Johnnie Walker serie (Red - Black - Green - Gold - Blue,..)

Alles dat niet onder single malt (bovenstaand) valt maar wel Schots is.
torenvalk
Actief lid
Actief lid

Re: Johnnie Walker serie (Red - Black - Green - Gold - Blue)

Ongelezen berichtdoor torenvalk » 25 Mar 2012, 15:18

Oef, d'as goed nieuws zal toch voor de zekerheid de blue, green en black aanschaffen voor mijn verzameling!
0 x

Carlo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Carlo » 25 Mar 2012, 19:50

Johnnie Walker sluit 192-jaar oude distilleerderij
Laatste update: 24 maart 2012 10:33 info
AMSTERDAM - Na 192 jaar komt er een eind aan de historische band tussen whiskymerk Johnnie Walker en het Schotse Kilmarnock. Vrijdag werd de laatste fles gebotteld in de Ayrshire distilleerderij.

Dat meldt de BBC. De eigenaar van het merk, het Britse Diageo, kondigde de sluiting al in 2009 aan. Protesten, onder meer van de Schotse regering, konden het bedrijf niet van mening doen veranderen.

Een deel van de 700 mensen in de distilleerderij van Kilmarnock kan in een andere vestigingen van het concern in Glasgow aan de slag. Een ander deel kreeg een vertrekpremie of werd ontslagen.

Tentoonstelling

De laatste fles die in Kilmarnock gebotteld is, zal te zien zijn in een tentoonstelling over de band tussen het merk en de stad, die teruggaat tot de verkoop van de eerste Walker's Kilmarnock Whisky in 1820.

Het personeel van de distilleerderij worden deze zomer uitgenodigd voor een feest in Kilmarnock, waar iedereen een speciale fles van het werk krijgt.
0 x
Afbeelding

Valon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Valon » 27 Mar 2012, 15:38

GJR schreef:Vang geruchten op dat ook de Gold en de Blue en wellicht ook de Black gaan verdwijnen. De Black zou wellicht vervangen worden de andere niet, wegens gebrek aan oudere whisky c.q. het te snel ten gelde willen maken van vaten met whisky.

Diageo verspreidt heel veel geruchten momenteel.

Hun marktaandeel wordt er in ieder geval niet minder door. :lol:

Maar er zijn veel andere merken die hard aan de weg timmeren. Dat wordt over een aantal jaren nog wel spannend wanneer de grote merken niet meer aan elkaar (kunnen/ willen) leveren. Daar moet je nu dus al op gaan inspelen door whisky's samen te stellen op basis van de beschikbare merken in je eigen portfolio.

Dat de Green Label verdwijnt is daarom niet zo heel onlogisch. Er moet in ieder geval een aanpassing op deze variant plaatsvinden.
0 x

Adammertje
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Adammertje » 28 Mar 2012, 20:47

ik vraag me af hoe deze eigenlijk smaken, denk dat ik waarschijnlijk nooit de kans zal krijgen om deze te mogen proeven/drinken. :lol:

The John Walker een eerbetoon aan de oprichter van Johnnie Walker whisky

Limited Edition Johnnie Walker Blue Label Anniversay edition
0 x
things are not the way they used to be

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 05 Apr 2012, 09:23

Dit is meer dan een gerucht, een persbericht:

Johnnie Walker to get radical shake up
Diageo is set to radically shake up its Johnnie Walker blended Scotch whisky range by ditching two of the range and replacing them with two new whiskies, writes Dominic Roskrow.

Johnnie Walker Green Label, a 15-year-old blended malt, is to be phased out in the coming months, but will be given a 12-month stay of execution in the US. It will also remain on sale in Taiwan, where the blended malt category is thriving.

Johnnie Walker Gold Label, an 18-year-old blend, will also be phased out by the end of the year, but will be given a one-year extension in the US.

In their place Diageo has announced the global launch in May and June – possibly longer in one or two world territories – of Johnnie Walker Gold Label Reserve, with no age statement, which has been sold for the last five years in south-east Asia; and Johnnie Walker Platinum Label, an 18-year-old blend.

“The Johnnie Walker team has always been about delivering a high quality liquid and as you know, it has done this consistently and this is no different,” said Diageo’s Dr Nicholas Morgan.

“The heart of the new Gold Label Reserve will still be Clynelish to deliver taste and mouthfeel. But this should not be approached just as a matter of age...
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

jeffry35
Senior
Senior

Re: Johnnie Walker serie (Red - Black - Green - Gold - Blue,

Ongelezen berichtdoor jeffry35 » 20 Apr 2012, 18:13

Jammer dat de Green eruit gaat.
Wat mij betreft de lekkerste whisky binnen de JW range
0 x

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 20 Apr 2012, 21:02

jeffry35 schreef:Jammer dat de Green eruit gaat.

Moet die dringend eens aanschaffen dan, voor ik te laat ben! De Black en Red al geprobeerd, niet verkeerd.
0 x
Afbeelding

jeffry35
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor jeffry35 » 20 Apr 2012, 21:28

Yapi schreef:
jeffry35 schreef:Jammer dat de Green eruit gaat.

Moet die dringend eens aanschaffen dan, voor ik te laat ben! De Black en Red al geprobeerd, niet verkeerd.

Zou ik zeker doen.Betaalbaar (rond de 30 euro)
En vindt deze beter dan de Gold en Blue die aanzienlijk duurder zijn
0 x

Wolfe Tone
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Wolfe Tone » 01 Mei 2012, 21:55

Green is idd wel de beste JW expressie, maar ik moet helaas bekennen dat ik er niet echt van onder de indruk was.. Eigenlijk ben ik van geen enkele JW onder de indruk. Ik moet bekennen dat ik binnen elke prijsklasse en soort wel betere whiskies kan bedenken dan de JW Red, Black, Green etc.
0 x
“I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy.” ~ Tom Waits

jeffry35
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor jeffry35 » 02 Mei 2012, 23:25

Wolfe Tone schreef:Green is idd wel de beste JW expressie, maar ik moet helaas bekennen dat ik er niet echt van onder de indruk was.. Eigenlijk ben ik van geen enkele JW onder de indruk. Ik moet bekennen dat ik binnen elke prijsklasse en soort wel betere whiskies kan bedenken dan de JW Red, Black, Green etc.

Heb je de double black al eens geprobeerd?
Vond ik voor een blend heel goed!!
0 x

Wolfe Tone
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Wolfe Tone » 03 Mei 2012, 15:14

jeffry35 schreef:Heb je de double black al eens geprobeerd?
Vond ik voor een blend heel goed!!

Die heb ik helaas nog niet mogen proeven, maar ik ben over het algemeen niet erg onder de indruk van JW. Hoe is de DB precies anders dan de gewone zwarte? Behalve wat meer islay?
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 03 Mei 2012, 15:31

Wolfe Tone schreef:Hoe is de DB precies anders dan de gewone zwarte? Behalve wat meer islay?

Zie Johnnie Walker - Double black label
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 16 Mei 2012, 15:34

Red vind ik persoonlijk niet te drinken, maar Black label daarentegen prima. Er zijn lekkerdere whiskies in die prijsklasse, maar het is in veel kroegen waar het aanbod klein is vaak wel mijn eerste keuze. Green vond ik ook lekker en Blue ook, maar heb blends van een kwart van die prijs gedronken die 2x lekkerder waren. De doos met fluwelen inlay is leuk. Verder is het puur status. Zo ken ik iemand die een vrijgezellenfeest had waar ze de vrijgezel een fles Blue Label cadeau deden. Hij mixte het vervolgens met Fernandes... :HitHead :domdom
0 x

Wolfe Tone
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Wolfe Tone » 16 Mei 2012, 23:08

Soundwave schreef:Zo ken ik iemand die een vrijgezellenfeest had waar ze de vrijgezel een fles Blue Label cadeau deden. Hij mixte het vervolgens met Fernandes... :HitHead :domdom

Goddank ken ik zulke mensen niet, ik zou op zo'n moment niet voor mijzelf instaan..
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 17 Mei 2012, 08:38

Wolfe Tone schreef:Goddank ken ik zulke mensen niet, ik zou op zo'n moment niet voor mijzelf instaan..

Ondanks dat iedereen met zijn krijgertjes mag doen wat hij wil vrees ik dat ik ook wel een opmerking zou maken die misschien niet bij iedereen goed zou vallen :HitHead
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Terug naar “Overige Schotse Whisky”