Ben nog geen week lid, maar wil even mijn eerste ervaringen delen en een paar suggesties doen. Ben wel al 15 jaar liefhebber = drinker, maar verzamel ook sinds een paar jaar. Ik mis in Nederland eigenlijk een platform om whisky te kopen/verkopen. Via veilingsites in GB of Duitsland is het niet makkelijk, plus dat er flinke kosten aan zijn verbonden.
De vraag en aanbod rubriek In dit forum zou in die behoefte kunnen voorzien. Gisteren al twee mooie flessen kunnen scoren. Echter, zoals semtex ook al heeft aangeven, is de rubriek een beetje ongeordend. Veel onduidelijkheid, geen pb-mogelijkheid, niet reagerende verkopers, doe maar een bod, ... Ik ben ook lid van enkele andere fora en daar zijn strikte regels van toepassing. Je moet je hier ook aan houden. Zoniet dan wordt je gecorrigeerd door moderator, maar ook door leden. De regels zijn dat je alle specs van het product moet noemen en de vraagprijs. Onderhandelingen zijn alleen via PBs toegestaan. En als product is verkocht een slotje. Bijvoorbeeld: naam, leeftijd, jaar dest., jaar botst., %, doos/kist, vraagprijs. Als je meerdere flessen aanbiedt kun je dit ook goed hanteren, maar uiteraard wel steeds het bericht wijzigen als er een fles verkocht is en niet een maand later hetzelfde bericht herhalen met wat er nog rest.
Tweede suggestie is ook 'geleend' van ander forum: veiling rubriek. Hierbij wordt een product met een (laag) openingsbod geplaatst en wordt via reacties steeds een hogere bod gedaan. Uiteraard dient aanbieder de fles tegen hoogste bod te leveren. Werkt alleen als er veel volgers zijn, zoals genoemde veilingsites.
Zo een heel verhaal, ben benieuwd naar jullie reacties, Mark