HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-3 (22 apr)

Onze eerste "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je deze Whisky ?

Peiling eindigde op 03 Mei 2012, 20:53

Afbeelding - Minder dan 56
0
Geen stemmen
Afbeelding - 56-60
0
Geen stemmen
Afbeelding - 61-65
0
Geen stemmen
Afbeelding - 66-70
0
Geen stemmen
Afbeelding - 71-75
0
Geen stemmen
Afbeelding - 76-80
1
8%
Afbeelding - 81-85
5
38%
Afbeelding - 86-90
6
46%
Afbeelding - 91-95
1
8%
Afbeelding - 96-100
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 13

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-3 (22 apr)

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 23 Apr 2012, 14:25

't begint alweer spannend te worden !

:Slainte
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

fbs
Actief lid
Actief lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 Jan 2012, 00:21

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-3 (22 apr)

Ongelezen berichtdoor fbs » 23 Apr 2012, 15:38

Een beetje laat :oops: . Net even 20 minutjes de tijd genomen zodat ik toch nog iets kan insturen.

Kleur : pale gold
Geur : vanille, rook, lijm , citrus, pittig/peper, kerk wierrook*???
Smaak : zacht/vettig en een beetje zoet, bitter, peperig en wat turf.
Afdronk : Iets zoet, bitter droog en verwarmend.
2 dagen later**: Eerst zoete/vanille lucht met een apparte brand lucht. Daarna zoet/fruitig en heel licht weer die wierrook.

Deed mij een beetje denken aan de caol ila 12 die ik heb staan, hoewel ik geen tijd heb om te vergelijken.

*Deed mij denken aan een begravenis van een paar weken terug.
**(had een glas met een paar druppels klaar gezet voor later)
0 x

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-3 (22 apr)

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 23 Apr 2012, 17:46

Nog eens her-tasten voor de bekendmaking.
Heerlijke zoete rijpe fruitigheid afgewisseld met wat rook/hout/vanille/graan. Van deze neus krijg ik nooit genoeg... Het sterkt me om zeker vast te houden aan mijn gokken , een goeie IB van Ardmore of de Tomatin Decades.
Sample III komt op n°1 van m'n wishlist ( als ie te betalen is :) )

Hopelijk snel bekendmaking !

:Slainte
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Gebruikersavatar
GJR
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 720
Lid geworden op: 01 Aug 2010, 10:47
Locatie: Zierikzee
Contact:

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-3 (22 apr)

Ongelezen berichtdoor GJR » 23 Apr 2012, 18:27

Net mijn notities nog doorgemaild naar Piet. Ben toch wel heel benieuwd, maar weet niet wat ik van die behoorlijk bittere finish moet denken :?
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

Kris
Actief lid
Actief lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 Mar 2010, 23:57
Locatie: Landen

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-3 (22 apr)

Ongelezen berichtdoor Kris » 23 Apr 2012, 20:46

Door ziekte van mijn zoontje geen tijd gehad om deftig te proeven en notities door te sturen.

Hierbij heel in het kort wat ik mij nog herinner van een klein nipje van ergens vorige week.

Neus: Fruiterig, peren, perzikken, lichte rook een weinig turf.
Smaak : zacht zoals de neus al deed vermoeden. Weer dat fruit alsook licht rokerig (vanille sigaartjes) en een heeeel weinig turf.
Afdronk: redelijke kort met iets ondefinieerbaars op het einde (bitter?)

Niet slecht overall voor de juiste prijs kan dit in de kast komen.

score : 84
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-3 (22 apr)

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 23 Apr 2012, 21:20

Ik zou het nu toch graag willen weten.

Bart?
Bartje??
BAAARRT ! ! !
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-3 (22 apr)

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 23 Apr 2012, 21:31

Ik vraag me ook stilletjes aan af waar de uitslag blijft... KOMAAN JONGEEEUUUH :bigsmile


:Slainte
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-3 (22 apr)

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 23 Apr 2012, 21:43

Ik begin te vrezen dat er nog steeds een ongeloofelijk hoog gehalte promille in zijn bloed zit, want hij kan zijn toetsenbord niet meer vinden ...
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Renefatdude
Actief lid
Actief lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 22 Nov 2011, 10:30

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-3 (22 apr)

Ongelezen berichtdoor Renefatdude » 23 Apr 2012, 21:58

Allez Bart! :nat
0 x

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-3 (22 apr)

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 23 Apr 2012, 21:58

Na 10 keer 'refresh' drukken... ik kom binnen een uurtje nog eens kijken :HitHead .
Eén voordeel , nu de titel verspeeld is voor z'n ploeg zal't wel de laatste keer geweest zijn dat 'ie dronken thuis komt van't voetbal. ;) :D sorry bart. hehe.
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-3: OPLOSSING!

Ongelezen berichtdoor Yapi » 23 Apr 2012, 21:59

En Whisky sample nummer 3 is:

Ardmore 1992, 19yo, Malts of Scotland, 49,4%

Afbeelding

whisky distilleries:
Color: Gold. The nose is first rather discrete and evolves slowly toward fruity notes mixed with hints of minerals. Honey but also flowers, some fruit, the nose is quite elusive and therefore difficult to describe with precision. One thing is certain: it is pleasant. The mouth is first very smooth, but soon displayed such mineral notes already present in the nose, and a mixture of earth, fruit and wood give it a nice complexity. Nice mouth, even if we would have preferred to see the fruits outweigh minerality. The finish prolongs the mouth and is long and hot. Here too, the earthy outweigh the fruity richness guessed at the beginning of mouth. 86 points

Tastingnotes Serge Valentin, whiskyfun.com 90points. Ardmore Malts of Scotland, bourbon barrel, cask #5014, 185 bottles) Colour: white wine. Nose: very similar to the W-D, maybe a tad rounder and more vanilled as well as less peaty, but very faintly so. Same superb tropical fruits. With water: they're even closer to each other… Mouth (neat): same whisky as the W-D, maybe a wee touch more liquoricy. Splitting hairs again. With water: splitting hairs indeed. Finish: same. Maybe a little coffee. Comments: same. SGP:456 - 90 points.

Ardmore 18 yo 1992 (49,4%, Malts of Scotland 2010, bourbon barrel 5014, 185 btl.)
Nose: coal smoke again, a bit more sooty than the Daily Dram version. This time there’s slightly less vanilla, less fruits and more (burnt) grassy notes. Mineral peat. Green apples. This one seems sharper and more peaty, which is probably highlighted because the waxy notes are muted (differences are small though). Hints of iodine and heather. Mouth: really sweet again, with sugared cereals, almonds and nice lemon / lime flavours. Again more smoke, or so it seems. Liquorice. Round peat. Apples. Finish: long, very smoky with a faint herbal edge.
Subtle differences again, both sooty (rather than peaty) with sweet almond flavours to compensate. Around € 90 which is quite a bit more than what other bottlers are asking. The quality is certainly good, but I’ve made the same remark about a high price when comparing two Miltonduff 1980 a couple of days ago. Let’s hope it’s not a permanent evolution.
Score: 85/100

Proficiat aan Pano en Bram die de Distilleerderij juist hadden, Bram zelfs het jaar! Alleen geen DD maar MOS, tegelijk, hele goeie smaakherkenning Bram!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-3 (22 apr)

Ongelezen berichtdoor Yapi » 23 Apr 2012, 22:01

BWhisky schreef:Na 10 keer 'refresh' drukken... ik kom binnen een uurtje nog eens kijken :HitHead .
Eén voordeel , nu de titel verspeeld is voor z'n ploeg zal't wel de laatste keer geweest zijn dat 'ie dronken thuis komt van't voetbal. ;) :D sorry bart. hehe.


dat komt dan van een supporter wiens collega-supporters handtastelijke zielenpoten zijn, pedofiele machtsmisbruikers en andere onverlaten... :o ;)
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-3 (22 apr)

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 23 Apr 2012, 22:02

Whoehoew !
Lijkt zeer sterk op de DailyDram versie inderdaad. Had deze versie 2 jaar terug al geproefd op MoS tasting in Gent. Is me wel iets te prijzig , de DD versie is zo'n 20€ goedkoper en minstens even goed volgens mij !

Yapi schreef:
BWhisky schreef:Na 10 keer 'refresh' drukken... ik kom binnen een uurtje nog eens kijken :HitHead .
Eén voordeel , nu de titel verspeeld is voor z'n ploeg zal't wel de laatste keer geweest zijn dat 'ie dronken thuis komt van't voetbal. ;) :D sorry bart. hehe.


dat komt dan van een supporter wiens collega-supporters handtastelijke zielenpoten zijn, pedofiele machtsmisbruikers en andere onverlaten... ;)


Een slag onder de gordel Bart :D
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Renefatdude
Actief lid
Actief lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 22 Nov 2011, 10:30

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-3 (22 apr)

Ongelezen berichtdoor Renefatdude » 23 Apr 2012, 22:10

Nog nooit iets van gehad, deze distillery, dat gaat dus veranderen :goedgedaan

Rene
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-3 (22 apr)

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 23 Apr 2012, 22:12

Ach Bram, laat zitten jong! Het zijn waarschijnlijk de frustraties.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort


Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-1”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast