Beste Whisky in de bar ?
-
Whiskyreview
- Actief lid

Beste Whisky in de bar ?
Welke Whisky nemen jullie als jullie uitgaan of in de bar/pub zijn? Uitgaande van de standaard Whisky's zoals Jameson, Ballentines, Sjonnie Wandelaar red, Jack Daniels etc.
Hou er rekening mee dat je favoriete whisky in de meeste gelegenheden niet verkrijgbaar is....
Aangezien goede Whisky's best prijzig zijn bij het uitgaan, kies ik vaak voor de Jameson, die is goed, neutraal van smaak en betaalbaar.
Hou er rekening mee dat je favoriete whisky in de meeste gelegenheden niet verkrijgbaar is....
Aangezien goede Whisky's best prijzig zijn bij het uitgaan, kies ik vaak voor de Jameson, die is goed, neutraal van smaak en betaalbaar.
0 x
Re: Beste Whisky in de bar
Ik drink eigenlijk alleen whisky in een lekker rustige omgeving om ervan te genieten, dus niet in een drukke bar / cafe / restaurant. Ook niet omdat ze daar inderdaad alleen de 'standaard' hebben.
Maar... als ik dan toch moet kiezen, kies ik denk ik voor de Johnnie Walker Black label, Jack Daniels of een Dimple 15yo.
Maar... als ik dan toch moet kiezen, kies ik denk ik voor de Johnnie Walker Black label, Jack Daniels of een Dimple 15yo.
0 x
Idem als John, ik drink eigenlijk zelden of nooit Whisky in een bar/pub. Dan wordt het meestal een speciaal-bier, liefst van de tap.
1 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- Jock
- (Whisky)Professional

Ik wil welleens naar whisky bar LB in de Amsterdamse KOrte Leidse Dwarsstraat gaan als ik in Amsterdam ben. Dan neem ik net waar ik zin in heb.
Maar dat was de vraag niet. Net als de anderen neem ik dan een speciaal bier. ( alhoewel ik vind dat ik zelf zeker net zo lekker zelf kan brouwen als wat er meestal getapt wordt).
Als ik een whisky neem en ze hebben geen single malt, neem ik een J&B uiteraard zonder ijs. Als ze maar een paar single malts hebben, neem ik meestal een Glenlivet 12. Die hebben de meeste bars wel.
Groet,
Jock
Maar dat was de vraag niet. Net als de anderen neem ik dan een speciaal bier. ( alhoewel ik vind dat ik zelf zeker net zo lekker zelf kan brouwen als wat er meestal getapt wordt).
Als ik een whisky neem en ze hebben geen single malt, neem ik een J&B uiteraard zonder ijs. Als ze maar een paar single malts hebben, neem ik meestal een Glenlivet 12. Die hebben de meeste bars wel.
Groet,
Jock
0 x
Ik drink in dat geval ook nooit whisky. Altijd bier. Ik heb geen zin om te veel te betalen, terwijl ik thuis leuker dingen heb staan. 
0 x
Life is too short to drink bad whisky
Re: Beste Whisky in de bar ?
Gisteren hadden we heerlijk uit gegeten en in plaats van een toetje (in de vorm van ijs) pakte ik een whisky. Ik had de keuze uit een Johnnie Walker Red Label (op de kaart als "Johny Walker"
) en een Irish Paddy Whiskey. Deze laatste had ik nog niet gehad, dus die heb ik gekozen.
Maar gelijk een goed voorbeeld waarom je niet direct kan genieten van een whisk(e)y in een restaurant: ik was lekker aan het snuffen, tot m'n geur werd verstoord door een bord spare ribs van de tafel naast ons
Dus...tsja... Whisky in een bar? Als het een Whiskybar is misschien! En dan zonder de schaaltjes bittergarnituur dit de geur weer kunnen verstoren

Maar gelijk een goed voorbeeld waarom je niet direct kan genieten van een whisk(e)y in een restaurant: ik was lekker aan het snuffen, tot m'n geur werd verstoord door een bord spare ribs van de tafel naast ons
Dus...tsja... Whisky in een bar? Als het een Whiskybar is misschien! En dan zonder de schaaltjes bittergarnituur dit de geur weer kunnen verstoren

0 x
op het sziget festival te hongarije.
elke avond een jack daniels in de speciale jack daniels bar.
verder houd ik het altijd bij bier tijdens het stappen.
elke avond een jack daniels in de speciale jack daniels bar.
verder houd ik het altijd bij bier tijdens het stappen.
0 x
- macoffringa
- Whiskyschrijver

In mijn Zwolse stamkroeg De Tagrijn drink ik altijd een glaasje Redbreast 12Y met een biertje ernaast, een "chaser".

0 x
- old-smuggler
- (Whisky)Professional

Als ik zin in whisky heb drink ik dat meestal thuis of met vrienden, aanbod in de Maastrichtse horeca is nogal beperkt. Tevens met de prijzen lopen ze er met klompen door.
Dus neem ik regelmatig een lekker biertje en daarnaast een koud `Elske`.
Dit smaakt me gewoon goed.
Gr. Jos

Dus neem ik regelmatig een lekker biertje en daarnaast een koud `Elske`.
Dit smaakt me gewoon goed.
Gr. Jos
0 x
Een jaartje geleden dronk ik een whisky op een terras, welke soort weet ik niet meer. Toen ik mijn glas kreeg was het tot boven gevuld! Met ijs
De whisky was er rond gegoten.
Nu zou ik het glas terug sturen, toen heb ik er snel de ijsblokjes uitgevist met een koffielepel. Sindsdien vraag ik geen whisky meer in cafés die ik niet ken ...
De whisky was er rond gegoten.Nu zou ik het glas terug sturen, toen heb ik er snel de ijsblokjes uitgevist met een koffielepel. Sindsdien vraag ik geen whisky meer in cafés die ik niet ken ...
0 x
Ik stuur het glas subiet terug, ze hebben iets toegevoegd waar ik niet om gevraagd heb.
0 x
Ik wil af en toe nog wel eens een glas bourbon met ginger ale nemen. En dan het liefst Jim Beam.
1 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

IjsThé schreef:Een jaartje geleden dronk ik een whisky op een terras, welke soort weet ik niet meer. Toen ik mijn glas kreeg was het tot boven gevuld! Met ijsDe whisky was er rond gegoten.
Nu zou ik het glas terug sturen, toen heb ik er snel de ijsblokjes uitgevist met een koffielepel. Sindsdien vraag ik geen whisky meer in cafés die ik niet ken ...
Mocht de gelegenheid zich voordoen dat ik een whisky drink in de horeca, en dit is écht zelden, dan vraag ik nadrukkelijk om "ZONDERRRRR IJS"
0 x
Beste whisky in een bar? Aberlour a'bunadh in het Boschhuis, Ter Apel. Batch 35, als ik me niet vergis. Echt een mega-bel voor 6,50e.
0 x
- defeatless
- Moderator

Café de Rat in Utrecht is fantastisch.
Hebben altijd veel bieren 50+ (varieert enorm dus elke week een nieuw a4je op de tafels) en ook minstens 25 flessen op de plank, waarvan de meeste IB's. Ook voor liqueren en andere destillaten als Tequila hebben ze ruime keuze.
Nadeel is wel dat ik niet de enige ben die het een hele leuke tent vind, 7 dagen per week volle bak.
Ja ik ga d'r vanavond maar weer eens heen.
Hebben altijd veel bieren 50+ (varieert enorm dus elke week een nieuw a4je op de tafels) en ook minstens 25 flessen op de plank, waarvan de meeste IB's. Ook voor liqueren en andere destillaten als Tequila hebben ze ruime keuze.
Nadeel is wel dat ik niet de enige ben die het een hele leuke tent vind, 7 dagen per week volle bak.
Ja ik ga d'r vanavond maar weer eens heen.
1 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”