WieIk? schreef:totalatool schreef:Soundwave schreef:Net bij de Gall&Gall een fles Ardbeg Alligator gekocht voor €65 (25% korting door whiskydagen). Had er nog meer staan en twijfelde om die ook maar meteen te kopen. Volgens mij namelijk geen slechte deal of wel?
Waarom kom ik alleen in G&G's waar ze veel teveel vragen voor een Ardbeg Ten?
Zijn die prijzen niet landelijk gelijk? Bij de Gall&Gall waar ik ben geweest heb ik juist een Ardbeg Ten meegenomen, alleen drankdozijn was €1 goedkoper (excl verzendkosten), alle andere online shops zelfs al duurder. Ik liep daar eigenlijk binnen met het idee om met Airmiles een fles te financieren, dat viel toch even tegen (net als de prijzen van bijna alle whiskies, ook met 20% korting).
Als ik het goed heb zijn de prijzen van whiskies bij alle G&G's gelijk, alleen kunnen ze flink afwijken van de prijzen bij andere retailers (online en offline). Meestal bij de G&G duurder. Maar waar ze bij de gemiddelde G&G niet zo mee bezig zijn, is de prijsstijging van whiskies door populariteit of schaarste. Kortom, de standaardverkoop prijs van de Alligator lag misschien iets boven de gemiddelde verkoopprijs bij lancering, maar waar bij vrijwel alle speciaalzaken, waar deze nog beschikbaar is die prijs flink is opgelopen, kan de individuele G&G franchisehouder (zelfs als hij dit signaleert) de prijs niet omhoog gooien.
Het was ook ergens wel pijnlijk dat hij mij er ook op wees met woorden als "Ja, deze staat op internet soms zelfs voor meer dan €100", waarna ik dan bijna denk, "waarom verkoop je ze dan niet aan jezelf om ze ergens online door te verkopen?"
Nu is dat natuurlijk eigenlijk niet toegestaan en moet je je afvragen hoeveel moeite je wilt doen voor zo'n klein winstpercentage. Ikzelf had er in ieder geval niet zo heel veel zin in, al vond nota bene mijn vrouw dat dat wel een beetje een gebrek aan handelsgeest was hahaha (ik ben nu eenmaal geen geboren ondernemer).