16/18 nov 2012: International Whisky Festival (IWF) Den Haag
16/18 nov 2012: International Whisky Festival (IWF) Den Haag
In de recente nieuwsbrief staat:
De data voor International Whisky Festival 2012 zijn bekend, 17/18/19 november.
Aangezien dat zaterdag t/m maandag is ga ik maar even uit van 16 t/m 18 nov 2011.
Reserveren mogelijk vanaf 21 november 2011.
Zie voor historie het archief: INDEX: Int. Whisky Festival/Whisky Live, Den Haag (Leiden)
De data voor International Whisky Festival 2012 zijn bekend, 17/18/19 november.
Aangezien dat zaterdag t/m maandag is ga ik maar even uit van 16 t/m 18 nov 2011.
Reserveren mogelijk vanaf 21 november 2011.
Zie voor historie het archief: INDEX: Int. Whisky Festival/Whisky Live, Den Haag (Leiden)
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Re: 16/18 nov 2012: International Whisky Festival (IWF) Den
Uit de recente nieuwsbrief:
Maak tijdig uw reservering, want in 2011 waren de zaterdagmiddag -en avond sessies in september al volgeboekt.
Reserveer uw kaarten via de website http://www.whiskyfestival.nl
NIEUW DIT JAAR!
In de hal van het Nuts huis tegenover de ingang van de kerk organiseren wij de:
Jenev- Ervaring / Jenever- Xperience
Maak kennis met ons eigen Nederlandse sterke drank die uit dezelfde ingrediënten is gemaakt als whisky. Ontdek de overeenkomsten en de verschillen. Een tiental distilleerderijen met hun merken bieden u de mogelijkheid deze mooie drank te proeven.
Toegang is 15 euro, maar op vertoon van uw toegangsbewijs van het whiskyfestival, gratis voor bezoekers van het whiskyfestival.
Rent a BOB
Wilt u met uw eigen auto naar huis gereden worden door een ervaren chauffeur die geen alcohol gedronken heeft? Dat kan! Binnenkort meer informatie op de website.
WEGENS SUCCES GEPROLONGEERD!
Bijzondere Masterclasses
In het Nuts huis zullen enkele bijzondere masterclasses worden gegeven. Wij wachten nog op informatie van de importeurs over de inhoud van de masterclasses. Kijk regelmatig op de website voor de laatste informatie. Het is ook mogelijk de Nuts huis masterclasses te boeken zonder dat u het Whisky Festival bezoekt!
Whisky Introductie
Een beginnerscursus een half uur voor aanvang van de sessie om u een beetje wegwijs te maken in de wereld van whisky en het whisky festival.
Whisky tram
Op vrijdag 16, zaterdag 17 en zondag 20 november rijdt de whiskytram door Den Haag. Geniet van vier verschillende Single Malt whisky’s en zie Den Haag op z’n mooist en op z’n gemakkelijkst.
Whisky Awards
Vanaf half juli kunt u uw keuze weer bekend maken op de site http://www.whiskyawards.nl
Whiskykenner van het jaar
Doe mee aan deze verkiezing d.m.v. de quiz vanaf 1 september te vinden op het internet en een proef- en reuktest tijdens het International Whisky Festival. Hoofdprijs is een verzorgde reis voor twee personen naar de Highland Park distilleerderij op Orkney.
Per 1 september op http://www.whiskykennervanhetjaar.nl
ALS VANOUDS
VIP sessie vrijdagmiddag 16 november 2012
Voor de liefhebbers is er de mogelijkheid in alle rust whisky te proeven, de uitreiking van de Whisky Awards mee te maken, te genieten van enkele luxe hapjes en een gratis masterclass bij te wonen.
Deze masterclasses dienen vooraf (vanaf begin september) via de website gereserveerd te worden en hierbij geldt de gouden regel “wie het eerst komt”!
Er worden maximaal 600 whiskyliefhebbers op de VIP sessie toegelaten. We zitten nu al op de helft!
Whisky Festival botteling
Dit jaar een originele distilleerderij botteling van GlenDronach 10 jaar oud Single Cask Sherry butt op vatsterkte van 59,4 % ABV. Bestellen en betalen via de website.
Afhalen bij het verlaten van het festival. Prijs: € 49, - per fles
Wacht niet te lang: OP = OP
Masterclasses
De masterclasses komen vanaf begin september op de website en worden steeds aangepast wanneer wij bevestiging hebben van de importeur
Kijk regelmatig op de website bij masterclasses en maak uw reservering.
0 x
Recente nieuwsupdate:
International Whisky Festival 16 - 18 november 2012
Grote Kerk Den Haag
Maak snel uw reservering.
De vrijdagmiddag, zaterdagmiddag en - avond sessies zijn al bijna volgeboekt.
Kijk en boek op de website http://www.whiskyfestival.nl
Extra proeverijen (Masterclasses)
Alle masterclasses worden dit jaar in het Nutshuis gegeven. Het Nutshuis ligt tegenover de Grote
kerk op één minuut lopen. Kijk op de website bij masterclasses en maak uw reservering.
VIP sessie vrijdagmiddag 16 november 2012
Voor de liefhebbers is er de mogelijkheid in alle rust whisky te proeven, de uitreiking van de Whisky
Awards mee te maken, te genieten van enkele luxe hapjes en een gratis masterclass bij te wonen.
Deze masterclasses dienen vooraf via de website gereserveerd te worden en hierbij geldt de gouden
regel "wie het eerst komt"!
Er worden maximaal 600 whiskyliefhebbers op de VIP sessie toegelaten.
Whisky Introductie
Een beginnerscursus een half uur voor aanvang van de sessie om u een beetje wegwijs te maken in
de wereld van whisky en het whisky festival. Reserveer snel, want ze zijn bijna volgeboekt.
Whisky Tram
Op vrijdag 16, zaterdag 17 en zondag 18 november 2012 rijdt de Whiskytram, een klassieke
Haagsche tram die als barrijtuig is omgebouwd, weer door Den Haag. Geniet van vier verschillende
Single Malt whisky's van BenRiach en GlenDronach en zie Den Haag op zijn mooist en op zijn gemakkelijkst.
Whisky Festival botteling
Dit jaar een originele distilleerderij botteling van GlenDronach Sherrybutt Single Cask. Non-chilled
filtered. Limited edition. Bestellen en betalen via de website.
Afhalen bij het verlaten van het festival. Prijs: € 49, - per fles
Wacht niet te lang: OP = OP
De Jenev - Ervaring ofwel Jenever - Xperience
In de hal van het Nutshuis exposeren een tiental producenten van Jenever hun producten. Maak
kennis met de variëteit van Nederlands oudste sterke drank waarvan de ingrediënten dezelfde zijn als
die van whisky. Toegang 15 euro, maar gratis toegang voor bezoekers van het Whisky Festival.
Whiskykenner van het jaar
Doe mee aan deze verkiezing d.m.v. de quiz op het internet en een proef- en reuktest tijdens het
International Whisky Festival. Hoofdprijs is een verzorgde reis voor 2 personen naar de Highland
Park distilleerderij op Orkney.
Vanaf 1 oktober op http://www.whiskykennervanhetjaar.nl
Partnerprogramma
Den Haag is een bruisende uitgaans- en winkelstad. Tevens heeft Den Haag iedere zondag
koopzondag. Voor meer informatie kijk op:
http://www.denhaag.nl
Whisky by the Sea
Mocht u door het bovenstaande al een "voor"proefje(whisky) op de som willen nemen? Dan kan dit al aanstaande zaterdag op 22 september in Vlissingen. Voor informatie en reservering:
http://www.whiskybythesea.nl
0 x
Stichting International Whisky Society
- Squat 'N Oats
- Senior

zodra maandag het geld weer binnen is zal ik eens me kaartje gaan kopen 

0 x
- mchammett
- Actief lid

Kaarten voor de zaterdagavond al een tijdje binnen, maar nu ook de masterclass van Sietse erbij geboekt.
0 x
-
Miss_Jline
- Actief lid

Wij zijn nog aan het bedenken of we dit jaar wel of niet gaan. Tot nu toe zo'n 5 jaar op rij samen geweest, waarvan de laatste 2 jaren de VIP sessie, omdat dat iets rustiger is en dat je dan eens leuke gesprekken aan kunt gaan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het vorig jaar wat tegen vond vallen. Locatie ok, mensen ok, maar ik vond dat we redelijk veel moesten bijbetalen voor de standaard bottelingen, laat staan als je dan iets speciaals wilt. En de entree is toch ook al stevig. We overwegen dan ook om een jaar over te slaan en een ander evenement voor dit jaar te zoeken.
Greetz,
Jacqueline
Greetz,
Jacqueline
0 x
mchammett schreef:Kaarten voor de zaterdagavond al een tijdje binnen, maar nu ook de masterclass van Sietse erbij geboekt.
Leuk om te lezen mchammett! Zie je dan!
0 x
Miss_Jline schreef:Wij zijn nog aan het bedenken of we dit jaar wel of niet gaan. Tot nu toe zo'n 5 jaar op rij samen geweest, waarvan de laatste 2 jaren de VIP sessie, omdat dat iets rustiger is en dat je dan eens leuke gesprekken aan kunt gaan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het vorig jaar wat tegen vond vallen. Locatie ok, mensen ok, maar ik vond dat we redelijk veel moesten bijbetalen voor de standaard bottelingen, laat staan als je dan iets speciaals wilt. En de entree is toch ook al stevig. We overwegen dan ook om een jaar over te slaan en een ander evenement voor dit jaar te zoeken.
Greetz,
Jacqueline
Dat is precies wat ons ook tegenhoudt. Bijna alle `gewone` whiskies kennen we nu wel, dus voor alles wat je wel wilt proeven moet je bijbetalen na een toch wel forse entree. Als alternatief gaan we naar het whisky plaza in Alkmaar op 4 november. Daar is alles wel inclusief zonder bijbetaling en toch ook een hoop speciale whiskies en hapjes.
0 x
-
HelterSkelter
- Actief lid

Zag wat entree kost......
Nee... dank je wel...... ik heb een beurs van uienleer.
45-75 euro.... koop ik liever een goede DVD voor en een fles Chevas Regal of zo.
Vindt entreeprijs buiten proporties.
Nee... dank je wel...... ik heb een beurs van uienleer.
45-75 euro.... koop ik liever een goede DVD voor en een fles Chevas Regal of zo.
Vindt entreeprijs buiten proporties.
0 x
Bijzondere prijs, inderdaad.
Inclusief een hapje eten en een treinkaart zit ik al op 100euro per persoon.
En dat om een Balvenie Double Wood te mogen drinken die hier ook in de kast staat.
Maar goed, daarentegen is het altijd wel weer gezellig. Beslis op het laatste moment wel...
Inclusief een hapje eten en een treinkaart zit ik al op 100euro per persoon.
En dat om een Balvenie Double Wood te mogen drinken die hier ook in de kast staat.
Maar goed, daarentegen is het altijd wel weer gezellig. Beslis op het laatste moment wel...
0 x
-
dennis
- (Whisky)Professional

Het forum staat onder links als whiskyforum.nl, Piet. Ik zou er een mailtje aan wagen...
0 x
dennis schreef:Het forum staat onder links als whiskyforum.nl, Piet. Ik zou er een mailtje aan wagen...
Gelukkig staat hij bovenaan hetzelfde lijstje wel goed
M.a.w.: die onderaan kan weg...
0 x
dennis schreef:Het forum staat onder links als whiskyforum.nl, Piet. Ik zou er een mailtje aan wagen...
Tsja, daar heb ik al wat mailtjes aan gespendeerd (vandaar dat we bovenin wel goed staan) ook aan die rare en foute links die er in staan, maar het schijnt moeilijke materie te zijn
.... Ik ga het weer proberen 
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Vrijdagavond
Begrijp wel dat mensen het nogal veel geld vinden, maar ja het is in mijn thuisstad, dus dan is het wat makkelijker te behappen. Los van het feit dat je voor het entreegeld niet veel bijzonders kunt proeven gaat het mij ook om de hele ervaring en die vond ik fantastisch vorig jaar.
0 x
Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”