16/18 nov 2012: International Whisky Festival (IWF) Den Haag

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: 16/18 nov 2012: International Whisky Festival (IWF) Den

Ongelezen berichtdoor Piet » 24 Sep 2012, 22:33

Soundwave schreef:Vrijdagavond :) Begrijp wel dat mensen het nogal veel geld vinden, maar ja het is in mijn thuisstad, dus dan is het wat makkelijker te behappen. Los van het feit dat je voor het entreegeld niet veel bijzonders kunt proeven gaat het mij ook om de hele ervaring en die vond ik fantastisch vorig jaar.

Als je voor het eerst gaat en nog geen jaren whisky drinkt durf ik je te garanderen dat je het een fantastische ervaring gaat vinden waarbij je de kosten helemaal niet meer relevant gaat vinden.... En neen, ik heb daar geen aandelen in.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: 16/18 nov 2012: International Whisky Festival (IWF) Den

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 24 Sep 2012, 22:42

Piet schreef:
Soundwave schreef:Vrijdagavond :) Begrijp wel dat mensen het nogal veel geld vinden, maar ja het is in mijn thuisstad, dus dan is het wat makkelijker te behappen. Los van het feit dat je voor het entreegeld niet veel bijzonders kunt proeven gaat het mij ook om de hele ervaring en die vond ik fantastisch vorig jaar.

Als je voor het eerst gaat en nog geen jaren whisky drinkt durf ik je te garanderen dat je het een fantastische ervaring gaat vinden waarbij je de kosten helemaal niet meer relevant gaat vinden.... En neen, ik heb daar geen aandelen in.


Ja was ook geweldig, al moet ik zeggen dat ik tegen het einde aan niet veel meer kon proeven en het meer op een soort oktoberfest voor whisky begon te lijken ;)
0 x

Gebruikersavatar
GJR
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 720
Lid geworden op: 01 Aug 2010, 10:47
Locatie: Zierikzee
Contact:

Re: 16/18 nov 2012: International Whisky Festival (IWF) Den

Ongelezen berichtdoor GJR » 25 Sep 2012, 20:21

Ga dit jaar niet vanwege diverse redenen, vorig jaar geweest en vond het nogal groot. Voor mij grootste probleem is de massa op de normale dagen, rolstoel is dan niet echt handig, was vorig jaar naar de vrijdag vip sessie gegaan (maar nu geen vrije dagen meer over, dus vrijdag geen optie) en de parkeer ruimte in de omgeving is een ramp.

Vlissingen was gezellig, veel bekenden ontmoet en wat dichter bij..... De kosten vond ik wel meevallen, ook van het bij betalen voor de drams heb ik niet veel gemerkt, net zoals afgelopen weekend in Vlissingen, best wel wat gekocht, maar vaak ook gedeeld met vrienden die dan weer terug deelden.
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

Gebruikersavatar
chris
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 558
Lid geworden op: 07 Okt 2009, 10:32
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re: 16/18 nov 2012: International Whisky Festival (IWF) Den

Ongelezen berichtdoor chris » 07 Okt 2012, 21:24

Ik sta ook dit jaar weer samen met Marc achter de stand van de Bourbonstreet :usa misschien zie ik sommigen van jullie daar weer :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6770
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: 16/18 nov 2012: International Whisky Festival (IWF) Den

Ongelezen berichtdoor JayDie » 10 Okt 2012, 13:34

Ik ben er op de zondag-middag!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: 16/18 nov 2012: International Whisky Festival (IWF) Den

Ongelezen berichtdoor Piet » 12 Okt 2012, 14:50

JayDie schreef:Ik ben er op de zondag-middag!

Idem :duimop ... en ik draag een Het Whisky forum badge of iets dergelijks.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: 16/18 nov 2012: International Whisky Festival (IWF) Den

Ongelezen berichtdoor Piet » 12 Okt 2012, 15:03

De recente nieuwsbrief:
Toegangskaarten
De laatste kans om er bij te zijn!
Er zijn nog enkele toegangskaarten beschikbaar op vrijdagavond en zondagmiddag

Extra proeverijen/ Masterclasses
Alle masterclasses, een groot en afwisselend aanbod, met o.a. "The Battle", zijn dit jaar in Het Nutshuis, tegenover de ingang van de kerk op 2 minuten loopafstand.
Enkele van deze masterclasses zijn dit jaar in samenwerking met de producenten gratis!
Kijk hiervoor op de website in het menu links bij masterclasses. Deze extra proeverijen zijn nog tot kort voor het festival te boeken via de website. Daarna, indien plaats beschikbaar, bij de organisatiebalie.

Very special Masterclass
Richard Paterson, masterblender White&Mackay, bijgenaamd
The Nose is weer aanwezig. Een geweldige performer en schitterende Dalmore whisky's. Een zeer exclusieve proeverij!
U proeft The Dalmore CETI, 30 jaar oud (waarde: €1500,-) en u zult een eerste stap zetten in de zeer exclusieve Constellation Collection van The Dalmore distillery (waarde: €2600,-)!
Kijk op http://www.whiskyfestival.nl bij masterclasses en maak uw reservering.

JenevErvaring – JeneverExperience
Dit jaar organiseren wij in de hal van Het Nutshuis, tegenover de ingang van de kerk op 2 minuten loopafstand, een extra evenement, de jeneverXperience, gelijktijdig met het International Whisky Festival.
Wij hebben gekozen voor een sterke drank die, voor een groot deel, uit dezelfde ingrediënten bestaat als whisky: Jenever. Toegang 15 Euro. Bezoekers van het Whisky Festival hebben gratis toegang op vertoon van hun toegangskaart.

Whisky Festival botteling
GlenDronach 10 yo Single Cask Sherry Butt non-chill filtered ABV 55,8 %
Bijna uitverkocht. Bestellen en betalen via de website. Afhalen bij het verlaten van het festival.
Prijs: € 49, - per fles Wacht niet te lang: OP = OP

Whisky Awards 2012
Dit jaar 1 nieuwe categorie: Beste niet Schotse whisky.
De kans om uw mening te geven over de, volgens u, beste whisky's van 2012.
Ga naar de website http://www.whiskyawards.nl/ en breng uw stem uit.
Onder de stemmers worden een aantal festivalbottelingen verloot.

Whiskykenner van het jaar
Wie wordt de whiskykenner van het jaar 2012?
Doe mee met deze wedstrijd. De winnaar krijgt naast een bokaal en eeuwige roem ook
een reis voor 2 personen aangeboden naar de distilleerderij van Highland Park op Orkney.
Kijk voor de spelregels op http://www.whiskykennervanhetjaar.nl/

Veiling eerste fles Single Barrel Corenwyn Cask Strength 14 yo ABV 57,3%
Lucas Bols, vrijdagmiddag om 17.00 uur in de filmkluis in het Nutshuis De toegang is uitsluitend voor genodigden van de importeur Maxxium. De opbrengst gaat naar een goed doel.

Treinkaartjes
Ter informatie: er is weer een actie dagretours met de NS voor Euro 12,29 bij het Kruitvat
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Gebruikersavatar
Squat 'N Oats
Senior
Senior
Berichten: 133
Lid geworden op: 10 Sep 2011, 08:04

Re: 16/18 nov 2012: International Whisky Festival (IWF) Den

Ongelezen berichtdoor Squat 'N Oats » 13 Okt 2012, 15:37

Iemand wel eens een masterclass van David Wishart gehad, ervaringen?
Ga denk ik wel voor deze masterclass op zaterdagavond maar ben er nog niet helemaal zeker van. :Scratch
0 x
Afbeelding
A man with convictions finds an answer for everything. Convictions are the best form of protection against the living truth.

-Max Frisch-

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6770
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: 16/18 nov 2012: International Whisky Festival (IWF) Den

Ongelezen berichtdoor JayDie » 13 Okt 2012, 19:40

Squat 'N Oats schreef:Iemand wel eens een masterclass van David Wishart gehad, ervaringen?
Ga denk ik wel voor deze masterclass op zaterdagavond maar ben er nog niet helemaal zeker van. :Scratch

Jep, Piet en ik tijdens Leiden 2009 (Red: nu weer Den Haag); Whisky Classified. Leuk, maar ging weinig in over zijn classificatie. En wat ik jammer vind, is dat er in die masterclass (natuurlijk) ook een peated whisky zit en als je die masterclass 'vroeg' op de dag doet... je raakt de peaty smaak moeilijk kwijt...
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
single malt sam
Actief lid
Actief lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 Sep 2011, 08:39
Locatie: Blankenberge, Belgïe

Re: 16/18 nov 2012: International Whisky Festival (IWF) Den

Ongelezen berichtdoor single malt sam » 17 Okt 2012, 09:18

aanwezig op zaterdagmiddag en zaterdagavond.
:Slainte
0 x
Afbeelding

Bart015
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 Nov 2011, 06:26

Tips voor het Whiskyfestival (Den Haag)

Ongelezen berichtdoor Bart015 » 29 Okt 2012, 11:52

Hallo liefhebbers!

Over 2 weekjes ga ik het whiskyfestival in Den Haag bezoeken. Aangezien daar natuurlijk een overvloed aan whisky's te proeven is en mijn lever het niet aankan om ze allemaal te proeven, was ik benieuwd of jullie nog wat tips hebben.

Wat ik lekkere whisky's vind:

Glenmorangie Quinta Ruban
Balvenie Double Wood
Hibiki 12
Aberlour A'bunadh (voor speciale momenten :))

Ik zoek dus iets wat een beetje in deze richting zit, maar wat ik nog niet ken (en dat is een heleboel)

Alvast bedankt voor de info!
:nat
0 x

jonker8011
Senior
Senior
Berichten: 153
Lid geworden op: 29 Aug 2011, 21:12

Re: 16/18 nov 2012: International Whisky Festival (IWF) Den

Ongelezen berichtdoor jonker8011 » 01 Nov 2012, 17:05

Tsja, dat bijbetalen voor standaardbottelingen wordt ik ook goed chagrijning van, als ik bij een Mitra WX Glenfiddich, Laphroaig en Auchentoshan t/m 18 jaar oud gratis kan drinken dan moet dat bij zo'n groot festival toch ook lukken.

Mijn oplossing is om alleen maar echt dure whisky te proeven. Een fles van 200 euro betaal je vaak tussen de 5 en 10 drams. Hoe duurder de fles, hoe redelijker ik het aantal drams vind dat ik bij moet betalen.

Zijn er nog mensen met tips van stands of andere activiteiten die ik niet mag missen? Ik heb alle standaard workshops en bottelings in de afgelopen 10 jaar festival wel gezien, dus als je nog iets nieuws en spannends weet, hoor ik het graag.

@Bart015: Probeer eens een vertical tasting bij Glenfarclas en Glenmorangie, dan praat de vertegenwordiger je door de hele lijn heen. Op basis van wat je lekker vindt ga je vast de Glenmorangie Lasanta en de Glenfarclas 17 erg waarderen. En als je toevallig ergens een 13 jaar oude Benrinnes van A.D. Rattray ziet, of een Glendronach uit 1996, ook zeker proberen.
0 x

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6770
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: 16/18 nov 2012: International Whisky Festival (IWF) Den

Ongelezen berichtdoor JayDie » 01 Nov 2012, 18:42

jonker8011 schreef:Tsja, dat bijbetalen voor standaardbottelingen wordt ik ook goed chagrijning van, als ik bij een Mitra WX Glenfiddich, Laphroaig en Auchentoshan t/m 18 jaar oud gratis kan drinken dan moet dat bij zo'n groot festival toch ook lukken.

Eens! Op de Mitra WX zelfs de Johnnie Walker Blue Label (voor de liefhebbers, maar gaat even om het principe). Waar gaan die drams naartoe? Naar diegene die de whisky schenkt of (deels) naar de organisatie? Maw: de entree: is die om de kosten te dekken voor de locatie, beveiliging, etc. en niet(s) voor de importeurs? Misschien dat dat bij de Mitra wel het geval is?
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

PrinsRudi
Actief lid
Actief lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 Feb 2012, 16:36

Re: 16/18 nov 2012: International Whisky Festival (IWF) Den

Ongelezen berichtdoor PrinsRudi » 02 Nov 2012, 10:29

Vrijdagavond 19-23u met z'n vieren aanwezig....en slapen in een hotel.
Wij maken er gewoon 1 van onze jaarlijks mannenuitjes van :duimop

Zin in!

Ik ga voor bijzondere whisky's, dus als iemand hier tips heeft, dan schroom niet om ze te posten?!
Thanks

groetjes
Rudi
0 x

Gebruikersavatar
whiskysite
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 314
Lid geworden op: 27 Sep 2009, 10:59

Re: 16/18 nov 2012: International Whisky Festival (IWF) Den

Ongelezen berichtdoor whiskysite » 02 Nov 2012, 12:34

Ben er zondagmiddag... heb er zin aan!
0 x


Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten