HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-2: Voorbereiding

Onze tweede "blinde" forum-proeverij.
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-2: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor Yapi » 25 Aug 2012, 10:19

totalatool schreef:
Piet schreef:Ik ga er vanuit dat ik (We ! Mijn vrouw is over!) in de komende weken ga(an) vullen en dat het pakket toch wel in de week van 10 tot 16 september, dus ruim vóór de 25-ste, de deur uit moet kunnen en we de Sample #1 dan kunnen bespreken vóór en panel-notities publiceren op maandag 25 september of anders in elk geval op maandag 1 oktober.

De herfstvakantie wordt zo wie zo lastig zeker i.v.m. BE/NL dus wellicht dat er nog wel een weekje extra tussen de samples wordt gepland. Doen we in overleg.

Dan wordt het wel krap voor mij voor wat betreft het eerste sample. :) Ik ben op vakantie van 14 t/m 23 september. We gaan het meemaken. Eerst maar eens mijn betaling overmaken, ik loop al achter lees ik. ;)

2

ik loop ook achter! En ik ben ook op vakantie van 16 tot 23 september :hoera
Nog de laatste zon in Europa gaan scheppen, een weekje Toscane en wat wijn watertanden 8-)

edit: maar als het pakket verstuurt wordt op de 10de zie ik het wel zitten om ten laatste op de 25ste een eerste proefnotitie veilig te stellen
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 25 Aug 2012, 10:28

Yapi schreef:edit: maar als het pakket verstuurt wordt op de 10de zie ik het wel zitten om ten laatste op de 25ste een eerste proefnotitie veilig te stellen

Ja, ja.... je geeft ze één vinger en...
Piet schreef:Ik ga er vanuit dat ik (We ! Mijn vrouw is over!) in de komende weken ga(an) vullen en dat het pakket toch wel in de week van 10 tot 16 september, dus ruim vóór de 25-ste, de deur uit moet kunnen
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 25 Aug 2012, 10:38

Piet schreef:
Yapi schreef:edit: maar als het pakket verstuurt wordt op de 10de zie ik het wel zitten om ten laatste op de 25ste een eerste proefnotitie veilig te stellen

Ja, ja.... je geeft ze één vinger en...
Piet schreef:Ik ga er vanuit dat ik (We ! Mijn vrouw is over!) in de komende weken ga(an) vullen en dat het pakket toch wel in de week van 10 tot 16 september, dus ruim vóór de 25-ste, de deur uit moet kunnen

:bigsmile

Piet voelt al meteen de druk van de organisator

ps. geniet er van ;)
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 26 Aug 2012, 15:39

Mede dankzij het slechte weer vordert het al aardig. Na verzending zal ik hier voor de geïnteresseerden wat foto's plaatsen van de logistiek. Het ziet er naar uit dat de verzenddatum nu vooral afhankelijk is van binnenkomst van de betalingen en NAW-gegevens.

Ik heb een (volgens de fabrikant) revolutionaire maatbeker die inderdaad heel makkelijk en nauwkeurig werkt moet ik zeggen. De enige onnauwkeurigheid wordt eigenlijk veroorzaakt door de viscositeit van de verschillende whiskies en de bijkomende cohesie. In combinatie met de brede (DIN28) hals van de sampleflesjes heb ik ook geen trechter nodig :goedgedaan

maatbeker-zijkant-IMG_0361.jpg
maatbeker-zijkant-IMG_0361.jpg (54.04 KiB) 1806 keer bekeken
maatbeker-IMG_0360.jpg
maatbeker-IMG_0360.jpg (51.81 KiB) 1806 keer bekeken
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 26 Aug 2012, 15:46

Leuk ding, al is het zoals je zegt wel een afweging tussen de accuratesse van een schuin geplaatste schaal versus de oppervlaktespanning van de vloeistof :) Ik gebruik zelf een maatcylinder (zoiets), maar deze maatbeker werkt denk ik sneller idd.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 26 Aug 2012, 15:47

Ziet er goed uit, Piet! Leuk dingetje.

Lijkt me heerlijk om, al flesjes vullend, heerlijk aan alle whisky's te kunnen ruiken ;)
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 26 Aug 2012, 16:01

ElwinB schreef:...Lijkt me heerlijk om, al flesjes vullend, heerlijk aan alle whisky's te kunnen ruiken ;)

Lekker maar is toch wel heel anders dan aan een glas snuffelen hoor..... Desalniettemin interessante verschillen.

Ik heb nog nooit zóveel kurken horen ploppen en zó weinig er van gedronken (wat heet weinig? (Nog) Niets dus!).... Hoewel! Als vrijwilliger op het International Whisky Festival wat jaren geleden was het nog veel erger :(
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 28 Aug 2012, 20:41

Inmiddels zijn alle samples gevuld en gelabeld en is het wachten inderdaad op de betalingen en NAW-gegevens.
0 x

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 28 Aug 2012, 21:04

Piet schreef:Inmiddels zijn alle samples gevuld en gelabeld en is het wachten inderdaad op de betalingen en NAW-gegevens.

Net gebeurd!

mmmm lekker, zeg!
0 x
Afbeelding

Japie Krekel
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Japie Krekel » 28 Aug 2012, 21:22

Piet schreef:Inmiddels zijn alle samples gevuld en gelabeld en is het wachten inderdaad op de betalingen en NAW-gegevens.

Piet, stuur de mijne maar af. Als het goed is, is mijn betaling en NAW al bij jou binnen ;)
Ik moet ook voor 3 weken voordrinken en bevindingen schrijven omdat ik dan op vakantie ben :P
0 x
Afbeelding

"Slechte whisky bestaat niet; alleen goede whisky en nog betere whisky"

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 01 Sep 2012, 20:21

Is er al meer informatie wanneer de eerste sample geproefd zou moeten zijn ( althans, als je wil deelnemen aan de discussie/bespreking) ?
Ik ben van 9 tot 21 september op reis dus mogelijk sla ik de eerste over. Kijk er wel enorm naar uit :duimop

:Slainte
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

QPO-80-03
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor QPO-80-03 » 01 Sep 2012, 20:35

Piet,
Mijn betaling en NAW had je ook al binnen...

Vol verwachting klopt ons hart.

Sinterklaas komt hopenlijk vroeg dit jaar
0 x
Iemand zei ooit eens tegen mij: "Blijven lachen, het kan altijd erger."
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 01 Sep 2012, 20:44

BWhisky schreef:Is er al meer informatie wanneer de eerste sample geproefd zou moeten zijn ( althans, als je wil deelnemen aan de discussie/bespreking) ?

Tsja, ook nu nog vakanties "all over the place", en in héél oktober is er wel ergens op enig moment herfstvakantie, Vlaanderen, NL-Noord, NL-Zuid,...

Ik moet nog 6 betalingen krijgen. Van 4 daarvan heb ik nog helemaal niets vernomen dus ook geen NAW-gegevens. Ook dat zal wel met vakanties van doen hebben. Ik hoop wel e.e.a. komende week af te kunnen ronden.
In elk geval ga ik ervan uit dat ik de reeds betaalde sets in de komende week ga versturen.

Maandag 24 september lijkt me een haalbare datum voor de VBT-2 sample #1 panelnotities. Het gaat zo wie zo nooit voor iedereen goed uitkomen.
0 x

QPO-80-03
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor QPO-80-03 » 01 Sep 2012, 21:15

Zeg Piet,

Krijgen we ook nog te horen hoe het logistiek is verlopen,

Bij hoeveel winkels ingekocht, Hoeveel tijd er in ging zitten qua vullen van flesjes etikettering etc etc

Gewoon nieuwschierigheid...

En uh foto's

Van de flessen :P
0 x
Iemand zei ooit eens tegen mij: "Blijven lachen, het kan altijd erger."
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 01 Sep 2012, 21:30

VBT-2 loopt van 24 september tot 29 oktober. Let wel dit zijn de maandagen waarop inzending van de panelproefnotities sluit. Discusie is er vanaf ± één week er voor en één week er ná.
Aangepast in: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-2: Algemene info.

QPO-80-03 schreef:Zeg Piet,

Krijgen we ook nog te horen hoe het logistiek is verlopen,

Bij hoeveel winkels ingekocht, Hoeveel tijd er in ging zitten qua vullen van flesjes etikettering etc etc

Gewoon nieuwschierigheid...

En uh foto's

Van de flessen :P

Een paar flessen zijn al te zien in mijn post hierin van 24 aug 2012, 22:09......
Ik ga zeker wat vertellen en laten zien. Maar pas nádat jullie de set hebben ontvangen. Blijft nog even een verassing.
Van de moeizame inkoop heb ik ook al wat losgelaten maar ook daarvan pas later details...., zelfs pas na het proeven. Anders geef ik ook daarmee al te vroegtijdig té veel weg 8-)
En uh, foto's van flessen zijn onderdeel van de onthulling ;)
0 x

Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-2”