Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6770
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Blairmhor Pure Malt 8yo 0.7 ltr 40%

Ongelezen berichtdoor JayDie » 23 Jan 2010, 17:18

Blairmhor Pure Malt 8yo 0.7 ltr 40%
Distilled and matured in Scotland - R. Carmichael & Sons Ltd. - Airdrie - Scotland

Geen single malt, maar een Pure Malt (of Blended Malt in de nieuwe termen). Blend van meer dan 20 Single Malts afkomsting uit de Highlands (en dus ook Speyside). Blairmhor wordt op de markt gebracht door Inver House.

Bron - WijnEnWhisky.nl:
"Blairmhor heeft een medium stevige, milde smaak met een indruk van sherryfust-rijping. Met zijn lange, zachte afdronk en bijpassend prijskaartje is deze Pure Malt toch zeker het proberen waard!"

Bron - TheDrinkShop.com:
"Nose - Rich, malty and full-bodied.
Colour - Golden honey.
Taste - Peat and heather overtones with a touch of malted spice on the nose. A wonderful dry taste with a mature sweetness in the long finish, a smooth, finely balanced, blended malt of exceptional character Scottish whisky
".
Laatst gewijzigd door JayDie op 06 Feb 2010, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Tom
Actief lid
Actief lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 25 Nov 2009, 14:12

Re: Wat is de laatste fles die je aangeschaft of gekregen hebt?

Ongelezen berichtdoor Tom » 24 Jan 2010, 09:45

Op één of andere manier vind ik het altijd moeilijk een winkel buiten te stappen zonder eerst het aanbod whiskies te bekijken, dus heb ik er ook weer een nieuwtje bij::

Aberlour 10 Year old 40%
Single Speyside Malt Scotch Whisky

:HaHa
0 x

Gebruikersavatar
gadeweerd
Senior
Senior
Berichten: 360
Lid geworden op: 25 Aug 2009, 20:25
Locatie: Alkmaar

Re: Wat is de laatste fles die je aangeschaft of gekregen hebt?

Ongelezen berichtdoor gadeweerd » 24 Jan 2010, 10:09

laatste aanwinst in de link hieronder. De 1999 die vorig jaar uitkwam, was voor de een heerlijk en voor de ander niet te drinken. De cask botteling die ik vorig jaar had was, mijn inziens, erg oké.

Macallan - Speymalt (10 yrs, 46%)
0 x
Afbeelding

jpvdw
Senior
Senior
Berichten: 419
Lid geworden op: 27 Sep 2009, 20:47
Locatie: Dordrecht

Re: Wat is de laatste fles die je aangeschaft of gekregen hebt?

Ongelezen berichtdoor jpvdw » 25 Jan 2010, 21:58

Zojuist besteld in Loosduinen:

Afbeelding
0 x

Ruval
Senior
Senior
Berichten: 347
Lid geworden op: 11 Dec 2009, 12:30

Re: Wat is de laatste fles die je aangeschaft of gekregen hebt?

Ongelezen berichtdoor Ruval » 26 Jan 2010, 13:51

gadeweerd schreef:laatste aanwinst in de link hieronder. De 1999 die vorig jaar uitkwam, was voor de een heerlijk en voor de ander niet te drinken. De cask botteling die ik vorig jaar had was, mijn inziens, erg oké.

Macallan - Speymalt (10 yrs, 46%)


Die heb ik ook mogen aanschaffen - ik heb alleen nog maar genipt en vond deze whisky
een aangename belofte.... hopelijk vanavond een herkansing voor een normaal glas.

Kind regards,
Victor
0 x

Gebruikersavatar
chris
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 558
Lid geworden op: 07 Okt 2009, 10:32
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re: Wat is de laatste fles die je aangeschaft of gekregen hebt?

Ongelezen berichtdoor chris » 26 Jan 2010, 14:15

Afgelopen zondag een fles Oban 14jr gekregen :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 653
Lid geworden op: 30 Sep 2009, 11:18
Locatie: Den Bosch

Re: Wat is de laatste fles die je aangeschaft of gekregen hebt?

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 26 Jan 2010, 18:58

Gisteren binnen gekomen een Baker's bourbon.
Four Roses 6 YO ('80) en Jim Beam Black ('80)
0 x

karper
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 Jan 2010, 17:06

Re: Wat is de laatste fles die je aangeschaft of gekregen hebt?

Ongelezen berichtdoor karper » 28 Jan 2010, 22:48

de laatse aankoop waren:
Aberdely 12 yo

en nou komt er lange naam:

Douglas of Drumlanrig
distilled at: Bunnahabhain
distilled; 1996
botteld:september 2008, age:12 yo, cask: 4583, filled 410
heb het etiket maar even overgetikt als iemand wat weet over deze wisky roept u maar :Pipersmile
0 x

GIl
Actief lid
Actief lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 24 Nov 2009, 14:03

Re: Wat is de laatste fles die je aangeschaft of gekregen hebt?

Ongelezen berichtdoor GIl » 01 Feb 2010, 19:36

hallo

net deze besteld plus twee samples

Macduff 1984, land Scotland, bottelaar Thosop
alc (%) 54,9, vintage 1984, bottled 2009
0 x

Gebruikersavatar
Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 966
Lid geworden op: 03 Aug 2009, 11:30
Locatie: Arnhem
Contact:

Re: Wat is de laatste fles die je aangeschaft of gekregen hebt?

Ongelezen berichtdoor Jock » 02 Feb 2010, 13:24

Heb net vanmorgen bij de wilde whisky dagen bij gall en gall een fles Four Rouses Single barrel en een makers mark en een Glenlivet 12 met de nieuwe uitmonstering gekocht.
Die nieuwe uitmonstering van Glenlivet is wel mooi vind ik. Mooie doos met rode afsluiter
0 x

Gebruikersavatar
Sjon
Actief lid
Actief lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 Feb 2010, 17:49
Locatie: Fijnaart

Re: Wat is de laatste fles die je aangeschaft of gekregen hebt?

Ongelezen berichtdoor Sjon » 02 Feb 2010, 18:40

Gezien de vrienden gall&gall stunten met de whisky prijs.
ben ik vanmiddag een flesje glen morangie the original gaan kopen.
hoop dat ik snel de gelegenheid vind om deze onder het genot van een ''lekker'' muziek dvdtje te proeven.
0 x

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6770
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Wat is de laatste fles die je aangeschaft of gekregen hebt?

Ongelezen berichtdoor JayDie » 02 Feb 2010, 18:48

Goede keus, Sjon! Laat eens weten wat je ervan vind in de proefnotitie!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Maker's Mark 45° Kentucky straight bourbon

Ongelezen berichtdoor Piet » 03 Feb 2010, 15:24

Net bij twee Gall & Gall zaken geweest maar van het lijstje in Goede betaalbare bourbon hadden ze er niet een !!

Wat dan ?
Ik wilde in elk geval een bekende bourbon met een soort van kwaliteits-eikpunt. Het is de Maker's Mark 45° Kentucky straight bourbon geworden. :usa
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

jpvdw
Senior
Senior
Berichten: 419
Lid geworden op: 27 Sep 2009, 20:47
Locatie: Dordrecht

Re: Wat is de laatste fles die je aangeschaft of gekregen hebt?

Ongelezen berichtdoor jpvdw » 03 Feb 2010, 18:31

In de ww van de Gall eens afgeweken van mijn turf- en rook addictie en gegaan voor een Signatory botteling van een 14 jaar oude Glenlivet uit een first fill Sherry Butt (deze: http://tinyurl.com/yzv8vpv)

Ben benieuwd....
0 x

Gebruikersavatar
gadeweerd
Senior
Senior
Berichten: 360
Lid geworden op: 25 Aug 2009, 20:25
Locatie: Alkmaar

Re: Wat is de laatste fles die je aangeschaft of gekregen hebt?

Ongelezen berichtdoor gadeweerd » 03 Feb 2010, 20:56

Laphroaig CS Batch 001 Bottled 02.2009 10 y 57.8 %
0 x
Afbeelding


Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten