HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-5 (6 mei)

Onze eerste "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je deze Whisky ?

Peiling eindigde op 17 Mei 2012, 22:16

Afbeelding - Minder dan 56
0
Geen stemmen
Afbeelding - 56-60
0
Geen stemmen
Afbeelding - 61-65
0
Geen stemmen
Afbeelding - 66-70
0
Geen stemmen
Afbeelding - 71-75
0
Geen stemmen
Afbeelding - 76-80
1
8%
Afbeelding - 81-85
2
15%
Afbeelding - 86-90
7
54%
Afbeelding - 91-95
3
23%
Afbeelding - 96-100
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 13

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-5 (6 mei)

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 07 Mei 2012, 21:57

Vond dit echt een zeer lekker sample. Zeer interessante neus vooral. Jammer dat ik hem geen tweede keer heb geproefd ondertussen wegens zware verkoudheid/hooikoorts. Heb me al een resem pillen en spray's aangeschaft dus hopelijk snel beterschap. Wou dit sample zeker eens proberen met wat water , volgens mij kan hij dat zeker gebruiken.
Hoe dan ook , benieuwd naar wat dit is. Mijn eerste gedacht was Glen Scotia (aards/leder/tabak/...) maar eigenlijk heb ik nog maar een drietal verschillende Glen Scotia's geproefd... het is eerder een wilde gok dus.

:Slainte
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-5 (6 mei)

Ongelezen berichtdoor Matti » 07 Mei 2012, 22:01

Ik vond hem ook erg lekker (de lekkerste tot nu toe van de VBT) en ben erg bang dat hij vrij duur is, want ik wil 'em! :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
Deunemans
Senior
Senior
Berichten: 188
Lid geworden op: 22 Mar 2011, 16:03
Locatie: Harkstede

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-5 (6 mei)

Ongelezen berichtdoor Deunemans » 07 Mei 2012, 22:11

Ik zat ook aan Glen Scotia te denken BWhisky. Ik heb nog niet zo heel lang geleden een hele mooi Kintra botteling mogen proeven, en deze sample deed mij daar direct aan denken. Maar ook ik ben bij lange na niet zeker dat dit een Glen Scotia is, maar erg lekker is hij wel zeker :D :Slainte
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6770
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-5 (6 mei)

Ongelezen berichtdoor JayDie » 07 Mei 2012, 22:23

Matti schreef:Nou, anders ik wel... pfff, ik heb het gevoel dat ik erg scheef zit bij deze :) Ik zie twee kampen: het kersen, sherry en grapefruit-kamp en het rook, turf en jodium-kamp :D

Bij welk kamp hoor ik dan? :gnif
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 Jan 2011, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-5 (6 mei)

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 07 Mei 2012, 22:29

Het was een lekkere sample, maar mij net iets te ruw/gepeperd om de Springbank van de 1e plaats te schoppen. Een verdiende 2e plek dus. Wat ik vooral mooi vond is hoe deze dram zich na verloop van tijd ontwikkelde. Ik heb over 1 portie geloof ik zeker drie kwartier gedaan.

Ook leuk om te lezen dat ik niet de enige was die wat mineraligs meende te proeven. Rook proefde ik dan weer niet maar toch wel een beetje iets jodiumachtigs laat in de afdronk. Geen easy drinker deze en juist daarom wel zo interessant. Ik ben zeer benieuwd wat het nou is.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Renefatdude
Actief lid
Actief lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 22 Nov 2011, 10:30

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-5 (6 mei)

Ongelezen berichtdoor Renefatdude » 07 Mei 2012, 22:45

Ben ook benieuwd wat het is, ik vond het één erg aangename whisky.
Voor mij overheerste echt de "wherters echte" in de neus.
En ik heb het idee dat het één oude bekende van me is.......

René
0 x

Gebruikersavatar
ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 644
Lid geworden op: 05 Dec 2011, 17:10
Locatie: Leeuwarden

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-5 (6 mei)

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 07 Mei 2012, 22:50

Voor mij was dit ook de lekkerste whisky van deze tasting, al kon ik als een van de weinige nummer 4 ook erg waarderen.
De neus deed me heel erg denken aan de Laddie Ten. Iemand anders die ook deze asociatie had? De smaak echter kwam niet overeen met de smaak van de Laddie Ten zoals ik 'm thuis heb.
Ik ben heel erg benieuwd wat dit is en hoop heel erg dat ie enigszins betaalbaar is!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2550
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 17:21
Locatie: Rotterdram

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-5 (6 mei)

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 07 Mei 2012, 23:36

Hey Bart, waar zijn mijn bevindingen? Heb ik gisteravond wel naar jou opgestuurd!!

Wordt hier nog iets aan gedaan???

:o
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-5 (6 mei)

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 08 Mei 2012, 00:07

Waarom post je ze niet gewoon zelf? Daar heb je Bart toch niet voor nodig?
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

fbs
Actief lid
Actief lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 Jan 2012, 00:21

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-5 (6 mei)

Ongelezen berichtdoor fbs » 08 Mei 2012, 00:27

Heb net even snel een klein glaasje genomen, lekker spul :D. Helaas nog niet de tijd gehad om ervoor te gaan zitten, hopelijk bij #6 weer.
0 x

Gebruikersavatar
I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2550
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 17:21
Locatie: Rotterdram

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-5 (6 mei)

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 08 Mei 2012, 11:36

johan brugge schreef:Waarom post je ze niet gewoon zelf? Daar heb je Bart toch niet voor nodig?


Ik probeer me zovéél mogelijk aan de richtlijnen te houden, teneinde moeilijheden en dat soort zaken te voorkomen, beste Johan. Bart heeft 't op zich genomen, dan moet Bart ook de consequenties aanvaarden! Daarnaast wordt nu door John òf Piet dit probleem verholpen, waarvoor dank! :)
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6770
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-5 (6 mei)

Ongelezen berichtdoor JayDie » 08 Mei 2012, 11:42

I_SPEY schreef:
johan brugge schreef:Waarom post je ze niet gewoon zelf?

wordt nu door John òf Piet dit probleem verholpen

Done. Nu staan ook alle notities in één bericht en niet verspreid door het topic.
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-5 (6 mei)

Ongelezen berichtdoor totalatool » 08 Mei 2012, 12:36

Hmmm, een tweede persoon die denkt aan Kilchoman. Nou miste ik bij de Ardmore (HWF-VBT#3) tijdens mijn proefsessie op onverklaarbare wijze de turf (geen idee meer wat ik vantevoren gegeten en gedronken heb) en noemde ik die slechts tabakrokerig, maar ik ben nu erg benieuwd wat anderen in deze proeven dat ik er tot nu toe niet uit heb gehaald...
0 x
Afbeelding

Ruval
Senior
Senior
Berichten: 347
Lid geworden op: 11 Dec 2009, 12:30

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-5 (6 mei)

Ongelezen berichtdoor Ruval » 08 Mei 2012, 12:47

Mmm... Kilchoman haal ik er zeker niet uit. Recent een N&T met Anthony Wills gehad, maar
geen enkele daar geproefte whisky lijkt hier op. Of ik moet me heel erg sterk vergissen.
0 x

Gebruikersavatar
p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 566
Lid geworden op: 03 Aug 2009, 14:56
Locatie: Rotterdam

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-5 (6 mei)

Ongelezen berichtdoor p_froes » 08 Mei 2012, 13:36

Ik heb geen turf kunnen ontdekken in deze whisky. Wel een aantal rare geurtjes frituur/kruidigheid die mij deden denken aan afhaalchinees. Wel leuk dat de notes zo uiteen lopen.
0 x
Life is too short to drink bad whisky


Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-1”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast