Yapi schreef:Longmorn for spirito divino
Dat is nog eens een fantastische whisky! Jammer dat er geen meer beschikbaar zijn.
Talisker 18yo hier.

Yapi schreef:Longmorn for spirito divino

9 yo daily dram

turfsmurf schreef:Even een vergelijking die ik al een tijdje van plan was:
Clynelish 1997-2012 the Bonding Dram, vat #5733, 55.7%
vs.
Clynelish 1997-2012 Exclusive Malts, vat #6509, 48.8%
Korte samenvatting:![]()
Mening: beiden hebben ze een heerlijk waxy kruidige afdronk. Beiden zijn ze erg smakelijk en echt dringend de moeite waard als je eens een Clynelish '97 wilt proberen. Toch gaat mijn voorkeur uit naar de Exclusive Malts. Deze wordt bijna obsceen fruitig en speculazig(??) als je er wat water bij doet. Hij gaat ook qua smaak meer richting de Spice Tree van Compass Box. Een minder puntje van de Excl. Malt versie is daarentegen wel dat hij wat scherper is van smaak.
Maar, nogmaals:![]()
![]()
Ik ben dit jaar denk ik nog niet echt veel betere prijs/kwaliteitstoppers tegengekomen. O ja, de nieuwe Bruichladdich 10 ook dan.

Pellie schreef:Waar koop je deze whiskies??
BWhisky schreef:EDIT : En nu nog eens de Mortlach 1995 CWC. Het blijft een fantastisch voorbeeld van heerlijk sappige en goeie sherry-rijping!

turfsmurf schreef:Die site is onderdeel van the bonding dram en dat is voor zover ik weet ook (open deur) de enige plek om hun botteling te bestellen.
BWhisky schreef:EDIT : En nu nog eens de Mortlach 1995 CWC. Het blijft een fantastisch voorbeeld van heerlijk sappige en goeie sherry-rijping!
turfsmurf schreef:Oeh, die heb ik ook nog dicht zitten. Je maakt me wel lekker.

Yapi schreef:okee, nu op het menu:
stukjes samples van
Teaninich Dewar Rattray,
Rosebank 90 silver seal,
Ardbeg 76 silver seal 46%,
Bowmore 96 silver seal,
Caol Ila Dewar Rattray 31yo 81
hmmm, heerlijk, om naar uit te kijken!!!

Yapi schreef:ja lap, mevrouw wil naar boven

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten