HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)

Onze eerste "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je deze Whisky ?

Peiling eindigde op 11 Mei 2012, 09:02

Afbeelding - Minder dan 56
1
11%
Afbeelding - 56-60
0
Geen stemmen
Afbeelding - 61-65
0
Geen stemmen
Afbeelding - 66-70
0
Geen stemmen
Afbeelding - 71-75
2
22%
Afbeelding - 76-80
2
22%
Afbeelding - 81-85
4
44%
Afbeelding - 86-90
0
Geen stemmen
Afbeelding - 91-95
0
Geen stemmen
Afbeelding - 96-100
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 9

Renefatdude
Actief lid
Actief lid

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)

Ongelezen berichtdoor Renefatdude » 29 Apr 2012, 12:51

Bart net van mijn bevindingen op de hoogte gebracht.
0 x

Ruval
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ruval » 29 Apr 2012, 16:54

Helaas het sample maar één keer kunnen proeven - vanmiddag stond m'n hoofd er helaas
niet naar. En als ik vanavond thuiskom is het te laat.

Volgende week beter. Uiteraard wel de bevindingen doorgestuurd.
0 x

Kris
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Kris » 29 Apr 2012, 18:43

Ik heb de bronchitis van mijn zoontje overgekregen, ruiken en proeven zijn dus weer zo goed als nihil :(
Hopelijk ben toch eens 1 week helemaal in orde voor het einde. Het zullen zeer summiere bevindingen worden vrees ik.
0 x
Afbeelding

brebe
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor brebe » 29 Apr 2012, 19:29

ben ik in elk geval niet de enige die het licht nog niet gezien heeft.
en volgend weekend zit ik op Ameland, geen idee of daar internet is. Wel doe ik daar een proeverij met vrienden, nog niet blind, maar wellicht is dat een goede gedachte. En in dat gezelschap ben ik nog steeds éénoog, maar dan in het land der blinden :D
0 x
Afbeelding

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor GJR » 29 Apr 2012, 19:41

Beetje later dan de bedoeling was, maar nu aan het proeven. Moet zeggen dat dit geen gemakkelijke is (alhoewel ze dat tot nu toe geen van allen waren), maar bij deze weet ik het totaal niet :(
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

raleigh
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor raleigh » 29 Apr 2012, 20:04

Om 19.58 uur review verstuurt :D
0 x

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 29 Apr 2012, 20:36

okee, ik ben net thuis en volledig nuchter :goedgedaan

binnen een goed half uurtje staat het er op!
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 29 Apr 2012, 20:42

Dat zal wel. Club heeft WEER verloren vorige keer dus had je WEER niks te vieren, hè.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

tomzev
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor tomzev » 29 Apr 2012, 20:53

Yapi schreef:okee, ik ben net thuis en volledig nuchter :goedgedaan

binnen een goed half uurtje staat het er op!

Euh... Tot hoelaat hebben we eigenlijk?

Ik moet het nog ff wel uittypen...
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 29 Apr 2012, 20:54

Oei, hij is deze keer wel nuchter hè. Ik zou dus niet te lang wachten.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 29 Apr 2012, 20:58

tomzev schreef:Euh... Tot hoelaat hebben we eigenlijk?

Zondagavond 20:00... ik zou maar rap wezen ;)
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

tomzev
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor tomzev » 29 Apr 2012, 21:10

Piet schreef:
tomzev schreef:Euh... Tot hoelaat hebben we eigenlijk?

Zondagavond 20:00... ik zou maar rap wezen ;)

Oei heb de deadline afspraak gemist. De review is verzonden.
0 x

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 De Reviews

Ongelezen berichtdoor Yapi » 29 Apr 2012, 21:13

JapieKrekel

Hoi Bart,

Hierbij weer onze bevindingen van sample 4.

Kleur: goud geel / amber
Vettig met middel dikke tranen
Geur: sherry-achtig, kruidig en fruitig, noten
Smaak: vrij vlakke smaak, citrus, een beetje fruit
Afdronk: met pepertje, droog en middel lang

Abv ca. 40-43%

Wij vinden deze whisky eigenlijk weinig belevend en vrij vlak over geur-smaak-afdronk.
Wij gaan dit keer voor een blended.

Hopende dat het volgende sampletje van betere kwaliteit is.

Groetjes,

Marcel + die andere twee

Turfsmurf

Deze whisky vond ik 'wel OK'. Dat inspireerde dus helaas niet tot het dichten van een uitgebreide tasting note. Aldus:

-- Sample #4 --

Uiterlijk: licht amber. Het duurt even voor de tranen verschijnen. Dan glijden ze vrij vlot naar beneden.

Geur: geroosterde nootjes, beetje maggi.

Smaak: vol, krentenbol, niet te zoet, piepklein beetje bitter zelfs. Het mondgevoel is wat dun. De smaak piekt en zwakt vervolgens vrij snel af.

Afdronk: niet echt lang, licht drogend. Na een tijdje wat kruidigheid van het hout. Ik vermoed een aandeel(tje) frans eiken.

Cijfer: geur: 20, smaak: 19, afdronk: 21, balans: 19, totaal: 79

Samenvatting: is wel OK, ik drink hem graag op als ik hem krijg, maar uiteindelijk geldt voor mij dat 'wel OK' niet direct een aanbeveling is. Een klein schepje water verandert eigenlijk niet zoveel aan deze dram.

-- ik gok het erop --
Distillery: The Balvenie (signature?).
Vatsoort: een hutspotje van voornamelijk refill. Zowel Bourbon als sherry.
Percentage: rond de 40%?
Leeftijd: 12.

Bwhisky

C : Amber

N: Doet me op één of andere manier aan sigaren denken , niet de rook , wel de tabak maar dit vervaagt weer. Iets zurigs of ‘winey’ , ruikt alsof ‘ie een finish gehad heeft al kan ik moeilijk precies beschrijven waarom ik dat denk. Melkchocolade. Iets van paprika chips. Vrij alcoholisch ook. Niet meteen enthousiast van de neus want een aantal vreemde geuren. Wat hout en misschien zeer licht vanille spoor (Later plots meer vanille).
Na enkele minuten begint ‘ie wat fruitiger te worden , zoet fruit. Wordt wat beter met de tijd want dan wordt ‘ie iets zoeter zoals gezegd.

T: Kruidig , wat wrang. Hout. Weinig tot geen fruit, later misschien wat zoet,rijp fruit. Veel hout. In tegenstelling tot neus die vrij alcoholisch aandoet is ‘ie vrij zacht , misschien wat body missend. Iets rokerigs ook? Eerder weer die tabak. Vreemde whisky, zal geen favoriet worden van me.

F: Niet lang. Wrang. Drogend. Vanille, soort zoetigheid.

Gok : Ik verdenk deze whisky ervan dat ‘ie gefinished is. Zeer moeilijk om hier iets op te plakken , geen enkele smaak herkenning. Bruichladdich (aangezien die constant finishen)? Jura ? Balvenie? Drie gokken dan maar.

Punten : 75. Stukje lager dan sample II. Het wrange en houterige in smaak en finish en de vreemde geuren zorgen dat dit voor mij de, voorlopig, laagst gescoorde van de Blind tasting wordt.

Deunemans

Kleur: Helder goud
Neus: direct de caramel die overheerst, honing/vanille en wat bloemig. Zoete neus.
Smaak: Zoet, de honing komt nu wat prominenter naar voren. Ik proef nu ook zeker wat fruit, iets van peer oid (Glenlivet?)
Afdronk: Middellang tot lang, de zoete peer blijft wat achter op mn tong plakken i.c.m. de honing.

Op basis van mijn bevindingen zou ik iig zeggen dat dit een Speysider is, en als ik dan een distilleerderij moet noemen zou ik zeggen Glenlivet. Maar dat komt vooral doordat ik zoveel distilleerderijen nog nooit heb geproefd. Zeker geen Cask Strength. Ik houd het op een alcoholpercentage van 46%.

Ik vond hem best lekker, en zou in mijn ogen zeker als digestief niet misstaan. Maar de Ardmore werd ik toch wel ietsje vrolijker van. Toch weer een lekkere sample zo op een donderdagavond

OJH

Sample 4

Kleur: licht goud
Neus: aangenaam, malt, vanille, honing,
Smaak: zoet, honing en vanille, wat zoutigs lekker.
Finish: wat aan de korte kant, met een licht bittertje.

Niet echt complex maar vind hem wel lekker, +/- 80 punten, geen idee waar dit vandaan komt speyside waarschijnlijk

ElwinB

Dag Bart! Hierbij mijn notities voor whisky sample 4.

Kleur: donkergoud
Neus: Aangenaam! Lekker fruitig, kruidig, honing, vanille. Ik herken 'm ergens van! Hele fijne neus.
Smaak: Erg lekker! Zacht, fruitig, kruidig, prikkelend. Heel erg lekker! Doet me heel erg denken aan de Glenmorangie Nectar D'or, wat persoonlijk één van de lekkerste whiskies is die ik tot nu toe heb gehad. Deze whisky is in ieder geval zeer smaakvol!
Afdronk: Opnieuw lekker fruitig en kruidig, honingachtige smaak tijdens de afdronk, die bij mij vrij lang duurde.

Wat een snoepje! Een hele lekkere whisky, in ieder geval de lekkerste die ik van deze blind tasting heb mogen proeven. Ik geef hem een score van 90.

Als ik een gok moet wagen, dan gok ik toch op een Glenmorangie, omdat hij mij heel erg doet denken aan de Nectar D'or(maar die is het volgens mij niet...). Sowieso een single malt uit de Highlands, denk ik.

Op naar numero 5!

Piet

Uiterlijk: Goud-geel met een amber teint. Gemidelde viscositeit.
Geur: Ingetogen "frisse" neus met geel fruit, (pruim, mango), citrus (grapefruit, sinaasappelmarmelade) en wat bloemigs. Ook een beetje wasachtig. Ietsje hout als perzikpit dat later meer naar cederhout gaat.
Smaak: Rond, iets olieachtig en gember-zoet-peperig met een fijn bittertje en wat zilt.
Afdronk: Kort tot gemiddeld lang en licht opwekkend als vruchtensap en later ook wat salmiak.

In één zin: Een vrij subtiele en zachte fris fruitige whisky zonder enige peat a la Glengoyne. Ik denk op 45 á 48%. Hoewel niet heel complex zou het gezien de zachtheid in zowel neus als smaak een wat oudere whisky kunnen zijn (21 jaar).
Score: 83, Lekker als aperitief dram.

McRay

Streek: Ik weet het niet..... Speyside? Maar zou ook Lowland kunnen zijn.
Merk: Iets met een A
Detail: Deze keer niet.
Leeftijd: Geen idee.
Alcohol: 40 - 43%

Kleur: goud geel
Neus: klinkt gek maar hij ruikt zwaar (zwaar in de vorm van gewicht), lichte prikkel in de neus, ver weg wat fruitigs.
Smaak: Vrij zacht en toch ook zoetig, mandarijn, klein citrusje, het lijkt ook wel of ik gember proef en dat is iets wat ik niet lekker vind.
Afdronk: Niet echt lang. Er blijven ook niet echt smaken hangen. Behalve in de neus dan een licht pepertje en ik zit maar met die gember in mijn maag.....of eigenlijk in mijn mond.

Bijzonderheden: dikke whisky met lange tranen, het eerste wat in mij op kwam was Aberfeldy. Waarom weet ik niet. Heb de Aberfeldy wel al eens gedronken en vond die veel fruitiger (zomerser) dan deze whisky.
Na een paar slokjes staat deze whisky mij zelfs tegen. Ik weet echt niet wat het is en ook niet wat mij tegen staat. Zal het dan toch de gember zijn....

Cijfer: geen.

Edit, 2 dagen later;

Nogmaals geproefd maar is dit wel een whisky....is het geen zuidam (Genever of korenwijn.......)
Of een Japaner.....ach ik weet het gewoon niet, hij staat mij niet aan.
En als het een merk is wat ik normaal wel drink dan heeft Bart iets anders in het flesje erbij gedaan wat de smaak om zeep heeft geholpen

Totalatool

Glas: glencairn

Uiterlijk: Kleur licht amber / chestnutoloroso sherry. Zit tussen de Springbank Rundlets & Kilderkins en de Kentucky Bourbon in. Veel dikke, wat stroperige tranen.

Geur: (zw) Allereerst sherry, maar meer in de vorm van frambozen dan rozijnen. Grassig. Wat later een hint van noten en carameltoffee. Vanille nu ook, en de frambozen verdwijnen naar de achtergrond. Heel even rook ik iets mineraligs, maar het was weg voordat ik het kon benoemen.

Smaak: (zw) Zachte binnenkomst. Mondgevoel een beetje dun, maar wel soepel. Er ontwikkelt zich een licht bittertje. (mw) Waar is dat zoete gebleven? Maltig. Er blijft weinig van over.

Afdronk: (zw) Middellang, niet drogend. Eikenhout. Weer carameltoffee. Wordt niet bitter. (mw) Vrij kort, ik kan er dan ook niet veel meer van maken dan houtig.

Wat is het: ik ga weer voor Speyside, nu zowel sherry als bourbonvaten (of gefinished op sherry), 43% alcohol. Niet iets dat ik in de kast heb staan, maar misschien een Aberlour 15 of Glenfiddich 18 gebaseerd op het "ken ik dit niet ergens van"-gevoel. Toch voelt hij jonger aan dan dat.

Matti

Uiterlijk: goudgeel, redelijk trage druipers
Geur: Eerst caramel, een zacht begin. Na een tijdje wordt hij steeds kruidiger met een hint van noten en een heeeeel klein beetje turf.
Smaak: Weer dat kruidige en die caramel, maar ook honing en tabak. Mooi in balans.
Afdronk: Nog steeds kruidig, medium lang en met een klein zoetje.

Een mooie zomer-whisky, doet me denken aan een Zwitserse bergweide. Gebalanceerde smaken zorgen voor een makkelijk drinkbare whisky.

De gokjes: Highland, 40-43%, 12-15 jaar oud, mix van bourbon en sherry-vaten. Ik ga mee met mijn eerste ingeving en denk dat het een Dalwhinnie 15yo is

Score: 85 (prima whisky, maar niet uitgesproken genoeg voor een hogere score)

Andre8x8

Deze heb ik op zeker, net zoals de andere overigens, nog nooit gedronken.

Uiterlijk:
Goud geel van kleur

Geur:
Karamel, gekruid,

Smaak:
Zeer scherp, gepeperd, zout, gember
Smaakt in ieder geval lekker bij een Frans worstje

Afdronk:
gepeperde afdronk

Score:
83

Wie o wie:
Als ik google op zout, peper en gember kom ik uit op :
Caol Ila, 1998, Gordon & MacPhail, Private Collection.
Maar ook deze heb ik nog niet in mijn glas gehad.

BTW
In sample #4 proefde en rook ik geen turf, Caol Ila kan het dus niet zijn.
Wat is dit moeilijk en leuk!

JohanBrugge

Hey Bart, ik stuur je nu al mijn notities door want ik moet werken vanavond.

Neus: Ik krijg er niet echt vat op. Wat wel terugkeert is het volgende: mineralen, heidegras, lichte turf, lavendel. Na de tweede sessie ruik ik in eerste instantie niet veel nieuws, maar na toevoeging van wat water barst hij opeens open. Munt, vanille, wat bloemen, tikje rook. Hey, is dat weer bourbon?
Smaak: Flauw allemaal, weinig punch, olie-achtig, wat zoet. Weer wat heidegras, bloemen, licht spoortje van turf?? 2de sessie: zie impressie van de geur.
Afdronk: kort, heel kort. Ook de tweede keer is alles snel weer weg. Beetje jammer.
Geen idee wat dit is, maar het doet mij helemaal niets. Dan smaakt mijn Aberfeldy 12yo nog beter dan dit.
Na de tweede keer ben ik een beetje bijgedraaid. Een beetje maar. Hij was wat voller van smaak, maar ik vind alles nog steeds een beetje vlak. Niet bijzonder complex. Dit zou voor mij een kaarterswhisky zijn.

Renefatdude

Hallo Bart,

Mijn bevindingen voor wat betreft sample 4,

Reuk: Amandel, grenadine siroop, rogge als in Rye whiskey,hout/eik, ik moest echt veel moeite doen om er iets uit te halen een whisky met een heel bescheiden karakter.
Smaak: Zeer houtig/zaagsel droog een beetje saai en vlak.
Afdronk: wat alcoholisch en nog meer hout/zaagsel en wat zurig.
Ballance: beetje saaie gesloten/ingetogen whisky

ABV:43% leeftijd heel oud en te lang in het vat gezeten (al overleden en toen gebotteld)
Herkomst Japan???
Destileerderij geen idee!

Tot nu toe de minste van de samples naar mijn mening.

Score 65

Groet,

I_Spey

Hoi Bart,

Hier m'n bevindingen van flesje nr. 4:

Op de eerste plaats heeft deze whisky "beautiful legs", hangt mooi aan 't glas en 'n mooie, droge, olieachtige neus, met mout, (licht)caramel én 'n lichte tint honing. In de mond is hij mooi droog, zachte smaak, licht zoutig, óók hier de caramel en honing, met 'n aangename, medium lange afdronk. Een lekkere, ongecompliceerde whisky

René

ps. Vind 'm wel heel erg op 'n Old Pulteney lijken

Ruval

Hey Bart,

helaas het sample niet de aandacht kunnen geven die het verdient. Ik had de stille
hoop vanmiddag nog te kunnen proeven - maar helaas...

Hierbij in elk geval mijn beperkte krabbels :

Kleur
Amber, trekt mooie sporen.

Geur
Eerste indruk, mede (honingwijn). Appel. Lichte indruk van rook. Met een drupje water iets van rijp fruit (abrikozen…) en vanille.

Smaak
Mild, maar kruidig. Iets bitter. Indruk van ’n iets oudere whisky.

Afdronk
Iets bittere nasmaak.

Verdere gokjes :
15-18 jaar? Ik moet qua smaaktonen denken aan de Glenlivet. De Nadura die ik in huis heb (1991) is wel iets meer uitgesproken van smaak.

Edwinedje

Hello Yapi,

zaterdag 28-04 - ca. 21:00

Voor sample 4 een andere strategie toegepast.
Ik had niet zo'n zin om gelijk de whisky te beoordelen dus ik ben met het glas (en Die Hard 2) op de bank gaan zitten en gewoon genieten. Man wat een lekkere whisky is sample 4.
Voor ik er erg in had was ik er doorheen. Nu sterk zijn en morgen nogmaals samplen.

Zondag 21-04 - ca. 15:00

Daar ik opeens een kaartje voor de Australian Pink Floyd show kreeg aangeboden mijn strategie weer om zeep, en dus stiekum 's middags al aan de boemel. Terwijl ik wat administratie bijwerk het/een tweede glaasje ingeschonken.

De neus is erg zacht en aangenaam.
Ik gok het erop en meld dat ik denk wat lijmachtigs te ruiken...

De kleur zit in onderin het tweede flesje (goudgeel) van de kleurenkaart.

Ook deze blijft weer dik en lang aan het glas hangen waarna er mooie druipers verschijnen.

Na een kort nipje heb ik weer die aangename prikkel van gisteren.
Wat glijd deze lekker over de tong.

En toen was hij al weer op. Gelukkig nog een derde in het flesje voor later.
Maar er bestaat een grote kans dat deze gewoon als reguliere fles in de kast komt te staan tzt.

Ik kan de vinger er niet op leggen waarom deze zo lekker is.
Misschien een beginners whisky, misschien een laag alcohol percentage.
De whiskies die ik tot nu toe lekker vond kwamen uit de Speyside en hadden 40% alcohol.
Maar antwoorden gebaseerd op resultaten vanuit het verleden....

De tussenstand tot nu toe;

Sample 4 - Mogelijk de volgende aanschaf
Sample 3 - Mogelijke kandidaat voor in de kast.
Sample 1 - Voor later als ik groot ben.
Sample 2 - Gaat hem niet worden.

P_froes

HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4

Deelnemer: p_froes

Geur: jong, moutig, hooi, natte handdoek, iets van rook?, sherry notes
Smaak: zoet, honing, licht zeep, iets pure chocola, munt, koffie verkeerd
Afdronk: postzegel, drogend, wederom lichte rook

In één zin: mout, koffie verkeerd en postzegels
Score: 78/100

Glenfarclas
10yo
40%

Kris

Weer ziek

Bij de eerste tasting geen notities genomen alleen maar vage indrukken. Ik momenteel geen smaken of geuren bepalen maar toch doet het mij op de een of andere manier aan Macallan.

Na de eerste tasting had ik een voorlopige 86 gegeven.

brebe

Deze keer net gered, kennelijk ben ik inmiddels gewend aan de zomertijd.
Hier de punten uit Zwolle

Uiterlijk: Licht, maar iets minder licht dan vorige week
Geur: Wat ik ruik/geroken heb: dennennaalden, sherry, kersen. Misschien iets van een sherryvat? Maar ook iets van rubber
Smaak: hoewel ik #4 lekker vind/vond is het heel moeilijk dingen thuis te brengen; ik meen laurier te proeven, hyacinth, schelpen
Afdronk: blijft goed hangen, hoewel er geen nieuwe smaken naar boven komen
Percentage: eerst dacht ik 40, daarna 45, nu denk ik nog iets hoger

In één zin: Lekker maar mysterieus qua smaken. Ben benieuwd naar de demasquee

score 86

GJR

Moeilijke deze keer. Ik heb geen flauw idee welke naam ik hieraan zou moeten hangen. De regio is denk ik Highland. Alcoholpercentage 43-46%.

Neus : Redelijk gesloten in het begin. Vrij veel citrus, met een honigzoetheid. Vers gemaaid (nat) gras en gekonfijte vruchten.

Smaak : De citrus en zoetheid blijft. Wel een redelijke houtinvloed, wat notige tonen. Vruchten blijven overhand voeren, citrus, iets banaan, perzik en Kumquat.

Finish : Enigzins olie/waxy. Lichte prikkel van alcohol. Zoet, enigzins houtig (heel licht bittertje), vrij veel fris fruit en vanille.

Wel heel aangenaam, zeker range 85-89 waard.

Raleigh

Hey Bart,
Nog op de valreep de review van nr.4

Uiterlijk; goudgeel zeg maar appelsap, dikke tranen aan het glas

Reuk; Licht, bloemig en een beetje een zoetje van sinaasappel.

Smaak; Het zal wel delicaat zijn maar ik vind het lafjes.
waterig, zacht, appel, peer, beetje honing en citrus en een hint van rook en ook wat zoutig

Afdronk; kort heel kort. zurig appeltje en ergens een vijg

En dan de gok;
40% alcohol en mijn verwachting is een speysider van de zeer betaalbare soort.
Glenfiddich 12 yr?

Score; 74

Endagebedanktzijtdawitte

Tomzev

Een flits tasting:

Kleur: Goud

Geur: bloesem, vanille, caramel, appeltjes, zoethout, sherry

Smaak: citrus, gras, kruidnagel, caramel

Body: licht, rond, blijft lang aanwezig

85/100

43%

Distilleerderij: Balvenie
Vat: Bourbon met wellicht een sherry finish

JayDie

Wederom vs. B-N-J

Glas: Libbey tasting glass; dikke vette trage tears
Kleur: Donker goud
Neus: karamel, peperig, natte potgrond, honing, alcoholisch
Smaak: Karamel, gember/spice
Afdronk: Spicy, alcoholisch, weinig spannend, ietsje bitter
Comment: "Goedkope blend" :o
0 x
Afbeelding

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 29 Apr 2012, 21:14

ik moet zeggen, ik kan zelf haast niet wachten tot de ontmaskering 8-)
0 x
Afbeelding

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 29 Apr 2012, 21:32

JapieKrekel verplaatst naar het reviews bericht.
0 x
Afbeelding

Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-1”