Black Bottle

Alles dat niet onder single malt (bovenstaand) valt maar wel Schots is.
Fi-Wi
Senior
Senior

Black Bottle

Ongelezen berichtdoor Fi-Wi » 15 Jan 2011, 19:58

Weet iemand waarom Burn Stewart is gestopt met het produceren van Black Bottle 10?

Je zou zeggen dat, gezien de lovende recensies en vraag ernaar, het "vraag en aanbod-principe" voldoende zou moeten zijn om deze geweldige blend in productie te houden. Uiteraard ben ik verre van op de hoogte van alle ins-en-outs dus wil ik mijn vraag graag aan dit doorgaans bijzonder geïnformeerde forum voorleggen.

Gelukkig blijft de NAS uitvoering vooralsnog in productie. :goedgedaan
0 x
LAT 57 17.9ºN, LONG 6 21.5ºW

Afbeelding

WhiteMonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Black Bottle 10

Ongelezen berichtdoor WhiteMonkey » 15 Jan 2011, 23:20

Black Bottle is created from all seven Islay Malts. Stunningly good, with plenty of peat and smoke as you would expect from a whisky that claims to be the 'heart of Islay'. Discontinued in 2010 as they were struggling to get aged Islay malts at a fair price apparently.

Bron
0 x
Afbeelding

Fi-Wi
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Fi-Wi » 16 Jan 2011, 10:23

Bedankt voor de quote.

Inmiddels zelf een quote van een brand manager van Black Bottle gevonden op het forum van Whisky Magazine:

"We have stopped production of the 10 year old due the cost of Islay's at that age increasing so much. Might be worth putting a few bottles away as an investment......? We will replace the 10 year old next year, it's something we're currently working on."

Zijn bericht is op 14 april 2009 gepost dus met "next year" inmiddels achter de rug zouden we op korte termijn toch nieuws over de gezinsuitbreiding moeten horen. Ik heb mij voor de zekerheid maar aangesloten bij de Black Bottle 1879 club om up-to-date te blijven.
0 x
LAT 57 17.9ºN, LONG 6 21.5ºW

Afbeelding

Harry
Actief lid
Actief lid

Afknapper van Black Bottle

Ongelezen berichtdoor Harry » 27 Apr 2012, 21:15

Ik heb onlangs bij de Mitra een Black Bottle gekocht, de vorige fles was leeg en hij was nu weer in de aanbieding. Maar nu valt deze zwaar tegen, een beetje turf, maar voor de rest zeer bitter van smaak. :Cry Iemand dit al een keer meegemaakt bij de Black Bottle?
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Re: Afknapper van Black Bottle

Ongelezen berichtdoor Matti » 28 Apr 2012, 01:13

Harry schreef:Ik heb onlangs bij de Mitra een Black Bottle gekocht, de vorige fles was leeg en hij was nu weer in de aanbieding. Maar nu valt deze zwaar tegen, een beetje turf, maar voor de rest zeer bitter van smaak. :Cry Iemand dit al een keer meegemaakt bij de Black Bottle?

Hmm, apart! Ik associeer BB nou juist met zoete turf, dus als hij bitter is is er idd iets mis ja. Ik zit zelf aan mijn derde fles inmiddels, maar heb nooit veel smaakverschil waargenomen...
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Harry
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Harry » 28 Apr 2012, 16:31

Matti schreef:Hmm, apart! Ik associeer BB nou juist met zoete turf, dus als hij bitter is is er idd iets mis ja. Ik zit zelf aan mijn derde fles inmiddels, maar heb nooit veel smaakverschil waargenomen...

Dat is dus wat ik normaal gesproken ook proef, maar nu helaas niet. Vanavond maar eens kijken of ik de Black Bottle met een Speysider kan blenden, want zo vind ik 'm niet te drinken. :nono
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 01 Mei 2012, 08:18

Harry schreef:
Matti schreef:Hmm, apart! Ik associeer BB nou juist met zoete turf, dus als hij bitter is is er idd iets mis ja. Ik zit zelf aan mijn derde fles inmiddels, maar heb nooit veel smaakverschil waargenomen...

Dat is dus wat ik normaal gesproken ook proef, maar nu helaas niet. Vanavond maar eens kijken of ik de Black Bottle met een Speysider kan blenden, want zo vind ik 'm niet te drinken. :nono

Er zijn verschillende expressies van Black Bottle; had je alle keren dezelfde (of per ongeluk een keer de NAS of juist de 10yo)...
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Harry
Actief lid
Actief lid

Re: Black Bottle

Ongelezen berichtdoor Harry » 01 Mei 2012, 19:13

JayDie schreef:Er zijn verschillende expressies van Black Bottle; had je alle keren dezelfde (of per ongeluk een keer de NAS of juist de 10yo)...

Steeds de zelfde en ook iedere keer bij de Mitra vandaan. Als ik vrijdag tijd heb ga ik even langs bij de Mitra en zal ik eens vragen of er klachten zijn over de BB. (Zelfs het blenden 50/50 met een Fiddich 15 yrs en een Farclas 12 yrs bracht geen soelaas). :Cry
0 x

Harry
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Harry » 06 Mei 2012, 18:41

Afgelopen donderdag een maat van me BB laten proeven, en die vond 'm als vanouds. Hij zei dat mijn smaakpapillen van slag af zijn omdat ik al 1,5 week aan het schilderen/witten ben geweest in het nieuwe huis van mijn vriendin. En inderdaad, ik denk dat hij gelijk heeft, want ik ben nu sinds 2 dagen 'verfvrij' en de BB smaakt weer :duimop Nooit bij stilgestaan dat dit de oorzaak kon zijn. :gnif
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 07 Mei 2012, 08:41

Harry schreef:Afgelopen donderdag een maat van me BB laten proeven, en die vond 'm als vanouds. Hij zei dat mijn smaakpapillen van slag af zijn omdat ik al 1,5 week aan het schilderen/witten ben geweest in het nieuwe huis van mijn vriendin. En inderdaad, ik denk dat hij gelijk heeft, want ik ben nu sinds 2 dagen 'verfvrij' en de BB smaakt weer :duimop Nooit bij stilgestaan dat dit de oorzaak kon zijn. :gnif

:P
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 07 Mei 2012, 09:24

Harry schreef:Afgelopen donderdag een maat van me BB laten proeven, en die vond 'm als vanouds. Hij zei dat mijn smaakpapillen van slag af zijn omdat ik al 1,5 week aan het schilderen/witten ben geweest in het nieuwe huis van mijn vriendin. En inderdaad, ik denk dat hij gelijk heeft, want ik ben nu sinds 2 dagen 'verfvrij' en de BB smaakt weer :duimop Nooit bij stilgestaan dat dit de oorzaak kon zijn. :gnif

Gefeliciteerd man met je eerste twee dagen clean! Als je een dezer dagen toch weer naar de 'verf' gaat verlangen, weet dan dat we er voor je zijn! We helpen je door deze moeilijke periode heen, want samen staan we sterk!
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Harry
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Harry » 07 Mei 2012, 16:15

We helpen je door deze moeilijke periode heen, want samen staan we sterk!

Ja, dat heb ik wel eens vaker gehoord, maar dat kwam nooit zo goed uit de 'verf' ! :bottomsup
0 x

EricV
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor EricV » 22 Sep 2012, 17:44

WhiteMonkey schreef:
Black Bottle is created from all seven Islay Malts. Stunningly good, with plenty of peat and smoke as you would expect from a whisky that claims to be the 'heart of Islay'. Discontinued in 2010 as they were struggling to get aged Islay malts at a fair price apparently.

Bron

Ter aanvulling over de "gewone" Balck Bottle: "This blended Scotch marries Islay malts with Highland, Speyside and Lowland malt and grain whiskies ... "
0 x
Afbeelding

Terug naar “Overige Schotse Whisky”