Sjon

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Gebruikersavatar
Sjon
Actief lid
Actief lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 Feb 2010, 17:49
Locatie: Fijnaart

Sjon

Ongelezen berichtdoor Sjon » 02 Feb 2010, 17:58

Geachte forum leden,

ik mag graag een whisky drinken, echter heb er niet zoveel verstand van.
door me bij deze ''club'' kenners aan te sluiten en jullie ervaringen te lezen, hoop ik er wat van te leren.
drink niet zoveel whisky, want dat is een beetje een te dure hobby voor een student.
van lekkere biertjes weet ik wel iets te vertellen.

mijn favoriete whisky tot op heden is glen elgin.
ook kan ik een caol ila kan ik goed waarderen, vind hem enkel erg stinken, maar de smaakt is subliem.

dit is een korte introductie van mij, als er nog vragen zijn zal ik deze graag beantwoorden.
0 x

Gebruikersavatar
KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 653
Lid geworden op: 30 Sep 2009, 11:18
Locatie: Den Bosch

Re: Sjon

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 02 Feb 2010, 18:26

Welkom Sjon,
0 x

Whisky_Bas
Actief lid
Actief lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 Jan 2010, 21:26
Locatie: Zwolle

Re: Sjon

Ongelezen berichtdoor Whisky_Bas » 02 Feb 2010, 18:40

Dag Sjon, welkom hier. Ook ik ben begonnen met een Caol Ila, inderdaad een bijzondere geur! Je kunt er ook andere versies van vinden, bijvoorbeeld een cask strength of distillers edition, maar die zijn nog weer wat duurder... aan de andere kant, als je een beetje bezuinigt op de lekkere biertjes die je nu drinkt heb je al snel een fles whisky bij elkaar gespaard.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6770
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Sjon

Ongelezen berichtdoor JayDie » 02 Feb 2010, 18:43

Hallo Sjon! Welkome en we hopen je goed te kunnen helpen met je vragen!
Sjon schreef:want dat is een beetje een te dure hobby voor een student.

Moet je maar eens met Pano gaan praten ;-)
Sjon schreef:ook kan ik een caol ila kan ik goed waarderen, vind hem enkel erg stinken, maar de smaakt is subliem.

Haha! En heb je al eens aan een Laphroaig of Ardbeg gesnuft...? ;)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
Sjon
Actief lid
Actief lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 Feb 2010, 17:49
Locatie: Fijnaart

Re: Sjon

Ongelezen berichtdoor Sjon » 02 Feb 2010, 19:02

nee die heb ik nog niet besnuffelt.
weet ik geen slijter die leuke whisky's verkoopt in miniatuur flesjes.
0 x

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Sjon

Ongelezen berichtdoor Piet » 02 Feb 2010, 19:31

Sjon schreef:Geachte forum leden...

Die kan niet meer stuk Sjon, welkom hier :goedgedaan

Sjon schreef:....drink niet zoveel whisky, want dat is een beetje een te dure hobby voor een student.

Dat is ook het mooie met onze Godendrank. Zo af en toe eens een fles krijgen of kopen en er dan heerlijk lang van genieten Eén glaasje per keer naar binnen nippen........
Mocht je eens de hoofdprijs winnen kun je altijd nog helemaal los gaan
En wellicht in de nabije toekomst eens een Nosing and Tasting (NaT) zien bij te wonen :bottomsup
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Gebruikersavatar
old-smuggler
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 119
Lid geworden op: 18 Jan 2010, 19:36
Locatie: Maastricht
Contact:

Re: Sjon

Ongelezen berichtdoor old-smuggler » 02 Feb 2010, 19:58

Hoi Sjon,

Welkom op deze leuke whiskysite. Ik weet niet waar je woont, maar bij jouw in de buurt zal vast en zeker wel een specialist zitten, die je wel een end op weg kan helpen.
Trouwens nu al Glen Elgin en Caol Ila drinken en lekker vinden is voor een student een plaats in de hemel.

Groet Jos -Old Smuggler :D :D :D
0 x

Gebruikersavatar
chris
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 558
Lid geworden op: 07 Okt 2009, 10:32
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re: Sjon

Ongelezen berichtdoor chris » 02 Feb 2010, 20:55

Welkom Sjon op dit forum,als student kan je hier net als ons zelf veel leren over dit mooie product,geniet ervan. :Slainte
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 566
Lid geworden op: 03 Aug 2009, 14:56
Locatie: Rotterdam

Re: Sjon

Ongelezen berichtdoor p_froes » 03 Feb 2010, 08:44

Welkom Sjon,

Hier nog een student. Het is idd een dure hobby :p. Maar wel erg leuk!
0 x
Life is too short to drink bad whisky

Gebruikersavatar
Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 966
Lid geworden op: 03 Aug 2009, 11:30
Locatie: Arnhem
Contact:

Re: Sjon

Ongelezen berichtdoor Jock » 03 Feb 2010, 13:25

Welkom Sjon. De dure hobby van whisky drinken heeft manieren om op een minder dure wijze veel whiskies te proeven. Kijk naar de clubs en verenigingen hier op de site en die hebben vaak proeverijen waar je behoorlijk wat whisky kan drinken tegen een betaalbare prijs. Ook de plaatselijks slijter kan je daarbij van hulp zijn. Die hebben erg vaaak preoverijen. Sommige slijters verkopen de geopende flessen na afloop voor een prikkie. Vraag daarna en je zal versteld staan over wat mogelijk is. Dan zijn er natuurlijk de festivals waar je heel erg veel kan proeven. Als je een grote groep studenten hebt ( meer dan 10) kan je ook een whisky presenter inhuren die jullie begeleid langs de verschillende regio's en helpt met hoe te ruiken en tasten.

In ieder geval, veel geluk toegewenst met je zoektocht in de wondere wereld van Whisky.

Vriendelijke groet,


Jock
0 x

Martino
Senior
Senior
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 Jan 2010, 21:12
Locatie: Drachten

Re: Sjon

Ongelezen berichtdoor Martino » 04 Feb 2010, 20:56

Hallo Sjon,

Welkom, er is hier inderdaad een hoop te leren zoals ik de afgelopen periode heb ervaren. En heel belangrijk vind ik het respect voor de mede-forum leden.

Geniet van de whisky....

Martin :Slainte
0 x
No married man is genuinely happy if he has to drink worse whisky than he used to drink when he was single.
H. L. Mencken
Afbeelding


Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten