HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-1: Voorbereiding

Onze eerste "blinde" forum-proeverij.
Miss_Jline
Actief lid
Actief lid

Re: HetWhiskyforum - Virtuele blind tasting-1: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor Miss_Jline » 03 Apr 2012, 21:16

Hier zijn ze ook binnen, dankzij de overburen die het pakketje van de postbode in ontvangst hebben genomen.
Ze staan mooi op een rijtje te wachten totdat we aan de moeilijke taak van het ruiken, proeven en beoordelen gaan beginnen.
Heb zojuist wel even aan alle flesjes geroken en het beloofd wat moois.
Zaterdag maar eens nr. 1 gaan NaT-en

Wij hebben er zin in!

Greetz,
Jacqueline.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-1

Ongelezen berichtdoor Piet » 03 Apr 2012, 22:05

Uit HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-1 (8 apr)
Miss_Jline schreef:We hebben toch t/m a.s. zondag 24:00 uur? Dat gaat voor nr. 1 wel lukken denk ik :duimop

Misschien handig om in de plaatshouder in de titel de uiterste inzenddatum/tijd te vermelden?
Dan is dat in een oogopslag te zien voor iedereen.

:goedgedaan
Ik heb de datum er op gezet. Tijd is wel voor iedereen duidelijk neem ik aan (neemt te veel ruimte in bovendien).
Inderdaad in deze rubriek "Het Whisky forum Nosing & Tastings dan wel proeverijen" staat het overzichtelijk... Toch nog heel wat al met al.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

tomzev
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor tomzev » 04 Apr 2012, 17:57

Gisteren binnengekregen, helemaal super!
0 x

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 04 Apr 2012, 18:44

Piet schreef:Hé !
Op de emballage-foto.
Ik zie drie fleskes met rooie dopkes :Tongue
Als daarvan maar geen placebo effect uit gaat ... of zo iets :gnif Wie heeft de drie rooie dopkes ?

Check! 1x rood dopje in het Zaanse.
En ik zou zweren dat ik Whisky rook.

:nat
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

EricV
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor EricV » 04 Apr 2012, 21:45

Wat een leuk event, jammer dat ik niet mee kan doen, maar volgende keer sluit ik mij graag aan!
0 x
Afbeelding

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor GJR » 05 Apr 2012, 11:19

Pakketje nog niet binnen, maar dat kwam doordat ik dinsdag niet thuis was.... doorgegeven dat de post ze vandaag kon bezorgen (lekker lang paas weekend :bigsmile ), nu in spanning wachten op de post, hoop dat tie snel komt ... heel benieuwd !

Heb er zin in hoewel eerdere blind tastings niet goed verliepen :( laatste keer had ik er 1 goed. Keren daarvoor : zero points :o Toch nog te veel merken niet geproefd.............. ;)
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 05 Apr 2012, 11:36

GJR schreef: laatste keer had ik er 1 goed. Keren daarvoor : zero points

Je had één distillery goed? Dat vind ik al een hele prestatie hoor. Ik mag hopen dat er hier ook punten te krijgen zijn voor alcoholpercentage, leeftijd, land, regio, type whisky (blend, (single) malt, bourbon), type vat en dat soort zaken... ik weet nog niet eens of ik wel een distillery ga durven roepen. ;)
0 x
Afbeelding

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 05 Apr 2012, 11:57

Ik ben bang dat ik niet verder kom dan wat algemene smaaknotities...want verder dan dat ben ik nog niet gekomen met nummer 1, ik durf echt geen voorspelling te doen welke distillery of welke whisky het is. Erg leuk zoiets, maar verdomd lastig heb ik al gemerkt ;)
0 x
Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 05 Apr 2012, 12:24

totalatool schreef:
GJR schreef: laatste keer had ik er 1 goed. Keren daarvoor : zero points

Je had één distillery goed? Dat vind ik al een hele prestatie hoor. Ik mag hopen dat er hier ook punten te krijgen zijn voor alcoholpercentage, leeftijd, land, regio, type whisky (blend, (single) malt, bourbon), type vat en dat soort zaken... ik weet nog niet eens of ik wel een distillery ga durven roepen. ;)

Precies! Zeker omdat er een aantal independants tussen zitten ben ik al lang blij als ik _iets_ goed heb... En punten geven voor goed geraden zaken doen we volgens mij deze keer niet, wat ik persoonlijk prima vind :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

liefmans
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor liefmans » 05 Apr 2012, 12:27

deze is puur voor het plezier en de ervaring, aangezien er geen prijzen voorzien zijn ook geen punten.

ik weet wat er in sample 1 zit maar had het volgens mij nooit blind geraden.
0 x
Afbeelding

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 05 Apr 2012, 12:39

liefmans schreef:deze is puur voor het plezier en de ervaring, aangezien er geen prijzen voorzien zijn ook geen punten.

Jammer, ik zag er net zo naar uit om de competitie als een rijpe tomaat onder mijn laarzen uiteen te zien spatten. :bigsmile

...

Het is weliswaar geen wedstrijd, maar toch zal ik graag een gokje wagen. Wie weet heb ik er misschien zelfs 1 goed. Het lijkt mij in ieder geval heel leuk om alle indrukken over hetzelfde sample te kunnen vergelijken. Het enige lastige is misschien je snavel houden over een sample totdat de deadline verstreken is.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 05 Apr 2012, 12:48

Kan er niet alvast een topic geopend worden waar mensen al naar hartelust kunnen praten over sample 1? Dan is het gewoon voor eigen risico om daar in te kijken. Als je pas wilt praten over de sample als het bekend gemaakt is, wacht je daar gewoon op. Ideetje, of niet?
0 x
Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 05 Apr 2012, 12:57

ElwinB schreef:Kan er niet alvast een topic geopend worden waar mensen al naar hartelust kunnen praten over sample 1? Dan is het gewoon voor eigen risico om daar in te kijken. Als je pas wilt praten over de sample als het bekend gemaakt is, wacht je daar gewoon op. Ideetje, of niet?

Verleidelijk, maar ik stem toch tegen. het is een beetje lullig voor degenen die pas in het weekend kunnen proeven als er al hele discussies worden gevoerd... En vanaf volgende week is er altijd de dram van de afgelopen week om over te praten.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 05 Apr 2012, 13:07

Matti schreef:
ElwinB schreef:Kan er niet alvast een topic geopend worden waar mensen al naar hartelust kunnen praten over sample 1? Dan is het gewoon voor eigen risico om daar in te kijken. Als je pas wilt praten over de sample als het bekend gemaakt is, wacht je daar gewoon op. Ideetje, of niet?

Verleidelijk, maar ik stem toch tegen. het is een beetje lullig voor degenen die pas in het weekend kunnen proeven als er al hele discussies worden gevoerd... En vanaf volgende week is er altijd de dram van de afgelopen week om over te praten.

Ja, dat is waar. Maar je moet dan toch weer een week wachten om over de dram te praten waar je die week aan zit te nippen. Nu ja, het is ook maar een idee'tje, mij lijkt het wel wat in ieder geval :goedgedaan
0 x
Afbeelding

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor GJR » 05 Apr 2012, 13:51

Pakketje is binnen in goede staat, :hoera al heeft nummer 7 iets gelekt aan het etiket te zien. Flesjes zijn erg koud, dagje op temperatuur laten komen.
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-1”