HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-1: Voorbereiding

Onze eerste "blinde" forum-proeverij.
Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HetWhiskyforum - Virtuele blind tasting-1: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor Piet » 03 Apr 2012, 12:14

Zojuist het pakketje van PostNL in ontvangst genomen.

Tape goed dicht maar vreemd genoeg heeft de deksel (bovenflap) van het (speciale Post) doosje geen zijkanten zodat de bovenkant bol stond en ik er mijn (vrij kleine) hand in kon stoppen. Tricky doosje dus.
Dankzij het vele papier kon de inhoud er niet zo makkelijk uit en is alles compleet en de flesjes gesloten :goedgedaan

Al aan NR.1 gesnuffeld...... My lips are sealed :gnif
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HetWhiskyforum - Virtuele blind tasting-1: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor Yapi » 03 Apr 2012, 12:34

Piet schreef:Zojuist het pakketje van PostNL in ontvangst genomen.

Tape goed dicht maar vreemd genoeg heeft de deksel (bovenflap) van het (speciale Post) doosje geen zijkanten zodat de bovenkant bol stond en ik er mijn (vrij kleine) hand in kon stoppen. Tricky doosje dus.
Dankzij het vele papier kon de inhoud er niet zo makkelijk uit en is alles compleet en de flesjes gesloten :goedgedaan

Al aan NR.1 gesnuffeld...... My lips are sealed :gnif


Ja, er stonden er een paar boller dan andere... de volgende keer misschien ook horizontaal een scotsch whisky tape plakken ;)
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6770
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: HetWhiskyforum - Virtuele blind tasting-1: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor JayDie » 03 Apr 2012, 13:01

ElwinB schreef:
Matti schreef:Dat hangt sterk af van waar je woont

*Matti wacht nog

Nou, als het pakketje 's ochtendsvroeg al in Leeuwarden wordt bezorgd, dan moet het in de rest van het land ook lukken :lekker

Tenzij de postbode ook whiskyliefhebber is :boos :Protest
Yapi schreef:de volgende keer misschien ook horizontaal een scotsch whisky tape plakken

:nono Gebruik dan maar iets van "Kattenvoer-tape", anders weet de postbode vast iemand die wél van een dram houdt :Cry


Pakketje onderweg naar mij via Kiala al bijna 2 maanden aan het reizen...
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: HetWhiskyforum - Virtuele blind tasting-1: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor Matti » 03 Apr 2012, 13:22

ElwinB schreef:
Matti schreef:Dat hangt sterk af van waar je woont :roll:

*Matti wacht nog

;)

Nou, als het pakketje 's ochtendsvroeg al in Leeuwarden wordt bezorgd, dan moet het in de rest van het land ook lukken :lekker

Dat heeft dan ook voornamelijk te maken met de, eh, werkhouding van de postbode hier heb ik het idee :P
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2736
Lid geworden op: 10 Jan 2012, 10:05
Locatie: Zaandam
Contact:

Re: HetWhiskyforum - Virtuele blind tasting-1: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 03 Apr 2012, 13:49

Hier in Weesp (aflever adres) is het pakketje ook gearriveerd.
Straks in Zaandam (tasting adres) de inhoud verder te controleren.

Is het nog geen 17:00?

:Slainte
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6770
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: HetWhiskyforum - Virtuele blind tasting-1: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor JayDie » 03 Apr 2012, 14:08

Ik krijg net door dat er bij mij thuis ook een pakketje is aangekomen! :hoera

Vanavond meer info...
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: HetWhiskyforum - Virtuele blind tasting-1: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor totalatool » 03 Apr 2012, 14:33

Bij mij is ook een doos bezorgd en ik heb de samples reeds bij collega brebe afgegeven. Nou Quaich nog, maar die krijg ik vooralsnog even niet te pakken.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HetWhiskyforum - Virtuele blind tasting-1: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor Yapi » 03 Apr 2012, 14:49

totalatool schreef:Bij mij is ook een doos bezorgd en ik heb de samples reeds bij collega brebe afgegeven. Nou Quaich nog, maar die krijg ik vooralsnog even niet te pakken.


Super, jullie doos was toch ons grootste zorgenkind, zat nogal vol :bigsmile

Alles in goede staat gekregen?

ow, wat wel leuk was, zo'n doos verzenden (+2 kg) in België kost wel wat duiten, in Nederland zelfde tarief tot 10 kg! 6,75 euro!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: HetWhiskyforum - Virtuele blind tasting-1: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor totalatool » 03 Apr 2012, 16:27

Yapi schreef:
totalatool schreef:Bij mij is ook een doos bezorgd en ik heb de samples reeds bij collega brebe afgegeven. Nou Quaich nog, maar die krijg ik vooralsnog even niet te pakken.


Super, jullie doos was toch ons grootste zorgenkind, zat nogal vol :bigsmile

Alles in goede staat gekregen?

ow, wat wel leuk was, zo'n doos verzenden (+2 kg) in België kost wel wat duiten, in Nederland zelfde tarief tot 10 kg! 6,75 euro!

Nou inderdaad, exact 5500 gram karton, glas en whisky. :)
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Japie Krekel
Senior
Senior
Berichten: 348
Lid geworden op: 06 Feb 2011, 17:44
Locatie: Hoorn

Re: HetWhiskyforum - Virtuele blind tasting-1: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor Japie Krekel » 03 Apr 2012, 17:52

Bij thuiskomst lag het pretpakket al op de tafel :dancing
Verpakking perfect in orde. Direct open gemaakt en alles was goed verpakt. :goedgedaan
Ik heb direct alles gesnoven en bekeken.
Nu kan ik 0,035 ltr. Whisky gaan snuiven & nippen :nat

Bart, Gristof en forumleden het feest kan beginnen :Slainte
0 x
Afbeelding

"Slechte whisky bestaat niet; alleen goede whisky en nog betere whisky"

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: HetWhiskyforum - Virtuele blind tasting-1: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor Matti » 03 Apr 2012, 18:04

Check, hij is ook hier binnen :)

Helaas is het extra sample gaan lekken in de doos, maar ik geloof niet dat er erg veel verloren is gegaan. Het label is wel een mooie aquarel (Uisgerel?) geworden :)

Even het chinese eten laten wegtrekken en dan de eerste proeven :duimop
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2736
Lid geworden op: 10 Jan 2012, 10:05
Locatie: Zaandam
Contact:

Re: HetWhiskyforum - Virtuele blind tasting-1: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 03 Apr 2012, 18:15

edwinedje schreef:Straks in Zaandam (tasting adres) de inhoud verder te controleren.


Net als bij Matti heeft het extra sampletje iets gelekt, maar voor de rest alles picobello.
De eerste foto's zijn gemaakt :)

Straks even ruiken, morgen pas proeven.
Moet straks nog auto rijden en de BOB houd de NUL.

Heren organisatoren alvast proficiat met de eertse horde, en bedankt voor het gebodene.

:Slainte
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Gebruikersavatar
I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2550
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 17:21
Locatie: Rotterdram

Re: HetWhiskyforum - Virtuele blind tasting-1: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 03 Apr 2012, 18:16

Hij is
"Binnen
Binnen in m'n hart
Binnen in m'n ziel
Van binnen
Binnen sinds de dag
Dat ik voor jou viel
Binnen
Binnen in de droom
Die ik met je wil beginnen
Je bent binnen
Binnen"

Dus, beste organisatoren, de doos is binnen, hoor

:hoera


:Slainte
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Ruval
Senior
Senior
Berichten: 347
Lid geworden op: 11 Dec 2009, 12:30

Re: HetWhiskyforum - Virtuele blind tasting-1: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor Ruval » 03 Apr 2012, 18:26

Mijn pakketje ook binnen - net als bij Matti en Edwin heeft het extra sample iets gelekt, maar
nog ruim voldoende inhoud om te proeven.

Misschien dat ik me vanavond al aan een sample waag wanneer ik mijn vrouw heb opgehaald.

Groet & allemaal veel proefplezier!
Victor
0 x

Gebruikersavatar
I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2550
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 17:21
Locatie: Rotterdram

Re: HetWhiskyforum - Virtuele blind tasting-1: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 03 Apr 2012, 18:30

Japie Krekel schreef:Bij thuiskomst lag het pretpakket al op de tafel :dancing
Verpakking perfect in orde. Direct open gemaakt en alles was goed verpakt. :goedgedaan
Ik heb direct alles gesnoven en bekeken.
Nu kan ik 0,035 ltr. Whisky gaan snuiven & nippen :nat

Bart, Gristof en forumleden het feest kan beginnen :Slainte


Hey Marcel, jij komt er echt heel slecht van af, man, met die hele kleine flesjes! Bij mij is het in totaal 33cl, bij jou 3,5cl. :shock:

Hoe kan dat nou?
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"


Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-1”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten