1/2 mrt 2013: Whisky Festival Zuid Nederland, Eindhoven

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
JayDie
Moderator
Moderator

Re: 1/2 mrt 2013: Whisky Festival Zuid Nederland, Eindhoven

Ongelezen berichtdoor JayDie » 12 Okt 2012, 21:21

macoffringa schreef:ik vond vooral die quote leuk. Eindhoven heeft een "tainted history" als het om whiskyfestivals gaat. Wie herinnert zich nog die twee keer in het Philips Stadion?
Vond het al moeilijk om daar naar binnen te gaan als rechtgeaard Heerenveen en Ajax fan 8-) 8-) 8-)

:duimop

En toch... ik hoop dat het doorgaat, mooie kans voor mij (lees: in de buurt!)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

tonnemans
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor tonnemans » 12 Okt 2012, 21:26

Stond vandaag ook weer in de Whisky Etc. Gaat zeker door Maxxium heeft al aangegeven mee te doen...

maar inderdaad http://www.wfzn.nl is nog niet helemaal up to date !
0 x

dennis
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor dennis » 16 Okt 2012, 12:23

Weet je dat zeker, Tony?
0 x
WhiskyWijzer

- Laat niemand je vertellen wat lekker is. Dat bepaal je nog altijd zelf! -

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 16 Okt 2012, 13:30

Come on! Wat hangt er voor een raar sfeertje rondom dit event? :Scratch :?
0 x

BigwXxl
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor BigwXxl » 19 Okt 2012, 20:42

Eindhoven is fantastisch en de twee festivals in het PSV stadion waren intiem en gezellig, althans zo heb ik het ervaren. opkomst was goed. Fout van de organisatie was dat ze voor het PSV stadion hebben gekozen. Zeer strikte controle op verkoop en ten tweede PSV heeft altijd eerste rech, zoals volgens mij alle stadions. Dat heet dat als er een voetbal wedstrijd gepeelt moet worden, deal off is zonderonkostenvergoeding.

Tja tweede keer was dus risicovol omdat er sprake was dat er op die datum een inhal wedstrijd gepelt zou worden, gelukkig is men uitgeweken naar anderedatum. Geluk voor organisatie festival volgens mij maar snap dat ze schrik hebben gekregen en locaties a la stadion/ kerk zijn niet direct in buurt station beschikbaar.

Dus dat "tainted" klopt niet of ik moet iets anders gemist hebben. Ennuh Hans Offringa dat gevoel van je kan ik begrijpen ook als Eindhovenaar 8-)

Volgens mij wordt dit WFZN voor door liefhebbers geregeld die dit voor eerste keer doen, volgens mij eentje met slijterij dus zou genoeg connecties moeten hebben. Hebben een goede locatie (beter dan in Gent) zeg ik welke vast staat. Ben uiteraard ergbenieuwd wie er komen dus hoop vele importeurs ed te zien. En ik hoop ook jij Hans Offringa :D

Maar is uiteraard altijd eengok of het slaagt of niet. Immers paar jaar gelee was er ook een festival in Utrecht in het spoorweg museum wat geflopt is, althans het is nooit meer herhaald en daar zaten inderdaad ook fouten. Heb ik toen minder genoten, nee ook toen niet. Ik hoop dat WFZN een succes wordt en dat het niet zal liggen aan gebrek van interesse van importeurs. Immers in grote getallen komen mensen vanuit het zuiden naar festivals, er is dus genoeg potentieel. Hoop dat het een succes wordt, steeds beter gaat worden (organisatorisch, learning curve zeg maar) en dat het een jaarlijks terugkerend iets is.

Give it a change.

Ps wil ook wel eens op de fiets naar een festival :gnif
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 22 Okt 2012, 12:58

BigwXxl schreef:Ps wil ook wel eens op de fiets naar een festival :gnif

:hoera Voor toch nog even reizen, maar het voelt dichtbij :lol:
0 x

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 22 Okt 2012, 13:07

BigwXxl schreef: Ennuh Hans Offringa dat gevoel van je kan ik begrijpen ook als Eindhovenaar 8-)

Volgens mij wordt dit WFZN voor door liefhebbers geregeld die dit voor eerste keer doen, volgens mij eentje met slijterij dus zou genoeg connecties moeten hebben. Hebben een goede locatie (beter dan in Gent) zeg ik welke vast staat. Ben uiteraard ergbenieuwd wie er komen dus hoop vele importeurs ed te zien. En ik hoop ook jij Hans Offringa :D

BigwXxl, ik wens jullie daar in het zuiden veel succes! Zelf zit ik dan hoogstwaarschijnlijk in mijn huis aan de andere kant van de Atlantische Oceaan en zal daar een glas op je gezondheid heffen (en die van PSV, vooruit 8-)
0 x

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 24 Okt 2012, 00:04

Misschien komt er nog een Whisky Festival West Nederland of een Whisky Festival Oost Nederland.
Kunnen die in het 2e weekend en het 3e weekend van maart.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 24 Okt 2012, 09:28

KSB66 schreef:Misschien komt er nog een Whisky Festival West Nederland of een Whisky Festival Oost Nederland.
Kunnen die in het 2e weekend en het 3e weekend van maart.

Ah... ik vond WFZN natuurlijk al een beetje op WFNN lijken en had al het vermoeden dat het niet van dezelfde bedenkers was. Maar het zit ook nog dicht bij elkaar qua festivals. Tsja... mensen moeten keuzes maken, óf naar de één, óf naar de ander, zeker zo kort bij elkaar. Ik begrijp steeds meer waar het zeer zit...
0 x

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 24 Okt 2012, 23:40

JayDie schreef: Ik begrijp steeds meer waar het zeer zit...

Precies, Ik vind het niet bijster origineel en een poging om mee te surfen op het succes van een ander.
0 x

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 26 Okt 2012, 12:58

Uiteraard gun ik ieder het zijne, maar ik hoor gemengde berichten uit de markt, o.a. dat het festival nog op tamelijk losse schroeven staat en het allerminst zeker zou zijn dat het doorgaat. Enfin, we wachten af.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 26 Okt 2012, 15:04

macoffringa schreef:Uiteraard gun ik ieder het zijne, maar ik hoor gemengde berichten uit de markt, o.a. dat het festival nog op tamelijk losse schroeven staat en het allerminst zeker zou zijn dat het doorgaat. Enfin, we wachten af.

Dat is ook wat ik hoor...
0 x

BigwXxl
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor BigwXxl » 27 Okt 2012, 18:17

Ook ik heb gehoord dat het nog niet 100% is, maar ik hoop dat het niet slagen van dit evenment komt door een "bad fibe". Ik hoop dat importeurs gewoon komen om ons weer van dat mooie vochtige spul te mogen laten proeven. Dat zuiderlingen, noorderlingen (osterlingen en westerlingen), Belgen en wie overige buitenlanders in grote getalen zullen komen en allen genieten.

Tja vergelijkingen met andere festivals zal vast wel iets zijn maar dat is denk ik al snel en ik zie dit niet als een issue. Heb altijd gedacht dat de whisky wereld en de mensen daarin elkaar het eea toch wel gunnen. Gelukkig zijn festivals niet steeds een straat verder zeg maar en dan zou ik ook verwachten dat niemand het als probleem ziet en elkaar zelfs zou helpen.

Kaarten zijn in ieder geval al binnen en die zien er erg goed en verzorgd uit. Dus importeurs, distillers, schrijvers, slijterijen en overige middenstand gericht op schotland.......KOM :schotland

Ennuh Hans Offringa, niks beters dan Home Sweet Home. Maar volgens mij ben jij in de gelukkige situatie dat je er meerdere plekken hebt waar dit van toepassing is :bigsmile Zal het glas heffen ook op jouw gezondheid op 1 maart en laat je weten alwaar ik dan ben, uiteraard hoop ik op het festival. Maar zal je ongetwijfeld zien op het festival in Den Haag dit jaar, zal vast en zeker geen mis zijn die dit in gevaar brengt. Tot dan :hoedaf
0 x

bastafari
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor bastafari » 11 Nov 2012, 16:24

Is er ondertussen al wat meer informatie of het definitief doorgaat? Ik heb er namelijk als Eindhovenaar wel oren naar.

Ik zie dat er op de website nog geen definitieve standhouder zijn bekendgemaakt. Er is sowieso geen veranderingen te zien op de site de afgelopen periode.

Wellicht heeft er iemand wat geluiden uit de markt gehoord.
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 22 Nov 2012, 19:01

Het blijft afwachten.

Inmiddels zit er al heel wat investering in, de advertenties, de site en ook werden er op het IWF in Den Haag flyers uitgedeeld.... (drukwerkkosten dus ook) ... dus beetje bij beetje ... :Scratch
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”