-Speyburn 1977, 29yo, 43%, Gordon & MacPhail
Whisky uit je geboortejaar
Re: Whisky uit je geboortejaar
Vandaag een flesje gevonden gedistilleerd in september 1977. Maand en jaar van mijn geboorte
0 x
Bouncer schreef:Vandaag een flesje gevonden gedistilleerd in september 1977. Maand en jaar van mijn geboorte![]()
Mooi Flesje
1977 wat mij betreft het mooiste jaar
0 x
Blijkbaar ben ik een van de weinigen hier voor wie dit soort symboliek er totaal niet toe doet. Ik heb heel wat whisky's van voor mijn geboortejaar en nog veel meer van erna, en ben er ook niet op zoek. Ik heb wel een fles Port Ellen die net zo oud is als ikzelf, maar dat komt alleen maar omdat ik 't ondertussen 'ingehaald' heb 
0 x
Het lijkt me best leuk om een fles uit mijn geboortejaar(1983) te hebben, maar een must is het zeker niet. Bovendien is een fles uit dat jaar nogal aan de prijzige kant, dus die zal er voorlopig sowieso ook niet komen 
0 x
Kay schreef:Nou die Port Ellen die ik noemde is dus uit 1983
Schitterend jaar hè
Zal 'm onthouden in ieder geval, wie weet....
0 x
Volgend jaar is het voor een enkele interessante distilleerderijen 30 jaar geleden dat ze dicht gingen; ik verwacht dan ook dat ze met hele mooie - en waarschijnlijk overprijste - edities gaan komen... aangezien ik volgend jaar 30 wordt weet ik wel waarvoor ik ga sparen!
Op dit moment heb ik enkel een Macallan 18 jaar 1983 als whisky uit mijn geboorte jaar.
Op dit moment heb ik enkel een Macallan 18 jaar 1983 als whisky uit mijn geboorte jaar.
0 x
twee uit mijn geboortejaar, 1970.
OMC Dallas Dhu 31yo en de 125 years of Bruichladdich
grts, Wim
OMC Dallas Dhu 31yo en de 125 years of Bruichladdich
grts, Wim
0 x
Nog niks uit mijn bouwjaar, moet binnen kort maar eens opzoek gaan. '91 moet niet al te moeilijk zijn 
0 x
Ik heb onlangs tot een ambitieus plan besloten: elk jaar op mijn verjaardag een fles whisky gestookt in 1980 openen. In ieder geval t/m mijn 40e, maar als het meezit misschien wel vaker (sterven is zó 20e eeuws).
Edit: al 4 verstandige whiskydrinkers. Goed zo!
0 x
turfsmurf schreef:Ik heb onlangs tot een ambitieus plan besloten: elk jaar op mijn verjaardag een fles whisky gestookt in 1980 openen. In ieder geval t/m mijn 40e, maar als het meezit misschien wel vaker (sterven is zó 20e eeuws).
ik zat datzelfde plan ook te bedenken!!!! Dan moet ik wel snel zijn, en nog (hopelijk) een 40tal whisky's van '76 achterover drukken... zoveel zijn er nu ook niet meer te vinden!!! Elke verjaardag 1 drinken van je geboortejaar moet dan wel weer lukken
0 x
-
muzieknerd1000
- Actief lid

Bowmore 16yo 53,1% Port Matured uit 1991, gekocht omdat het mijn geboortejaar is 
0 x
muzieknerd1000 schreef:Bowmore 16yo 53,1% Port Matured uit 1991, gekocht omdat het mijn geboortejaar is
Nog een voordeel van jong zijn, de flessen uit je geboortejaar zijn goed te betalen.
Wordt een ander verhaal als je uit 1970 komt.
0 x
raleigh schreef:muzieknerd1000 schreef:Bowmore 16yo 53,1% Port Matured uit 1991, gekocht omdat het mijn geboortejaar is
Nog een voordeel van jong zijn, de flessen uit je geboortejaar zijn goed te betalen.
Wordt een ander verhaal als je uit 1970 komt.
Bwa, ik ben ook jong ( 1987) maar buiten enkele onbetaalbare (en naar't schijnt zeer goeie) Longrow's van Samaroli uit dat jaar heb ik nog niet veel gevonden die me aanstaat/interesseert... Als iemand een tip heeft , laat maar weten
PS : Gelukkige verjaardag Arjen!
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

raleigh schreef:Wordt een ander verhaal als je uit 1970 komt.
Dat is juist, maar dikwijls is het een kwestie van er snel bij te zijn.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”