HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-1 (8 apr)

Onze eerste "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je deze Whisky ?

Peiling eindigde op 19 Apr 2012, 09:50

Afbeelding - Minder dan 56
0
Geen stemmen
Afbeelding - 56-60
0
Geen stemmen
Afbeelding - 61-65
0
Geen stemmen
Afbeelding - 66-70
0
Geen stemmen
Afbeelding - 71-75
3
23%
Afbeelding - 76-80
1
8%
Afbeelding - 81-85
4
31%
Afbeelding - 86-90
4
31%
Afbeelding - 91-95
1
8%
Afbeelding - 96-100
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 13

raleigh
Actief lid
Actief lid

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-1 (8 apr)

Ongelezen berichtdoor raleigh » 08 Apr 2012, 23:53

Ja natuurlijk zijn we aan het wachten. :)
Sluitingstijd is sluitingstijd en hopelijk ook plaatsingstijd.
0 x

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 08 Apr 2012, 23:56

Ik wacht niet zozeer op de reviews, maar wel op de onthulling welke whisky het is! Hopelijk wacht je daar niet al te lang meer mee :bigsmile
0 x
Afbeelding

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 08 Apr 2012, 23:58

ElwinB schreef:Ik wacht niet zozeer op de reviews, maar wel op de onthulling welke whisky het is! Hopelijk wacht je daar niet al te lang meer mee :bigsmile

ik vermoed dat ik de oplossing ergens morgenavond post, terwijl de reviews dra gaan verschijnen! :hoera
0 x
Afbeelding

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-1: reviews!!!

Ongelezen berichtdoor Yapi » 09 Apr 2012, 00:12

Aanvulling, net binnen

p_froes

Ik heb de dram net even geproefd en kort wat notes genoteerd en een gokje gewaagd.

n: mooie neus, licht peat, fruit.
m: turf, aarde, bittertje
f: Chalky, rook en weer dat bittertje

Ardmore 15 yo 46%
86/100

Johanbrugge

Kleur: Goudbruin

Neus: (zw) zoet, sherry, licht rokerig, beetje turf ook, gekonfijt fruit, beetje
boenwas, af en toe een licht spoor van vanille. (mw) veel meer boenwas (à la
Clynelish), fruitiger.

Smaak: (zw) turf, licht rokerig, gember, licht zilt, wat zoethout, peperachtig.
Dat zoete van in de neus kan ik hier moeilijker terugvinden. (mw) de gember
en de boenwas zijn wat dominanter geworden. Het rokerige zit nu meer op de
achtergrond.

Afdronk: gember, zilt, klein beetje bitter achter in de mond, wat zoeter dan in
de smaak.

Ik dacht eerst aan een Caol Ila DE, maar gaandeweg neigde ik meer naar een
Clynelish.

I_SPEY

Hoi Bart,
Here are the results of the Rotterdram jury
Sample nr.1:

Bij de eerst keer ruiken:
licht rokerig, beetje bitterig, peperig, moutig, licht jodium, licht turfachtig/zout én heel licht fruitig.
de smaak:
droog, met heerlijke rook en lichte turf; ook iets scherps, chocolade en licht kruidig.
afdronk: redelijk lang, bitter én zoet tegelijk.

Het zou zomaar 'n Talisker 10yo kunnen zijn.
Overall: geweldige whisky, zeker voor z'n prijs!

René

ps. mag ik nu ook nog aanvullen/verbeteren? (voor zondag uiteraard?).
Heb nl. nog een half flesje over!

score?

Ja, dat doe ik eigenlijk altijd, was het vergeten. Deze krijgt van mij 92pnt.

Matti

Uiterlijk: Amber +2, vrij snelle druipers
Geur: Leer, caramel, fruit (sinaasappel, banaan), winegums
Smaak: Heel even fruit, dan bitter en drogend, turf en eikenhout, laurier, was-achtig mondgevoel, vanille
Afdronk: Laurier, as, vanille, eikenhout

Aparte geturfde beleving, interessante smaak, maar wat ongebalanceerd vind ik. Overall een lekkere dram, maar niet meer dan dat: 82 punten.

Dan de gokjes : Single malt, Amerikaans eiken gerijpt, Medium geturfd. Ik denk geen Islay... Eén distillery komt heel sterk bij mij op: Ardmore. En specifiek de OB: Ardmore Traditional Cask. Zo niet, dan misschien een Longrow of Springbank of misschien zelfs een Talisker.

Bwhisky

C: donker goud
N:Begint zacht boterig&iets caramelsnoepen&vanille / lichte rook in begin /licht bitter of eerder kruidig / waxy / evolueert naar rijp fruit a la banaan en gedroogde dadel. Munt? Interessante neus!
T: zacht mondgevoel, medium body, (rijp) fruit a la banaan/peer/.. en weer die caramelsnoepen/boterigheid,. hout licht bitter; malty.
F: licht bitter &drogend, houtig & kruidig, waxy, medium lang.

Neus > Smaak ! Lekker.
Clynelish? Littlemill? Wilde gokken,
bij 2e keer proberen valt lichte rook/turf pas op , drink hem nu naast turf-loze Glenlivet Nadurra…

score?

Bwa , ik geef in m'n tastingnote-schriftje sterren tussen 0 en 4 ( tem halve sterren). Dus ben niet echt gewoon van score's op 100 te geven...
Tussen 80&85 / 100 lijkt me gerechtvaardigd.

ElwinB

Uiterlijk: Donkergoud
Geur: Licht rokerig, licht zoetig en licht fruitig.
Smaak: Kruidig, prikkelend! Licht rokerig, krachtig, vol van smaak.
Afdronk: Heerlijke lange afdronk!

In één zin: Een zeer aangename whisky met een aardige neus, lekkere smaak en heerlijke afdronk.
Score: 80

Verder dan dit kom ik niet, en ik betwijfel of ik het wat dit betreft al wel bij het rechte eind heb. Ik had echt moeite met het omschrijven van wat ik ervaarde. Ik ga maar geen gok wagen welke distillery of welke whisky dit is want ik heb werkelijk geen idee.

Ik ben heel benieuwd welke whisky dit is!

Groetjes, Elwin

Tomzev

Je hebt het niet makkelijk gemaakt een gok:

Uiterlijk: donkergoud

Geur: butterscots, toffee, kersen, hooi

Smaak: citrus, gemaaid gras,

Afdronk: onplezierig, blijft lang aanwezig

In een zin: niet de beste whisky, erg eentonig in de neus en geen schone afdronk.
Alcohol: 43-46%
Gebied: speyside
Distilleerderij: Balvenie
Casks: sherry, refill Bourbon
Score: 81/100

enkele dagen later:

Damnit vandaag weer geproefd en wil mijn oordeel wijzigen. Gisteren rook ik vreemd genoeg de turf niet zo goed.

Het is een Bowmore... (of een geturfde Benraich).

score?

Ach... maak er maar 88/100 van. Gebied Islay dus...

Piet

6 april 2012:
Uiterlijk: Vrij donker amber (barnsteen), helder en kleine trage tranen.
Geur: Aantrekkelijke neus zonder enige prikkeling. Honing, cake, kumquat. Marmelade (bittere-sinaasappel) maar ook vijgen en rozijnen. Een vleugje donkere chocola dat met een drupje water nog meer chocolade wordt. De 2de heeft vooral vijg en chocola.
Smaak: Zachte en soepele binnenkomst om daarna toch pittig peperig en verwarmend te worden met een een klein beetje hout en chocola. Iets ziltig en een fijn (tannine) bittertje. Kruidkoek.
Afdronk: Sappig met een gemiddeld lange (4 á 5min) afdronk met een vleugje latex (rokerig) en (volkoren)kruidkoek.

In één zin: Een sherried whisky naar mijn smaak. Ik vermoed ±45° á 50° abv. Goede structuur niet al té complex en prima smaakbalans.
Score: Ik geef een score van 86. Zeer smakelijk !
Er komen wel wat aroma's los maar dat blijft beperkt waardoor ik mede vermoed dat hij vrij "jong" is en 8 á 12 jaar oud zal zijn. Hoewel hij weer wel een "oude" zachtheid heeft.

Andre8x8

Uiterlijk:
Goud geel van kleur

Geur:
Niet prikkelend in de neus

Smaak:
Zeer scherp, peper

Afdronk:
Warme afdronk, blijft niet echt lang hangen.

Score:
70

Te scherp naar mijn zin. Hiermee vergeleken is de Laphroaig QC zacht te noemen

Raleigh

Hey die Bart,
Nou dat was niet makkelijk.
Ben sowieso al niet zo`n whiskykenner dus dat scheelt.
En door al het geruik, gegorgel en gesmak wordt het er niet beter op.
Bij het tweede glaasje was mijn neus verdooft en mijn smaak een stuk minder.
Voortaan in 2 dagen.

Sample 1
Reuk; rokerig, zoetig, heide
Smaak; mondgevoel is olieachtig bijna glycerine, citrus (grapefruit), eik, turf, zoetje
Afdronk; erg droog met iets wat ik niet kan benoemen, alcoholsmaak

Alcoholpercentage volgens mij begin 50?
Regio; Islay
Merk..............geen idee.
score 85

Dagebedanktzijtdawitte
Maarten

Ruval

Hoi Bart,

Vreselijk moeilijk, maar hierbij dan toch m'n eerste proefnotitie :

Sample 1

Uiterlijk
Mooi donker. Trekt lange sporen.

Geur
Eerste indruk fruitig. Abrikozen?

Smaak
Heerlijk vol en rond. Geen cask strength, maar lijkt redelijk hoog in alcohol.
In de mond verder zacht – fruitig.

Afdronk
Blijft lekker in de mond hangen.

Score
70

Verdere gokjes
Regio : Speyside
Leeftijd : 14

Opmerkingen :
Een aangename starter! En dit toont meteen hoeveel moeilijker blind proeven is als het niet uit de eigen collectie komt.

Op naar sample 2!
Groetjes,
Victor

Totalatool

Nou, hier dan de gemene deler uit mijn ideeën na twee kleine samples. Het restant hou ik over voor de aha-erlebnis.

Notities:
Uiterlijk: Deep copper kleur, legs niet superdicht bij elkaar, enigszins visceuze tranen.
Geur: Aanvankelijk rokerig, maar dat vervliegt na een kwartiertje in het glas om steeds meer plaats te maken voor sherry-noten in de vorm van rozijnen en iets van mandarijnenschil. Ook een hele lichte vanillenoot. In de rokerigheid bemerkte ik de eerste keer ook een hint van appel.
Smaak: Geen harde aanval, maar direct vrij zoet. Ik proef donker fruit, rozijnen vooral. Er zit ook een kruidigheid in, die zich echter pas later openbaart. De initiële rokerigheid bemerk ik steeds minder, vooral naarmate hij langer in het glas gezeten heeft.
Afdronk: Medium lang, initieel zoet maar later meer kruidig bitter.

Wat is het (de wilde gok-alinea):
Ik denk Scotch malt whisky, geen bourbon of blend. Een mix van sherry en bourbon vaten, leeftijd ongeveer 15 jaar, alcoholpercentage 43-46%. Lichte rokerigheid van 5-10ppm ofzo, voor m'n gevoel op dat vlak namelijk vergelijkbaar met Highland Park.
Opvallend vind ik dat er veel kruidige vanillegeur blijft hangen als ik het lege glas een nachtje laat staan.
Een naam durf ik hem maar moeilijk te geven, ik herken hem in elk geval niet en er is meer dat ik niet dan wel ken.

Scores heb ik nog nooit gegeven, daarvoor vind ik nog steeds dat ik te weinig kennis en ervaring heb. Ik heb hem echter zeker gewaardeerd!

En nu wachten op de openbaring!

Turfsmurf

Hoi Bart,
lees en ween.

Groet,
Arjen.

-- Sample #1 --

Uiterlijk: donkergeel/oranje. De druppels glijden traag naar beneden. Het ziet er lekker vettig uit.

Geur: zwaar, vlezig. Beetje rokerig, motorolie. Sinaasappelschil. Mango? Beetje zeelucht. Nog wat later komt er ook wat kamfer bij.

Smaak: zoet, tabak. Het mondgevoel is zoals de druppels al aangaven inderdaad lekker vettig. Een aangename rokerigheid ontwikkelt zich. Aardbeienjam. Piepkleinbeetje rozenwater (huh?). Met een paar druppies water wordt hij ineens een stuk scherper. Niet nodig dus.

Afdronk: beetje drogend, maar niet te. De rook blijft mooi lang hangen en verandert langzaam in een houtachtige afdronk met wat rozijntjes. De afdronk blijft veranderen en lekker lang hangen. Pas veel later blijft er een beetje jodium achter. Doet mij een beetje aan de afdronk van een Talisker 25 denken en dat is helemaal niet slecht.

Cijfer: geur: 22, smaak: 22, afdronk: 23, balans: 23, totaal: 90

Samenvatting: vol, zoet en niet teveel turf. Die stijl lust ik erg graag. Ik ben onder de indruk en deze mag zeker op mijn shortlist. Als de blind tasting al zo begint ben ik heel benieuwd wat er nog mag volgen.

-- nog wat ontverantwoord gokwerk --
Distillery: ik vond hem het meest lijken op een Springbank.
Vatsoort: ik denk sherry. Een multicask is van refill en first fill samen.
Percentage: rond de 50%
Leeftijd: rond de 15?

Kris

uiterlijk goud van kleur, lange olie-achtige benen
geur verstopte neus geeft weinig door, behalve dat de geur bekend voorkomt, sherry toetsen
smaak zijdezacht mondgevoel, verder kom ik niet wegens geen smaak (verkoudheid)
afdronk redelijk kort en op het einde komt de alcohol erdoor

score 81

De geur (hetgene wat ik ervan ruik en herken) zegt mij dat het een whisky is die ik zeker en vast ken en wss in de kast staan heb, of toch zeker iets van die distillerij maar de neus werkt onvoldoende om te weten wat het is laat staan om een gok te wagen.
Ben benieuwd naar he tresultaat

groeten,

MCRay

He hallo Bart,

Heb net de eerste geproefd......en dit is moeilijk zeg maar wel erg leuk.

Kom tie dan:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Blind Whisk(e)y tasting nummer 1

Streek: Ireland
Merk: Bushmills
Detail: Zou het niet weten. De 'Original'
Leeftijd: dat moet dan 5 Y zijn.

Kleur: mat koper geel
Neus: iets sherry, houttonen, moutig
Smaak: zacht, iets zoetig, citrus, toch ook een pepertje en kruiden, (ook iets van graan??)
Afdronk: blijft niet echt lang hangen, tamelijk licht met wat hout en iets kruidig (peper). Toch ook een klein zoetje.
Bijzonderheden: Ben op Ierland gekomen door het waterige karakter en weinig tranen in het glas. Whiskey voelt wat 'dun' aan in de mond.

Cijfer: 7

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Op naar de volgende....

CU,

Jaydie

Hierbij m'n bevindingen:

Glas: libbey; kleine, trage, vettige tears en legs
Kleur: Koper
Neus: Zilt, rokerig, chocolade, iets Oloroso sherry cream, drambuie / kipkruiden / honing
Smaak: zilt, rokerig, romig, mint, honing
Afdronk: kruidig, kruidnagel, anijs?

gok distillery: Springbank.

Edwinedje

Donderdag 05-04 - ca.20:30

Na een klein beetje van sample 1 ingeschonken te hebben even snel een foto gemaakt.

Toen de neus er in en een geur die ver achterin prikkelt deed mij gelijk denken dat ik deze al eens eerder geroken had. Dit liet me gelijk niet meer los.

De Whisky blijft stroperig aan het glas hangen terwijl ik hem rond draai.

Na enkele minuten probeer ik een klein nipje en de smaak glijdt over de tong om achter in de keel te ontbranden. Het bevestigt het gevoel van de neus.
Omdat ik het gevoel niet los kan laten bedenk ik welke Whiskies ik recentelijk gedronken heb. Dit waren een GlenLivet 16 y/o en de Talisker 57 North. Beide zitten vrij hoog in het alcohol percentage.

Dus terwijl de Sample nog wat zat uit te dampen mijn neus in de helaas lege Sample flesjes gestoken. Na veel snuiven en wat drupjes water besloten dat hij het dichtste bij de Talisker lag.

Vrijdag 06-04 - 22:00

Ik was eigenlijk van plan een tweede sample te doen tijdens het lezen van de recencies van anderen. Dna kon ik mooi kijken wat ik "gemist" had en deze kennis mee te nemen naar Sample 2. Maar vanwege het bovenstaande heb ik toch maar een tweede dram ingeschonken. Echter hetzelfde gevoel bleef, ik drink een Talisker.

Zelfs met een (van de vele) proefnotities kan ik niet beschrijven wat ik ruik of proef. Met uitzondering van het rokerige dan...daarmee kan ik dus ook niet bevestigen of ontkrachten dat het om een Talisker zou gaan.

Een exacte score geven kan (wil) ik niet omdat het een moment opname blijft en zeer persoonlijk is. Ik denk echter wel dat deze fles niet hoog op het verlanglijstje komt te staan. Zonder water vind ik hem te scherp in de keel, met een drupje water kan hij er net mee door.

Groet,

JapieKrekel

Hoi Bart,

Toch wel leuk en spannend allemaal deze blind tasting.
Nog nooit meegemaakt in deze vorm.

Hier mijn bevindingen van Sample 1.
Kleur: goud geel
Vettig en vol in het glas.
Neus: zoet, jodium, kracht met turf, fruitachtige geuren,
Smaak: Vol en rond, met turf, siroop, honing, peper
Afdronk: gemiddeld lang met fruit en turf.

Ik twijfel tussen een Caol Ila, Highland Park en Talisker.
Ik ga het toch wagen en denk dat sample 1 een Talisker is gezien de peper.

Groetjes, Marcel

GJR

Hallo Bart,

Enigzins gehandicapt doordat mijn neus het net dit weekend tijd vond om een "loopneus" te gaan vormen hier mijn bevindingen van sample 1. Zal er waarschijnlijk erg ver naast zitten, maar leuk is het wel.

Algemeen:
- Single Malt
- Iets hoger op abv : 43%
- Refill American Hogshead
- Highland (non-speyside/islands)
- Clynelish Independent

Geur:
Zuiver, maar ook iets was. Gezoet door fruit en honing. Vers gemaaid gras, vanille en een hint van caramel. Ook iets ziltigs (maar alles ruikt door min neusverkoudheid iets zoutig, dus dit kan net zo goed niets zijn).

Smaak:
Vrij zacht en licht gezoet (honing), ook wat granige tonen van de mout, gecombineerd met na een poosje houttonen (amandelen). Lichte houtige kruidigheid (gember/heel heel licht kaneel). Weer dat iets ziltige waar ik over twijfel of dat er wel in hoort.

Afdronk:
Enigzins licht en weer zacht met een honingzoetheid en de lichte houtige kruidigheid, iets bitter achterop, vrij snel weg (geen cask strength).

Conclusie:
Voor zover ik nu kan bepalen, geen verkeerde dram, ietwat licht, niet supercomplex, drinkt vrij makkelijk en aangenaam weg. Score 80.

Ben benieuwd en hoop dat mijn neus weer normaal gaat doen van de week voor sample twee.

Groeten,

Miss_Jline

Hoi Bart,

Vanmiddag samen met mijn man sample #1 geproefd en beoordeeld.
Zo wat is dat moeilijk! Ons oordeel:

Uiterlijk: goudgeel
Geur: licht eiken, klein zoetje, na langere tijd zoeter (toffee)
Smaak: hout, geen first fill
Mondgevoel: begint olieachtig, droog op het einde
Afdronk: hout, vanille, blijft niet lang hangen
Percentage: 43%
Regio: Speyside (aan een distillery durven we ons niet te wagen)

Ik ben benieuwd naar de uitslag.

Groetjes

Renefatdude

Geur: Honing heel licht turf wat mout.
Smaak: Dik mondgevoel, scherp bittertje en mout/graan.
Afdronk: droog en bittertje
Ballance: simpele vlakke whisky met een droge afdronk.

75 punten

Regio Campbelltown Springbank, zeer wilde gok!

Rene
0 x
Afbeelding

McRay
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor McRay » 09 Apr 2012, 00:21

raleigh schreef:
McRay schreef:
Hij heeft toch niet goed he........dat zou een wonder zijn :bigsmile

Hey hey, niet zo stoer mr montecristo nr 3 :)
ik zou zelf het meest verbaasd zijn. :D

Ach mag ik er ook een keer naast zitten :bigsmile

On topic;
Toch wel veel wisselende smaken, maakt het alleen maar leuker :goedgedaan
0 x
Sláinte Mhath

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 09 Apr 2012, 00:22

Rode draad: Enkelen gaan voor Talisker, anderen dan weer voor Clynelish, ook enkele keuzes op Islay whisky, Campbeltown met Springbank komt ook naar voor, een speyside... Dit alles om te bewijzen hoe moeilijk het wel is! Morgenavond volgt de oplossing!!

gr Bart

ps er zitten enkele tot zelfs heel wat goeie proevers op ons forum, congratulations!!! :duimop
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 09 Apr 2012, 00:23

Ik wil hier nog aan toe voegen dat ik die avond een scheutje water in mijn glas heb gedaan dan een nachtje liet staan. Toen ik de ochtend daarop mijn glas leegdronk rook en proefde ik heel veel turf. Dit is volgens mij dan ook geen Clynelish meer eerder een Caol Ila of een Bowmore.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 09 Apr 2012, 00:24

Heel apart om te zien dat de meerderheid er geen turf uithaalt, terwijl dat voor mij zowat de overheersende smaak was :?
0 x
Matthijs, whiskynerd.

McRay
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor McRay » 09 Apr 2012, 00:25

Yapi schreef:Rode draad: Enkelen gaan voor Talisker, anderen dan weer voor Clynelish, ook enkele keuzes op Islay whisky, Campbeltown met Springbank komt ook naar voor, een speyside... Dit alles om te bewijzen hoe moeilijk het wel is! Morgenavond volgt de oplossing!!

gr Bart

ps er zitten enkele tot zelfs heel wat goeie proevers op ons forum, congratulations!!! :duimop

Morgen.....ahhhhhh........dat meen je niet........ :Cry
0 x
Sláinte Mhath

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 09 Apr 2012, 00:27

De rokerigheid viel me toch ook op bij het proeven, en de sherry-achtige tonen. Wel allemaal mooi in balans. Een eerste kleine sample leverde een score van 83-84 punten op voor mezelf, een volle sample was ik behoorlijk onder de indruk. Ging ik al snel naar 87-88. Erg lekkere whisky als je het mij vraagt! De distilleerderij had ik uiteraard juist :bigsmile

edit: de rokerigheid valt beter op als je net voordien een neutrale blend of zo hebt gedronken. Als enige whisky zou je er wel eens kunnen naast zitten misschien? Ik weet niet hoe Tomzev dan bij de 2de maal proeven de rook wel had, net zoals Bwhisky?
Laatst gewijzigd door Yapi op 09 Apr 2012, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 09 Apr 2012, 00:28

Matti schreef:Heel apart om te zien dat de meerderheid er geen turf uithaalt, terwijl dat voor mij zowat de overheersende smaak was :?

Ik proefde toch ook redelijk wat turf, zeker de dag erna toen ik dat scheutje water opdronk. Ik dacht eerst dat het echt om een Clynelish ging, maar die turf was zo overheersend.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 09 Apr 2012, 00:39

Ha! Erg leuk om de notities van anderen te lezen. Heb ik het nog zo gek niet gedaan. Dat rokerige/turf rook en proefde ik direct. Ik zette er even een Laphroaig QC naast en dan blijkt deze sample plots een stuk minder rook/turf te bevatten dan de Laphroaig. Maar ik vond hem erg lekker in ieder geval! Ik ben echt heel benieuwd wat er nu in het flesje zat. Of zit, want ik heb nog een glaasje over :goedgedaan
0 x
Afbeelding

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor GJR » 09 Apr 2012, 09:31

Grappig dat sommigen er turf/rook er uit haalde, meestal bij een slecht werkende neus is dat een van de enige geuren die overeind blijft en ik had hem totaal niet, ook niet na nu aan het lege glas ruiken waar water in heeft gestaan. Het enige dat overeind blijft hier is vanille. Zie in ieder geval meer Clynelish voorbij komen, dus mijn gok is nog niet zo slecht.

Heel leuk om de verschillen binnen de reviews en de overeenkomsten te lezen.

Wel heel benieuwd wat het nu is ?

Hoop dat mijn neusverkoudheid snel over is.... :boos , kan ik deze week eigenlijk niet gebruiken (met het tweede sample en een Hennessy Masterclass van de totale range (incl Richard) op vrijdag)
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 09 Apr 2012, 09:33

Wat die turf/rook betreft, wanneer ik aan het flesje zelf rook dacht ik meteen : turf!
De eerste keer dat ik hem proefde deed ik dat naast een Talisker10 en toen viel de turf me niet meer echt op, had het wel nog bij mn' notities staan maar tussen haakjes.
De tweede keer proefde ik hem naast een Glenlivet Nadurra en toen viel de turf me wel weer op.

Ik ben ook beginnen denken aan Talisker DE omdat de turf op de achtergrond/'in balans' blijft , en dat was ook zo toen ik een blinde sample proefde van een Talisker DE pakweg een jaar geleden. Alleen 't feit dat 'ie naast mijn Talisker10 wat weinig body had weerhield me om daar op te gokken.

Ik vind dat de notities toch vrij dicht tegen elkaar liggen bij de meeste, ben blij dat ik niet volledig uit de toon val :bigsmile
En nu , aftellen naar vanavond !!

:Slainte
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

McRay
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor McRay » 09 Apr 2012, 10:01

BWhisky schreef:Wat die turf/rook betreft, wanneer ik aan het flesje zelf rook dacht ik meteen : turf!
De eerste keer dat ik hem proefde deed ik dat naast een Talisker10 en toen viel de turf me niet meer echt op.....

Hebben wij samen geproefd, ik dacht aan het flesje te ruiken idd ook dat het Talisker was, maar in het glas totaal niet en heb hem ook naast mijn Talisker 10 gehad :lol: . Daar was voor mij de turf compleet verdwenen vandaar dat ik ook niet heb op geschreven.

Het blijft leuk :D
0 x
Sláinte Mhath

Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-1”