HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-2 (1 okt)

Onze tweede "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je deze Whisky ?

Peiling eindigde op 11 Okt 2012, 20:59

Afbeelding - Minder dan 56
0
Geen stemmen
Afbeelding - 56-60
0
Geen stemmen
Afbeelding - 61-65
1
6%
Afbeelding - 66-70
2
11%
Afbeelding - 71-75
2
11%
Afbeelding - 76-80
2
11%
Afbeelding - 81-85
6
33%
Afbeelding - 86-90
5
28%
Afbeelding - 91-95
0
Geen stemmen
Afbeelding - 96-100
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 18

Peat
Site Admin
Site Admin

Onderwerp: HWF VBT-2: Sample-2: De panelproefnotities zijn g

Ongelezen berichtdoor Peat » 01 Okt 2012, 20:52

*******************************************************************************************************************************
De panelproefnotities (26) zijn gepubliceerd in het eerste bericht in dit onderwerp.

Als je een score hebt toegekend graag die zelf even aanklikken in de poll.

*******************************************************************************************************************************
0 x

liefmans
Senior
Senior

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-2 (1 okt)

Ongelezen berichtdoor liefmans » 01 Okt 2012, 20:59

tasting notes bevatten ook deze keer zowat alles van turf/islay tot sherry en vooral veel fruit. kennelijk schatte de meerderheid deze whisky laag in de alcohol terwijl ik net het tegenovergestelde dacht.
Dit wordt een leuke ontmaskering.
0 x
Afbeelding

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 01 Okt 2012, 21:00

Nou, kom maar op, heren!

Wat een vreemde whisky dit. Bitter! Ik vond hem niet lekker. Ik vond hem lekker ruiken, maar die smaak....nee, dit was hem niet voor mij. Ik heb ook echt geen idee in welk hokje ik 'm kan plaatsen. Ik dacht wel wat rook/tabak te ruiken, maar ik vond hem daar zeker niet naar smaken.
Terwijl er weer genoeg mensen zijn die juist wél rook in de smaak weten te herkennen.
Wel erg uiteenlopende reacties trouwens :o
0 x
Afbeelding

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 01 Okt 2012, 21:05

bizar hoe groot het verschil is met name op het vlak van de rook/turf. Voor sommigen overduidelijk aanwezig, voor anderen totaal niet. Ik moet zelf ook bekennen dat ik het de eerste keer wel bespeurde maar de 2e keer eigenlijk niet. Zoet fruit is iets wat veel genoemd wordt en ik heb toch 3x campbeltown voorbij zien komen. Heel erg benieuwd weer!!!
0 x

jonker8011
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor jonker8011 » 01 Okt 2012, 21:05

Tsja, op basis van de tranen dacht ik echt niet dat hij CS zou zijn, dus die scherpte moest wel van jonge spirit of graanwhisky komen. Ik sluit nog steeds niet uit dat het een blend was.

Ben wel verbaasd dat de bittere nasmaak niet een 100% score heeft. Die vond ik zo over-aanwezig, dat ik dacht dat iedereen het er over eens zou zijn. Verder denk ik dat ik qua fruit toch nog wel het een en andere gemist heb in deze. Gelukkig heb ik nog een half sampletje staan voor na de zesde onthulling.

Het lezen van alle andere notes voelt heel erg als het lezen van een horoscoop. Telkens als ik me ergens in herken lees ik het een paar keer, en als ik me er niet in herken sla ik het over. ;)
0 x

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 01 Okt 2012, 21:09

jonker8011 schreef:Ben wel verbaasd dat de bittere nasmaak niet een 100% score heeft. Die vond ik zo over-aanwezig, dat ik dacht dat iedereen het er over eens zou zijn. Verder denk ik dat ik qua fruit toch nog wel het een en andere gemist heb in deze.

Dat bittere was voor mij ook echt zéér aanwezig en echt hét kenmerk van deze whisky. En dat viel me nu juist zo tegen...

Het fruit heb ik vooral geroken, en was eigenlijk erg aangenaam. Maar in de smaak vond ik maar weinig fruit terug. Misschien omdat dat bittere mij zo tegenstond en ik andere smaken wat gemist heb. Zou best kunnen.
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 01 Okt 2012, 21:10

Ik ben natuurlijk niet objectief maar vind hem wel aangenaam. Heb hem dan ook 85 punten gegeven. Later meer !

liefmans schreef:Dit wordt een leuke ontmaskering.

Daarop geef ik garantie ;)

eRJe schreef:...In één zin: een zeer aardige whisky voor een doorsnee avond.
Score: 80

Helemaal mee eens maar met een maartje... dat wordt duidelijk na de onthulling 8-)

andre8x8 schreef:...
Alweer een lekkere en zeer aparte whisky!
85 punten

100% mee eens .... mede omdat ik iets meer weet :goedgedaan ... met de score overigens ook ;)
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 01 Okt 2012, 21:13

Zegge, Piet, je weet het wel spannend te maken he? :boos
0 x
Afbeelding

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 01 Okt 2012, 21:14

mwoah bitter kon ik er helemaal niet uithalen. In de smaak kon ik überhaupt niet heel veel toevoegen aan de geuren, behalve wat drop/salmiak. Deze zorgt wel voor heel wat meer opschudding dan sample 1 heb ik het idee.
0 x

liefmans
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor liefmans » 01 Okt 2012, 21:15

ik geef het eerlijk toe, ik ben rot verwend (toch zeker op whisky vlak), dit is voor mij zeker niet iets voor een doordeweekse dag daar heb ik andere zaken voor staan die me veel meer bevallen.

ik heb nog een 2cl staan voor na de reveal om het nog eens te proeven, vond dat bij de clynelish heel leuk om te doen en ga proberen dat bij alle samples zo te doen
0 x
Afbeelding

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 01 Okt 2012, 21:15

Oow sh.. dit is toch niet ineens een hele oude Korenwijn he? hahaha
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 01 Okt 2012, 21:16

Goed te lezen dat anderen ook iets van jodium eruit haalden; ik rook echt heel even een pleister...

Aberfeldy... dat is ook een aardige suggestie...

Wat ik nu kan schrijven: na dit sampletje (ik kon er ook niet heel veel van maken), had ik de Glen Deveron (Macduff). Woow, die neus was echt 1.000x beter!

Apart sample... ben benieuwd!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 01 Okt 2012, 21:22

jonker8011 schreef:Het lezen van alle andere notes voelt heel erg als het lezen van een horoscoop. Telkens als ik me ergens in herken lees ik het een paar keer, en als ik me er niet in herken sla ik het over.
:P

ElwinB schreef:Dat bittere was voor mij ook echt zéér aanwezig en echt hét kenmerk van deze whisky.

Ik nam zojuist nog een nipje.
Interessant. Ik denk dat ik weet wat jullie bedoelen, maar ervaar dat minder als bitter omdat het eigenlijk over de hele tong te proeven is (i.p.v. juist midden/achterop) en ik het helemaal niet storend vind (en het snuffelen intrigeert me!).
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

jonker8011
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor jonker8011 » 01 Okt 2012, 21:24

Piet schreef:
jonker8011 schreef:Het lezen van alle andere notes voelt heel erg als het lezen van een horoscoop. Telkens als ik me ergens in herken lees ik het een paar keer, en als ik me er niet in herken sla ik het over.
:P

ElwinB schreef:Dat bittere was voor mij ook echt zéér aanwezig en echt hét kenmerk van deze whisky.

Ik nam juist nog een nipje.
Interessant. Ik denk dat ik weet wat jullie bedoelen, maar ervaar dat minder als bitter omdat het eigenlijk over de hele tong te proeven is (i.p.v. juist midden/achterop) en ik het helemaal niet storend vind (en het snuffelen intrigeert me!).

Kijk, nou wordt het interessant. Hoe classificeer jij die smaak dan?
0 x

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 01 Okt 2012, 21:29

Mja...

heel erg nieuwsgierig. Ik had even rook, maar heel erg weinig. Daarom kan ik de lage-rookjongens wel begrijpen, en Johan zijn uitleg zeker. Niet de 'alledaagse' rook, in ieder geval, deze jongen! Maar zeker niet het eerste wat in me opkwam. Vooral het fruitaspect.

Die bitterheid... Ja, ik heb het in see niet zo beschreven, maar een granny smith appel zou al genoeg moeten zeggen. Maar in tegenstelling tot de meeste vind ik dat helemaal niet onaangenaam, wetende dat bittere bieren bv. 1 van mijn favorieten zijn. Ik weet niet wat anderen gedaan hebben, maar water er bij... mooi hoor! Geef hem 84 punten, maar met water kwam ie toch in de 85 regio of daarboven. Caperdonich, Brora, stel je eens voor zeg, dat ik daar nou niet naast zit :bigsmile

ik vond hem dus ook lekker, ben benieuwd naar de onthulling!
0 x
Afbeelding

Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-2”