HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-1 (24 sept)

Onze tweede "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je deze Whisky ?

Peiling eindigde op 04 Okt 2012, 20:59

Afbeelding - Minder dan 56
1
5%
Afbeelding - 56-60
0
Geen stemmen
Afbeelding - 61-65
1
5%
Afbeelding - 66-70
0
Geen stemmen
Afbeelding - 71-75
3
15%
Afbeelding - 76-80
4
20%
Afbeelding - 81-85
9
45%
Afbeelding - 86-90
2
10%
Afbeelding - 91-95
0
Geen stemmen
Afbeelding - 96-100
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 20

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-1 (24 sept)

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 24 Sep 2012, 20:19

Aftellen is begonnen! Jammer genoeg is de 'mystery guest' er vandaag niet meer aan toegekomen :( , dus de onthulling daarvan moet ook nog maar even wachten.
0 x

brebe
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor brebe » 24 Sep 2012, 20:25

Net notities ingestuurd. Het was ineens 20:00, ik ben niet thuis en moest alles nog op het forum krijgen. Volgende week stuur ik het lekker zondag in. Nu maar hopen dat mijn inzending nog wordt meegenomen, want anders heb ik voor niks geproefd :bigsmile
0 x
Afbeelding

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 24 Sep 2012, 20:28

brebe schreef:Net notities ingestuurd. Het was ineens 20:00, ik ben niet thuis en moest alles nog op het forum krijgen. Volgende week stuur ik het lekker zondag in. Nu maar hopen dat mijn inzending nog wordt meegenomen, want anders heb ik voor niks geproefd :bigsmile

Haha Bart, dat had ik ook al. Ik wilde er vanavond nog even voor zitten en had 21:00 in mijn hoofd. Toen ik ontdekte dat de deadline 20:00 was zag ik op mijn klok 20:10 staan...
0 x
Afbeelding

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 24 Sep 2012, 20:37

En, En?

ik ga me subiet al een dram uitschenken zie...
0 x
Afbeelding

Peat
Site Admin
Site Admin

Ongelezen berichtdoor Peat » 24 Sep 2012, 20:38

Die ±21:00 uur is de tijd die ik voor ogen heb voor publicatie ..... dus als er nog iets is moet je nu echt snel zijn...
0 x

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 24 Sep 2012, 20:39

Peat schreef:Die ±21:00 uur is de tijd die ik voor ogen heb voor publicatie ..... dus als er nog iets is moet je nu echt snel zijn...

De mijne heb je gelezen, dus ik was op tijd. :)
0 x
Afbeelding

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 24 Sep 2012, 20:41

Peat schreef:Die ±21:00 uur is de tijd die ik voor ogen heb voor publicatie ..... dus als er nog iets is moet je nu echt snel zijn...

:hoera
0 x
Afbeelding

Peat
Site Admin
Site Admin

HWF VBT-2: Sample-1: De panelproefnotities zijn gepubliceerd

Ongelezen berichtdoor Peat » 24 Sep 2012, 21:00

*******************************************************************************************************************************
De panelproefnotities (32) zijn gepubliceerd in het eerste bericht in dit onderwerp.

Als je een score hebt toegekend graag die zelf even aanklikken in de poll.

*******************************************************************************************************************************
0 x

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 24 Sep 2012, 21:13

Bijzonder divers, al die notities... ik kan er nog weinig lijn uit halen.
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 24 Sep 2012, 21:17

totalatool schreef:Bijzonder divers, al die notities... ik kan er nog weinig lijn uit halen.

Ja inderdaad héél verschillend. Ik had ze allemaal al gelezen (nog heel wat) en laat ik zeggen dat er toch een aantal heel herkenbare tussen zitten. Zowel korte als lange.
Met herkenbaar doel ik dan op de karakteristieken van deze whisk(e)y zoals door een aantal bekende proevers genoteerd.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 24 Sep 2012, 21:19

Nou bourbonvaten zijn wel erg veel genoemd, net als meerdere keren een Auchentoshan. Ik kan denk ik de hand schudden van Matti. Daar had ik de meeste overeenkomsten mee. Al met al ben ik best opgelucht :D Heb niet het idee dat ik iets heel extreems heb genoemd wat door niemand anders is genoemd. Ik verbaas mij het meeste over de paar inzendingen die er toch iets van rook in ontdekten. Dat had ik in de verste verte niet.
0 x

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 24 Sep 2012, 21:20

De lijn die ik er uit haal is een beetje de vanille en het fruit, citrus misschien, typisch auchentoshan, al heb ik er op het einde een Valinch naast gezet en vond die stukken beter en straffer ook... vandaar mijn lage ABV. Ook die great king street naast gezet, maar daar viel me een betere balans en vanille op.

Ik schrik een beetje van al die CS die vermeld worden, ik kon hem - ondanks de scherpheid - wel gemakkelijk zonder water binnen. De Valinch bijvoorbeeld doe ik heel veel bij...

Ik ben echt benieuwd. Maar ben ergens ook wel gerustgesteld omdat ik 'm niet zo heel erg bijzonder vond en ik blijkbaar niet alleen ben ;)
0 x
Afbeelding

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 24 Sep 2012, 21:21

Bwa, ik vind ze over 't algemeen toch gelijklopend. Veel die de citrus vermelden. En dat 'ie jong aandoet. Ik vond dat ook maar dan alleen op de neus, in smaak vond ik hem verrassend vol en rond wel wat 'alcoholisch'.

Ik zie ook dat er meerdere op iets uit de lowlands gokken. Lijkt me alvast plausibel gezien de granigheid/citrus/... al kan het even goed een jonge speysider ofzo zijn natuurlijk.

Ik vond hem zeker niet slecht, ik zie dat enkelen hem echt lage score's geven. Daarpas nog eens herproefd en ik zet hem in de lage 80-85 zone.

Ben benieuwd.
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 24 Sep 2012, 21:23

Soundwave schreef:Nou bourbonvaten zijn wel erg veel genoemd, net als meerdere keren een Auchentoshan. Ik kan denk ik de hand schudden van Matti. Daar had ik de meeste overeenkomsten mee. Al met al ben ik best opgelucht :D Heb niet het idee dat ik iets heel extreems heb genoemd wat door niemand anders is genoemd. Ik verbaas mij het meeste over de paar inzendingen die er toch iets van rook in ontdekten. Dat had ik in de verste verte niet.

ik had er 1 seconde rook in herkend, beetje self fulfilling prophecy om er rook in terug te vinden. Maar er zit inderdaad niets in volgens mij...
0 x
Afbeelding

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 24 Sep 2012, 21:26

Ik had het er vanmiddag kort over met Brebe en zei nog tegen hem dat ik hem eigenlijk nog even naast een Auchentoshan Valinch wilde zetten vanavond. Helaas is dat er niet meer van gekomen en heb ik het dus bij mijn eerste indruk gehouden, die mij op die avond in vergelijking met een Glenlivet Nadurra richting de sherry duwde. De kleur maakte me echter zeer onzeker, want op basis daarvan zou ik eerder aan bourbon denken.

Ik vond hem ook goed drinkbaar zonder water, maar had toch sterk de indruk dat hij een hoog alcoholpercentage had.

Rook heb ik er zeker niet uit gehaald toen.
Hout overigens ook niet, dus vandaar dat ik dacht dat hij jong is. Self fulfilling prophecy wellicht, omdat dat dan ook de lichte kleur weer verklaart. :)
0 x
Afbeelding

Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-2”