Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Net op :
9 cask strenght cask samples om de nieuwe "The Bonding Dram" botteling te kiezen... Enkele heel goeie samples daartussen maar één absolute uitschieter... een Clynelish 1997 ( pas achteraf kenbaar gemaakt) die het profiel van clynelish '89 en zelfs '82 heeft. Ik haalde hem er blind meteen uit als een Clynelish. Magnifieke whisky, wordt binnenkort gebotteld...
Daarna nog 2 Highland Park 1967's die verschrikkelijk goed waren en een Deanston 1998 Toasted Oak Distillery Only.
Zéér goeie tasting. Binnen enkele maanden is de Clynelish er , ik kan enkel zeggen : Mis hem niet, prachtige whisky.

9 cask strenght cask samples om de nieuwe "The Bonding Dram" botteling te kiezen... Enkele heel goeie samples daartussen maar één absolute uitschieter... een Clynelish 1997 ( pas achteraf kenbaar gemaakt) die het profiel van clynelish '89 en zelfs '82 heeft. Ik haalde hem er blind meteen uit als een Clynelish. Magnifieke whisky, wordt binnenkort gebotteld...
Daarna nog 2 Highland Park 1967's die verschrikkelijk goed waren en een Deanston 1998 Toasted Oak Distillery Only.
Zéér goeie tasting. Binnen enkele maanden is de Clynelish er , ik kan enkel zeggen : Mis hem niet, prachtige whisky.

0 x
- totalatool
- Forum goeroe

BWhisky schreef:... één absolute uitschieter... een Clynelish 1997 ... Binnen enkele maanden is de Clynelish er , ik kan enkel zeggen : Mis hem niet, prachtige whisky.
Ik heb het gisteren gehouden bij de tweede helft van een sample Old Pulteney 21 en als afsluiter een Laphroaig 18.
Onlangs heb ik pas voor het eerst Clynelish geprobeerd, wat al veel te lang op zich had laten wachten, maar steeds uitgesteld werd door andere keuzes. Die eerste kennismaking was zeker niet verkeerd, en alle lovende woorden erover hebben er inmiddels wel voor gezorgd dat ik nu wel een Clynelish in de kast wil hebben staan. Misschien die Bonding Dram 1997 wel dan.
0 x
Danny Boy Premium Irish Whiskey, 40%
Thanks, Danny!
Thanks, Danny!
0 x
...en nu dan een Blanton's Original barrel 145 46,5%
Thanks again, Danny!
ik lig wat achter met samples
Thanks again, Danny!
ik lig wat achter met samples
0 x
Een sample van een 27 jarige Highland Park uit een bourbonvat van Dewe Rattray uit 1984.
0 x
Ik heb net de Glen Keith 1991/2012 NOTTD op. Heerlijk spul is dat.
0 x
Gisteravond de Ledaig 8yo van The Nectar of the Daily Drams, 61%. Was weer even geleden. Heerlijk!
0 x
Gisteravond een Laddie Ten en een Amrut intermediate Sherry 

0 x
De afgelopen dagen had ik zoal dit op:
- Four Roses single barrel 50%. Een smakelijk lekker als toetje. Zoet en enorm zacht. Ik probeerde er wat water bij en een paar druppies ging prima, twee theelepeltjes hielp deze whisky gigantisch om zeep. Letterlijk om zeep: er bleef wat slap afwaswater over. Voorlopige conclusie: Bourbons zijn misschien het lekkerst op 45%+, met George T. Stagg als extreem voorbeeld.
- Ardbeg Alligator. Lekker spul, maar niet de beste Ardbeg die ik heb. Hij is best scherp in vergelijking met de anderen.
- Twee Littlemills: '89 Kintra en '88 The Whiskyman. Geloof mij: als je de kans krijgt om die '88 te samplen: doen! Dit is een van de meest gestoorde smaakprofielen die ik ken. Prettig gestoord dan. Enorm veel snoepgoed, Cointreau, en oude zolders/stoffige boekenkast. Dat stoffige is iets wat ik ook alleen in Littlemill ben tegengekomen. Dwaas spul. Misschien iets te extreem voor mij. De '89 is in vergelijking nog braaf. Zo op het eerste gezicht (de eerste neus?) lijkt hij een beetje op de Glenlivet Nadurra (1st fill Bourbon?), maar met wat meer tijd en een theelepeltje water komt er behoorlijk krachtig fruit los en ook die stoffige/smeerolieachtige toets. Zeker geen watje als het om smaak gaat, deze.
- Four Roses single barrel 50%. Een smakelijk lekker als toetje. Zoet en enorm zacht. Ik probeerde er wat water bij en een paar druppies ging prima, twee theelepeltjes hielp deze whisky gigantisch om zeep. Letterlijk om zeep: er bleef wat slap afwaswater over. Voorlopige conclusie: Bourbons zijn misschien het lekkerst op 45%+, met George T. Stagg als extreem voorbeeld.
- Ardbeg Alligator. Lekker spul, maar niet de beste Ardbeg die ik heb. Hij is best scherp in vergelijking met de anderen.
- Twee Littlemills: '89 Kintra en '88 The Whiskyman. Geloof mij: als je de kans krijgt om die '88 te samplen: doen! Dit is een van de meest gestoorde smaakprofielen die ik ken. Prettig gestoord dan. Enorm veel snoepgoed, Cointreau, en oude zolders/stoffige boekenkast. Dat stoffige is iets wat ik ook alleen in Littlemill ben tegengekomen. Dwaas spul. Misschien iets te extreem voor mij. De '89 is in vergelijking nog braaf. Zo op het eerste gezicht (de eerste neus?) lijkt hij een beetje op de Glenlivet Nadurra (1st fill Bourbon?), maar met wat meer tijd en een theelepeltje water komt er behoorlijk krachtig fruit los en ook die stoffige/smeerolieachtige toets. Zeker geen watje als het om smaak gaat, deze.
0 x
-
WhiteMonkey
- Top bijdrager

Na aanleiding van het sample topic een overzichtje van de laatst gekochte sampletjes en ook geproefde whiskies:
Ik had een 2cl proefbuisje van de Glencadam 12 yo Portwood finish. En weet niet of het door de kurk of door de portwood finish kwam maar erg muffige whisky. Op basis van de sample hou ik het bij de Glencadam 10.
Verder recent nog 2 10cl sampleflesjes gekocht met daarin:
Moine 5yo van The Ultimate & Clynelish 7yo ook van the Ultimate.
Beiden jonge whiskies maar zeker niet verkeerd
En als laatste een sampletje Glen Scotia van Kintra: klasbak!
Ik had een 2cl proefbuisje van de Glencadam 12 yo Portwood finish. En weet niet of het door de kurk of door de portwood finish kwam maar erg muffige whisky. Op basis van de sample hou ik het bij de Glencadam 10.
Verder recent nog 2 10cl sampleflesjes gekocht met daarin:
Moine 5yo van The Ultimate & Clynelish 7yo ook van the Ultimate.
Beiden jonge whiskies maar zeker niet verkeerd

En als laatste een sampletje Glen Scotia van Kintra: klasbak!
0 x
Een Balvenie Signature om op te warmen en nu een Laphroaig CS Batch1 Feb.09... 2 pipetjes water erbij en doet me in smaak zelfs denken aan de paar PE's die ik al mocht proeven... Zéér goed dus!

0 x
-
liefmans
- Senior

dat heb ik idd ook met die laphroaig CS batch1, de andere batches die ik al geproefd hebben vind ik dat niet in terug.
0 x
Tja durf het bijna niet te zeggen heb gewone Glentalloch
op tijdens een open huis feestje van de bovenbuurman. In goed gezelschap met divers hapjes en goede conversaties toch wel makkelijk te drinken (natuurlijk mist diepgang, maar je verpest er ook niets aan met hapjes en dergelijke).
Wel bovenbuurman uitgenodigd samen met zijn neef en zijn vriendin om eens langs te komen om echt whisky te proeven.
Wel bovenbuurman uitgenodigd samen met zijn neef en zijn vriendin om eens langs te komen om echt whisky te proeven.
0 x
Ga de Glenmorangie 10yr maar is proberen...
0 x