HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)

Onze eerste "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je deze Whisky ?

Peiling eindigde op 27 Apr 2012, 16:22

Afbeelding - Minder dan 56
2
14%
Afbeelding - 56-60
0
Geen stemmen
Afbeelding - 61-65
0
Geen stemmen
Afbeelding - 66-70
0
Geen stemmen
Afbeelding - 71-75
1
7%
Afbeelding - 76-80
3
21%
Afbeelding - 81-85
8
57%
Afbeelding - 86-90
0
Geen stemmen
Afbeelding - 91-95
0
Geen stemmen
Afbeelding - 96-100
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 14

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)

Ongelezen berichtdoor Piet » 15 Apr 2012, 22:37

Prachtig.
Vind hem ook wel lekker, als zoetekauw zijnde, maar juist in verhouding tot de neus bite en body missen.
Dat terwijl er redelijk wat mensen zijn die hem te sterk vinden !

Kon het moeilijk plaatsen. Gezien mijn zeer beperkte bourbon ervaring heb ik daaraan niet eens gedacht.
Het is ook al jaren geleden dat ik een Makers Mark op heb :HitHead (staat hier nog wel een oud bodempje, even gaan snuffelen).
Ben benieuwd maar zou inderdaad zo maar e.e.a. kunnen verklaren.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)

Ongelezen berichtdoor Yapi » 15 Apr 2012, 22:39

het is zowat 50/50 met de reacties of niet?

Ik begon met het binnenkrijgen van de reviews zwaar te twijfelen over of de ene helft niet van 1 fles proefde, en de andere helft van een andere... er zijn namelijk 2 flessen gebruikt. 1 kan zomaar wat minder zijn... :?
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)

Ongelezen berichtdoor Matti » 15 Apr 2012, 22:42

Yapi schreef:het is zowat 50/50 met de reacties of niet?

Ik begon met het binnenkrijgen van de reviews zwaar te twijfelen over of de ene helft niet van 1 fles proefde, en de andere helft van een andere... er zijn namelijk 2 flessen gebruikt. 1 kan zomaar wat minder zijn... :?


Zou kunnen, maar ik denk 't niet. Mijn ervaring is dat bourbon een liefde/haat verhaal is bij mensen die schotse whisky gewend zijn.

Maarrr, misschien een idee voor de volgende keer: de flessen mengen voor je ze decanteert in de sample-flesjes. Weet je zeker dat iedereen hetzelfde proeft.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)

Ongelezen berichtdoor Piet » 15 Apr 2012, 22:44

Piet schreef:Ben benieuwd maar zou inderdaad zo maar e.e.a. kunnen verklaren.

Yapi schreef:het is zowat 50/50 met de reacties of niet?

Ik begon met het binnenkrijgen van de reviews zwaar te twijfelen over of de ene helft niet van 1 fles proefde, en de andere helft van een andere... er zijn namelijk 2 flessen gebruikt. 1 kan zomaar wat minder zijn... :?


Een paar jaar geleden stond ik (als vrijwilliger) achter de Wereld whiskies bar tijdens het Int. Whisky Festival (toen nog) in Leiden. Daar vooral veel bourbon geschonken (niet gedronken!) en dat is echt zoals met Islay, "love it or hate it".....
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Renefatdude
Actief lid
Actief lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 22 Nov 2011, 10:30

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)

Ongelezen berichtdoor Renefatdude » 15 Apr 2012, 22:52

Ik ben niet vies van Bourbon!..........wanneer is nu het demasquee?
0 x

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 15 Apr 2012, 22:54

De meesten zijn overtuigd dat dit een Bourbon is , ik ben dat ook. Hoewel ik nog maar een drietal andere Bourbons proefde vond ik meteen dezelfde zoetige vanille geur en smaak terug die ook bv JD Single Barrel heeft.
Ik vond het sample niet slecht , maar ik zou zoiets niet kopen, daarvoor is het een te eenzijdige geur&smaak. Heb wel nog 3/4e over want itt sample 1 heb ik maar 1 keer de tijd gehad om te proeven.

:Slainte
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Renefatdude
Actief lid
Actief lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 22 Nov 2011, 10:30

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)

Ongelezen berichtdoor Renefatdude » 15 Apr 2012, 22:58

BWhisky schreef:De meesten zijn overtuigd dat dit een Bourbon is , ik ben dat ook. Hoewel ik nog maar een drietal andere Bourbons proefde vond ik meteen dezelfde zoetige vanille geur en smaak terug die ook bv JD Single Barrel heeft.
Ik vond het sample niet slecht , maar ik zou zoiets niet kopen, daarvoor is het een te eenzijdige geur&smaak. Heb wel nog 3/4e over want itt sample 1 heb ik maar 1 keer de tijd gehad om te proeven.

:Slainte

Niet om muggen te zitten maar JD is Tenessee geen bourbon :usa
0 x

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 15 Apr 2012, 23:19

Ah idd , ik ben nochtans de eerste om op zo'n dingen te letten. Hoe dan ook , 't is wat hetzelfde smaakprofiel. :)
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

raleigh
Actief lid
Actief lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 Nov 2011, 14:15
Locatie: Oss

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)

Ongelezen berichtdoor raleigh » 15 Apr 2012, 23:37

Ik had werkelijk het idee dat iedereen wel bourbon geraden zou hebben.
Bij het eerste snufje aan het glas was het voor mij duidelijk......bourbon.
ik kan me dan ook niet voorstellen dat het iets anders kan zijn. Behalve tennesee whisky want dat vind ik een pot nat.
0 x

tomzev
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 106
Lid geworden op: 20 Apr 2011, 00:06

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)

Ongelezen berichtdoor tomzev » 15 Apr 2012, 23:46

Hmmz mijn review staat er niet tussen...

Edit:

Staat ook niet tussen de verzonden items, mijn fout dus...

Toch hierbij mijn (verkorte) review, het telt wel niet mee maar toch...

Four Roses single barrel
50%

Kleur: Mahonie, bruin-goud
Geur: Fruit, kruidnagel, appel, Esdoornsiroop (Maple syrup)
Smaak: Fruitig en kruidig
Afdronk: soepel
0 x

Ruval
Senior
Senior
Berichten: 347
Lid geworden op: 11 Dec 2009, 12:30

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)

Ongelezen berichtdoor Ruval » 16 Apr 2012, 10:22

Ah, vandaar de melding dat ik op de valreep binnen kwam.... die kon ik al niet plaatsen.
0 x

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 16 Apr 2012, 10:23

Wanneer volgt de bekendmaking precies?
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)

Ongelezen berichtdoor Yapi » 16 Apr 2012, 10:25

BWhisky schreef:Wanneer volgt de bekendmaking precies?


ergens vanavond.

ook nu weer even uitkijken. Bedoeling was om de mogelijkheid te geven tot discussie, dus die moet er nog komen hé :D
Als niet, dan leren we daar weer uit ;)
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)

Ongelezen berichtdoor Piet » 16 Apr 2012, 11:03

Yapi schreef:
BWhisky schreef:Wanneer volgt de bekendmaking precies?


ergens vanavond.

ook nu weer even uitkijken. Bedoeling was om de mogelijkheid te geven tot discussie, dus die moet er nog komen hé :D
Als niet, dan leren we daar weer uit ;)

Bij nummer-1 kwam de discussie min of meer tot stilstand ná de ontmaskering (er staan nu zelfs nog open vragen!).
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Gebruikersavatar
Deunemans
Senior
Senior
Berichten: 188
Lid geworden op: 22 Mar 2011, 16:03
Locatie: Harkstede

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)

Ongelezen berichtdoor Deunemans » 16 Apr 2012, 11:18

Mocht het een bourbon zijn, dan ga ik vanaf fles 3 direct op mn eerste gevoel af: ondanks mijn verkoudheid liep ik nl tegen mn vriendin te bazelen dat dit toch echt een bourbon moest zijn. Met name in de geur zat zoveel herkenning, dit nav de bourbon en blues masterclass van Hans op WFNN. Die verkoudheid / bijholte-onsteking zet mij continu op het verkeerde been, want bij het proeven ben ik enorm gaan twijfelen en uiteindelijk geswitched naar een speysider vanwege het zoete mondgevoel en relatief zachte afdronk. Blijft leuk, whisk(e)y ;)
0 x
Afbeelding


Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-1”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten