HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-2 (1 okt)

Onze tweede "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je deze Whisky ?

Peiling eindigde op 11 Okt 2012, 20:59

Afbeelding - Minder dan 56
0
Geen stemmen
Afbeelding - 56-60
0
Geen stemmen
Afbeelding - 61-65
1
6%
Afbeelding - 66-70
2
11%
Afbeelding - 71-75
2
11%
Afbeelding - 76-80
2
11%
Afbeelding - 81-85
6
33%
Afbeelding - 86-90
5
28%
Afbeelding - 91-95
0
Geen stemmen
Afbeelding - 96-100
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 18

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-2 (1 okt)

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 02 Okt 2012, 13:29

Yapi schreef:Lochside, maar dan op Bourbon :?

:lol:

Nou de Lochside van The Daily Dram zou zomaar een kandidaat kunnen zijn (geen Bourbon alleen)
0 x

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 02 Okt 2012, 13:39

Wel, een kleine toegeving en een uitzondering : Ik proef hem nu en maak binnen een klein uurtje mijn notities over! :goedgedaan
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 02 Okt 2012, 17:17

Ziezo, mijn notities staan er nu ook bij. Ik denk dat we kunnen over gaan tot de onthulling Piet ! ;) 8-)
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 02 Okt 2012, 17:21

Hey leuk, toch nog iemand die Glen Elgin noemt :D
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: HWF VBT-2: Sample-2: Het sample is onthuld

Ongelezen berichtdoor Piet » 02 Okt 2012, 19:03

*******************************************************************************************************************************
De inhoud van het sample is onthuld in het eerste bericht in dit onderwerp.

*******************************************************************************************************************************

:bliss En complimenten voor Bart (aka Yapi) die Brora heeft genoemd :bravo
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 02 Okt 2012, 19:10

Zo dan! Leuk idd dat ik dat door de VBT heb mogen proeven! Voor mij persoonlijk het geld niet waard, maar was met name een leuke (zoals je zelf ook zei) snuffel whisky. De neus vond ik top, smaak, mwoah...
0 x

liefmans
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor liefmans » 02 Okt 2012, 19:19

vind het wel erg jammer voor Bart dat hij dit smaakprofiel aan brora koppeld, maar ja...
Dit weekend nog een "mindere" brora gedronken, 25y oude 1982 gebotteld door Duncan Taylor, die vond ik wel beter dan deze.
Nu eerst mijn dochter eten geven en overtuigen van een dutje te doen en dan toch nog eens goed proeven.
0 x
Afbeelding

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 02 Okt 2012, 19:22

Kaboem zeg... Een Brora. Mooi! Ik vond hem echt wel goed maar waarschijnlijk is dit niet de beste Brora ooit :) Voor mij was/is't de eerste kennismaking! Bedankt daarvoor Piet!
:duimop
0 x
Afbeelding

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 02 Okt 2012, 19:27

liefmans schreef:vind het wel erg jammer voor Bart dat hij dit smaakprofiel aan brora koppeld, maar ja...
Dit weekend nog een "mindere" brora gedronken, 25y oude 1982 gebotteld door Duncan Taylor, die vond ik wel beter dan deze.
Nu eerst mijn dochter eten geven en overtuigen van een dutje te doen en dan toch nog eens goed proeven.

haha, nee, er was iets - die sla met zongedroogde tomaatjes - waar ik hem aankoppelde, omdat ie me aan deze deed denken ergens

http://www.whiskybase.com/whiskies.php? ... skyid=3334

heb deze in m'n collectie, en 1 x mogen proeven (uiteraard niet gekocht voor dat bedrag op whiskybase, ongeveer 150 euro)

daarom dat ik eigenlijk meer weer voor een Clynelish ging, het nieuwe Brora. Toch trots hoor ;)
Maar ik dank vooral m'n short whisky mileage, anders was ik waarschijnlijk met -tig namen gekomen...
0 x
Afbeelding

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 02 Okt 2012, 19:42

Toch erg knap geraden, Bart!

Goh, een Brora dus. Veel over gelezen, maar ik vond hem helaas qua smaak nogal tegenvallen. De neus was wel erg fijn. Leuk dat ik een Brora geproefd heb, dat dan weer wel. Al had ik me er wel meer bij voorgesteld ;)
Tof dat je 'm hebt uitgekozen voor VBT, Piet!
0 x
Afbeelding

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 02 Okt 2012, 19:52

die sla met zongedroogde tomaten - voor de proevers - zou dat dan eerder het ziltige zijn? Het minerale wat ik er uit haal? Want kan het niet goed plaatsen... Sla is behoorlijk mineraal van smaak zeker?

pfff, ga het restje deze week nog eens uitschenken. Maar ik volg Serge wel, ik zou deze ook op CS gebotteld hebben :bigsmile
was waarschijnlijk al een zwak vat, en door z'n alcohol dan nog eens terug te brengen...

Alweer refill sherry zeg, en alweer vind ik er nauwelijks een donkere smaak in terug...
0 x
Afbeelding

jpvdw
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor jpvdw » 02 Okt 2012, 20:19

Brora wtf! Mijn sample van een Brora van G&M uit 1982 (vast dezelfde) heb ik juist vorige week geproefd en nog gemeld ophet forum....ik twijfelde bij deze sample....het zou toch niet...had ik ze nu maar naast elkaar gezet...ik heb nog een beetje van beiden...

Ga vanavond met de restant er nog maar eens voor zitten....
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 02 Okt 2012, 20:41

jpvdw schreef:Brora wtf! Mijn sample van een Brora van G&M uit 1982 (vast dezelfde) heb ik juist vorige week geproefd en nog gemeld ophet forum....

Yep, omdat er toch wel wat tijd verloopt tussen VBT aankondiging en het proeven en doordat er hier op het forum wel héél veel gekocht en geproefd wordt, zie ik zo af en toe iets bekends voorbij komen. Jij met deze Brora, Johan die net twee weken geleden die Sample#1 Clynelish had aangekocht en zo nog wel wat .... 8-)
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 02 Okt 2012, 20:52

Yapi schreef:...Maar ik volg Serge wel, ik zou deze ook op CS gebotteld hebben :bigsmile
was waarschijnlijk al een zwak vat, en door z'n alcohol dan nog eens terug te brengen...

Ook mee eens maar ik denk dat ik hem dan niet in deze proefset had kunnen stoppen... (qua budget!)

Yapi schreef:Alweer refill sherry zeg, en alweer vind ik er nauwelijks een donkere smaak in terug...

Inderdaad bij beide samples werd al veel over Bourbon-vaten gespeculeerd maar het is allemaal sherry maar dan wel nauwelijks shierried.

Zeker in de Brora vond ik veel hout terug maar dan toch niet zo uitgesproken als hetgeen een Bourbon vat geeft. Meer oud hout-tonen als leer en ceder. De sherry is minimaal aanwezig, ook qua kleur, maar de combi heeft in de 26 jaar waarschijnlijk wel voor het delicate parfum gezorgd.... Wel enigszins bedrieglijk.
0 x

Miss_Jline
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Miss_Jline » 02 Okt 2012, 20:53

Zojuist nog mijn bevindingen naar Piet gePBed. Had nog niet op het forum gelezen en dacht dat de onthulling morgen zou zijn. Maar... we hebben dus eerlijk geproefd, zonder te weten wat het was.

Zondagmiddag werden we onverwacht door de buren op de borrel gevraagd en toen we weer thuis kwamen hebben we niet meer geproefd. Gisteren ook te laat thuis. Volgende week gaan we ons leven beteren!! Sorry!

Greetz,
Jacqueline
0 x

Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-2”