Een glas zonneschijn voor erwin2306

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
erwin2306
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Een glas zonneschijn voor erwin2306

Ongelezen berichtdoor erwin2306 » 12 Okt 2012, 17:37

Hallo liefhebbers. Mijn naam is Erwin en ik kom uit Spijkenisse.
Een glas zonneschijn dat is voor mij een glas whisky. Ook is een glas whisky een moment van ontspanning. Na een drukke week niets zo lekker als de voetjes op bank en dan een lekker slokje..... alles glijdt van me af terwijl de vloeibare zonneschijn langzaam mijn lichaam verwamt.Dan nog even genieten van de tintelende nasmaak.....

Kortom ik ben een liefhebber. Alleen wat het proeven betreft, ik hoor mensen smaken opnoemen welke ik echt niet kan onderscheiden. Ik zeg altijd maar, ik hoef alleen maar te proeven of ik het lekker vind.

Mijn voorkeur gaat(tot nu toe) uit naar whisky's uit het gebied Speyside.

Wat ik ook interessant vind is de combinatie eten en whisky. Deze combinatie is opgewekt door een bezoek aan een schots restaurant in Alkmaar. Hoewel ik het eten niet bijster geweldig vond, was de kombinatie een ervaring waarin het eten en de whisky elkaar in smaak versterkten. wat ik zelf heb gecombineerd is een stukje Munster kaas met een glas Glenlivet van 12 jaar oud... Mochten er mede liefhebbers zijn die hier mee bezig zijn. Ik hou me aanbevolen om tips te krijgen hier

Slainte Fa (proost)
0 x

bastafari
Actief lid
Actief lid

Re: Een glas zonneschijn

Ongelezen berichtdoor bastafari » 12 Okt 2012, 18:11

Hallo Erwin,

Welkom op de site van een andere nieuweling. Ik heb zelf laatst het kookboek The whisky kitchen aangeschaft en kan je dit (als hobbykok) van harte aanbevelen. Ik heb laatst mijn eerste zelfgemaakte whiskymenu op tagel gezet met behulp van dit boek en een beetje improvisatie. Het was een groot succes.

Gr Bastafari
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Re: Een glas zonneschijn voor erwin2306

Ongelezen berichtdoor Piet » 12 Okt 2012, 19:17

Welkom Erwin,.... en uh .. het belangrijkst is natuurlijk dat je het lekker vindt en er van geniet :duimop

Maar er zitten zoveel meer aspecten aan whisky, en ja, de een vindt daarbij verzamelen leuk en de ander juist het analyseren of de geschiedenis er achter.

Mocht je het nog niet gezien hebben, er zijn meer whiskyliefhebbers die eten belangrijk vinden: Spijs en drank en Whisky
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 12 Okt 2012, 19:55

Dag Erwin,
Mooie metafoor, die vloeibare zonneschijn.
Als je van whisky en eten houdt kan ik je ook De Smaak van Whisky aanraden, een boek over de beleving van smaak en de combinaties van whisky en spijs door vier top chefs uit Schotland, Frankrijk, België en ... Nederland.

Welkom, enjoy
MacOffringa
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 12 Okt 2012, 21:22

Welkom!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 12 Okt 2012, 21:38

Welkom Erwin! :duimop
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”