'echt' te beëindigen... Jammer. Nja... ben er tegenwoordig wel aan gewend ;)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 566
Lid geworden op: 03 Aug 2009, 14:56
Locatie: Rotterdam

Re: Markeer alle forums als gelezen

Ongelezen berichtdoor p_froes » 15 Sep 2009, 22:32

:Scratch Ik snap het probleem niet
0 x
Life is too short to drink bad whisky

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6770
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Markeer alle forums als gelezen

Ongelezen berichtdoor JayDie » 16 Sep 2009, 09:19

Misschien kijk ik, als Software Ontwikkelaar zijnde, teveel vanuit dat oogpunt ;-)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!


Terug naar “Test- en hulpforum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten