Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Piet
Moderator
Moderator

Re: Wat wordt je volgende fles aankoop ?

Ongelezen berichtdoor Piet » 05 Nov 2012, 19:18

Kay schreef:...Schijnt wat lastig te zijn om alles naar Nederland te versturen, dus maar eens zien wat ervan terecht komt.

Dat past niet in één doos. Zijn ze niet gewend :gnif
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

rborghmans
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor rborghmans » 06 Nov 2012, 10:25

Kay schreef:Ik probeer op het moment om de volgende bestelling bij een Duitse slijter te plaatsen:
Schijnt wat lastig te zijn om alles naar Nederland te versturen, dus maar eens zien wat ervan terecht komt.

Hier heb je al een serieuze mini-van voor nodig :-)

PS om welke DE slijter gaat het ? Is er een bepaalde reden waarom je het daar besteld ? #dtv
0 x

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 06 Nov 2012, 15:21

Dit ben ik bij Scoma aan het bestellen. Ik ben daar terecht gekomen omdat ik op zoek was naar de Bruichladdich Black Art III en zij die tegen een gunstige prijs (99 euro) aanbieden. Tjah dan ga je een beetje verder neuzen en van het een komt het ander...

Heb ondertussen een reactie van hen gekregen dat ze om belastingredenen niets naar het buitenland kunnen versturen (terwijl je in eerste instantie wel een verzendadres in het buitenland kunt opgeven), dus ik heb maar even een Duitse vriendin gevraagd of ik het bij haar kan laten aankomen.
0 x
Afbeelding

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 06 Nov 2012, 15:44

Ik denk dat mijn volgende aankoop een Bowmore wordt, maar welke? Zit zelf te denken aan de 15 y darkest!!
Maar wil eigenlijk ook wel eens een IB kopen, nog geen ervaring mee, behalve de Highland Park 1989 van the Ultimate en een ( ik dacht een bruichladdich) van Blackadder. Iemand advies?
0 x

WhiteMonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor WhiteMonkey » 06 Nov 2012, 16:29

Pellie schreef:Ik denk dat mijn volgende aankoop een Bowmore wordt, maar welke? Zit zelf te denken aan de 15 y darkest!!
Maar wil eigenlijk ook wel eens een IB kopen, nog geen ervaring mee, behalve de Highland Park 1989 van the Ultimate en een ( ik dacht een bruichladdich) van Blackadder. Iemand advies?

Was niet heel erg onder de indruk van de Bowmore 15. Zou voor een Officiele botteling gaan voor de Bowmore Tempest (10 Yo) die je voor 37E bij whiskysite kunt kopen. Ook de Bowmore 10 yo 2002 van The Ultimate schijnt goed te doen zijn (zeker de Cask Strenght versie). Bij whiskysite zijn er ook een hoop samples van Bomore te bestellen (waaron The Ultimate & Kintra)
0 x
Afbeelding

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 06 Nov 2012, 16:34

WhiteMonkey schreef:
Pellie schreef:Ik denk dat mijn volgende aankoop een Bowmore wordt, maar welke? Zit zelf te denken aan de 15 y darkest!!

Was niet heel erg onder de indruk van de Bowmore 15. Zou voor een Officiele botteling gaan voor de Bowmore Tempest (10 Yo) die je voor 37E bij whiskysite kunt kopen. Ook de Bowmore 10 yo 2002 van The Ultimate schijnt goed te doen zijn (zeker de Cask Strenght versie). Bij whiskysite zijn er ook een hoop samples van Bomore te bestellen (waaron The Ultimate & Kintra)

Oke en welke tempest dan van Bowmore? De batch 2 of 3? En wat is het verschil?
0 x

Liquid_Gold
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Liquid_Gold » 13 Nov 2012, 12:51

batch 4 is nog beter dan 2 en 3 !
0 x
Afbeelding

A dram in a glass
Whiff off amber, taste of gold
Caressing your mind

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 13 Nov 2012, 13:16

zonder aarzelen inderdaad gewoon voor die van Van wees gaan, 2002, 58,8%
ik twijfel steeds of ik hem 89 moet blijven geven of naar 90 moet gaan! Heel erg lekker met paar drupjes water

Heb er 2 staan, en er staat een 3de aan de kant voor me, om heel erg oud te laten worden :hoera
0 x
Afbeelding

semtex
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor semtex » 13 Nov 2012, 14:08

Volgende wordt Balmenach 33 yo The Nectar DD
0 x

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 18 Nov 2012, 10:14

Ik twijfel echt enorm over de Port Ellen 12th Release en Lagavulin 21 Special Release. En over nog een tweede fles Brora 35yo, want daarvan heb ik er gisteren één gekocht bij de slijter "om de hoek".
Of ik ze ooit zou durven openmaken is eerlijk gezegd de vraag, maar in elk geval heb ik van de Brora een sample van Jack om te proeven wat ik ervan vind, en de Lagavulin heb ik in mei al geproefd bij Lagavulin en vond ik super...
0 x
Afbeelding

Liquid_Gold
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Liquid_Gold » 19 Nov 2012, 15:19

Redbreast 12 Y CS
Midleton Yellow Spot
Glendronach CS (komt 24 nov op de markt, maar reeds geproefd op SITS : Héééérlijk !!)

:schotland
0 x
Afbeelding

A dram in a glass
Whiff off amber, taste of gold
Caressing your mind

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 19 Nov 2012, 17:12

totalatool schreef:Ik twijfel echt enorm over de Port Ellen 12th Release en Lagavulin 21 Special Release. En over nog een tweede fles Brora 35yo, want daarvan heb ik er gisteren één gekocht bij de slijter "om de hoek".
Of ik ze ooit zou durven openmaken is eerlijk gezegd de vraag, maar in elk geval heb ik van de Brora een sample van Jack om te proeven wat ik ervan vind, en de Lagavulin heb ik in mei al geproefd bij Lagavulin en vond ik super...

Ik koop alleen whisky om ze open te maken en te drinken.

Mijn volgende aankoop wordt denk ik de Highland Park 18yo of de Yamazaki 12yo of 15 yo, twijfel nog.
Maar ik wacht eerst 8 december af, dan ga ik naar de Mitra whisky Xperience in Borne. Kan ik de Yamazaki nog eens proeven ;)
0 x

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 19 Nov 2012, 19:57

Pellie schreef:Ik koop alleen whisky om ze open te maken en te drinken.

Dat doe ik in principe ook, alleen is het in dit soort gevallen wel een kwestie van "hopelijk ooit in de toekomst". In elk geval weet ik zeker dat dit soort flessen in de toekomst alleen nog maar duurder zal worden, dus als ik ze nu niet koop, dan moet ik er later alleen maar veel meer voor betalen.
Dit soort gedachten leidt er overigens soms toe dat ik mijn collectie moet herzien om iets te kunnen betalen, maar ik verkoop nooit een fles met een ander doel dan andere whisky kopen. Ik ruil daarom ook liever, als het even kan. :)
0 x
Afbeelding

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 19 Nov 2012, 20:02

wel, ik weet het niet, wat mijn volgende fles wordt...

eventueel nog een Glengoyne MOS 72, maar daarvoor wacht ik nog op een mail.
Binnenkort komt de Port Ellen QV ID 2010 wel binnen, maar ik weet niet of ik het zo lang uithou.
Blair Athol Asta Morris ook op het verlanglijstje, en een fles Linlithgow. Maar dewelke?!

En op 1 december komen de resultaten van de MMA binnen... als dat maar goed komt!

En vanaf januari zou het wel eens snel bergafwaarts kunnen gaan met de aankopen. Vanaf December werk ik immers vrijwillig 4/5... meer tijd maar minder loon. Dat eerste was echt wel belangrijker. Dus iets minder whisky vanuit de normale middelen in 2013. :( Maar meer tijd om er van te genieten :D
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 19 Nov 2012, 20:11

Yapi schreef:Maar meer tijd om er van te genieten

En dus meer tijd om eens binnen te springen ... ;)
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”