Bruichladdich en zijn range
-
Flamengista
- Nieuwkomer

Re: Bruichladdich en zijn range
Beste whisky liefhebbers,
Ik heb vorige week een fles bruichladdich 1992 gekocht, hij bevalt me ontzettend goed maar ik heb er wel een vraagje over.
Op de fles staat dat er 270 Flessen van zijn, en die zijn speciaal geselecteerd zijn voor The Nectar in Belgium, nu vroeg ik mij dus af of deze Whisky ook in andere landen beschikbaar is, of dat er daadwerkelijk maar 270 flessen van zijn wereldwijd.
Ik hoop niet dat het een domme vraag is, maar ik ben nog niet zo bekend in de "whisky wereld" en ik vind het gewoon interessant om weer te weten over wat ik drink.
Ik heb vorige week een fles bruichladdich 1992 gekocht, hij bevalt me ontzettend goed maar ik heb er wel een vraagje over.
Op de fles staat dat er 270 Flessen van zijn, en die zijn speciaal geselecteerd zijn voor The Nectar in Belgium, nu vroeg ik mij dus af of deze Whisky ook in andere landen beschikbaar is, of dat er daadwerkelijk maar 270 flessen van zijn wereldwijd.
Ik hoop niet dat het een domme vraag is, maar ik ben nog niet zo bekend in de "whisky wereld" en ik vind het gewoon interessant om weer te weten over wat ik drink.
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Dat lijkt me dan gelimiteerd tot 270 wereldwijd, en dat hij is gebotteld voor The Nectar betekent dus dat hij voornamelijk in België en nabije omstreken te vinden zal zijn (geweest).
Het gaat zo te lezen om een single cask, dan is 270 flessen in totaal echt geen gek aantal.
Het gaat zo te lezen om een single cask, dan is 270 flessen in totaal echt geen gek aantal.
0 x
Flamengista schreef:Op de fles staat dat er 270 Flessen van zijn, en die zijn speciaal geselecteerd zijn voor The Nectar in Belgium, nu vroeg ik mij dus af of deze Whisky ook in andere landen beschikbaar is, of dat er daadwerkelijk maar 270 flessen van zijn wereldwijd.
Helemaal waar wat @totalatool zegt.
The Nectar in Belgium, of The Nectar of the Daily Drams is een IB. Een Independent Bottler. Die kopen meestal hele vaten op. afhankelijk van het type vat en de ouderdom van de whisky komen er vaak maar honderd of tweehonderd flessen uit één zo'n vat en dat brengen ze exclusief op de markt als Single Cask, SIngle Malt en vaak op vatsterkte. Er zijn tal van mogelijkheden en uitzonderingen maar daarvoor kun je beter kijken in:
Hoe en wat: Independent bottler (IB), omdat dat niet zozeer over Bruichladdich gaat maar over IB's.
In de rubriek Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's staan heel veel IB's genoemd met IB: voor in het onderwerp.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
-
Flamengista
- Nieuwkomer

Piet schreef:The Nectar in Belgium, of eigenlijk The Nectar of the Daily Drams is een IB. Een Independent Bottler.
Zie datzelfde onderwerp wat je aankaart, "The Nectar" en "Bresser & Timmer" zijn een samenwerking aangegaan waaruit "The Nectar of the Daily Drams" gerold is. "The Nectar" lijkt dus ook 'los' te bestaan...
0 x
Iemand de PC 10 al gezien in NL ? Stond in vorige notes dat die in April zou komen. Vakantiegeld is binnen en weet al waar een stukje naartoe gaat 
0 x
Ensbergen schreef:Iemand de PC 10 al gezien in NL ? Stond in vorige notes dat die in April zou komen. Vakantiegeld is binnen en weet al waar een stukje naartoe gaat
ik zit er ook een beetje op te wachten
groet, Wim
0 x
Juli, okido zit niks anders op dan...geld apart zetten voordat de vrouw het heeft uitgegeven 

0 x
wie kan me wat vertellen over:
Bruichladdich 1986 12 years scott's selection cask strength 55.3% 70cl
Is het Slootwater of is het Engelen...vocht?
0 x
Iemand zei ooit eens tegen mij: "Blijven lachen, het kan altijd erger."
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!
QPO-80-03 schreef:wie kan me wat vertellen over:
Ik vind 2x een 85 score met een beetje googelen, dus goed maar niet fantastisch
0 x
Matthijs, whiskynerd.
- Jock
- (Whisky)Professional

Ensbergen schreef:Juli, okido zit niks anders op dan...geld apart zetten voordat de vrouw het heeft uitgegeven
Staar aub niet blind op juli. Het kan langer duren. Er komen twe nieuwe Octomores uit dit jaar. De Octomore 5.1 en nog eentje waar ik nog niet over kan praten. De 5.1 komt wel hopelijk in juli aan. De PC 10 zou best wat langer kunnen duren, maar niet heel veel langer
0 x
Jock schreef:Ensbergen schreef:Juli, okido zit niks anders op dan...geld apart zetten voordat de vrouw het heeft uitgegeven
Staar aub niet blind op juli. Het kan langer duren. Er komen twe nieuwe Octomores uit dit jaar. De Octomore 5.1 en nog eentje waar ik nog niet over kan praten. De 5.1 komt wel hopelijk in juli aan. De PC 10 zou best wat langer kunnen duren, maar niet heel veel langer
Volgens mij is het is al wel openbaar gemaakt dat er ook een tien jarige Octomore komt dit jaar, toch?
Jock weet je zo wanneer de non-limited PC komt, zegmaar het basismodel?
0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

tomzev schreef:Jock schreef:Ensbergen schreef:Juli, okido zit niks anders op dan...geld apart zetten voordat de vrouw het heeft uitgegeven
Volgens mij is het is al wel openbaar gemaakt dat er ook een tien jarige Octomore komt dit jaar, toch?
Jock weet je zo wanneer de non-limited PC komt, zegmaar het basismodel?
Ja de 10, maar ik kan het er niet over hebben wanneer. De Non Limited oftwel The Peat Project zou waarschijnlijk in de herfst uitkomen. De meteorologische herfst dan. Want het lijkt nu op herfst. In ieder geval voor Whisky Live ( hoop ik zucht).
Er komt een neiuwe Islay Barley waarschijnlijk ook in juli
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”