De toekomst van whisky anno 2026

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: De toekomst van whisky anno 2026

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 03 Okt 2026, 08:28

Rien68 schreef:
Cor - Vinabc schreef:Potstill...een 17 jaar oude Glen Elgin.

Die zoek ik vanmiddag even op :goedgedaan

Gerijpt op een Amarone hogshead. ZIjn ook twee Signatory's die zeer de moeite waard zijn, maar die voldoen nog niet aan de beroemde formule. Maar ib Laphroaig en Bowmore onder de €100 is wel vermeldenswaardig.
2 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Toondby
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Toondby » 08 Okt 2026, 09:39

Cor - Vinabc schreef:
Rien68 schreef:
Cor - Vinabc schreef:Potstill...een 17 jaar oude Glen Elgin.

Die zoek ik vanmiddag even op :goedgedaan

Gerijpt op een Amarone hogshead. ZIjn ook twee Signatory's die zeer de moeite waard zijn, maar die voldoen nog niet aan de beroemde formule. Maar ib Laphroaig en Bowmore onder de €100 is wel vermeldenswaardig.

Geen idee of het klopt. Maar ik hoorde ergens dat Suntory de activiteiten van Bowmore stevig heeft teruggeschroefd en er momenteel veel vaten uit stock verkocht worden, dat we daarom zien dat er nu een piek in IB bottelingen zijn.
Blijkbaar zijn ook de jongere varianten (10j) ook wel de moeite als de prijs zacht genoeg is.
0 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 08 Okt 2026, 10:36

Toondby schreef:Geen idee of het klopt. Maar ik hoorde ergens dat Suntory de activiteiten van Bowmore stevig heeft teruggeschroefd en er momenteel veel vaten uit stock verkocht worden, dat we daarom zien dat er nu een piek in IB bottelingen zijn.
Blijkbaar zijn ook de jongere varianten (10j) ook wel de moeite als de prijs zacht genoeg is.

Klopt. Bij zowel Bowmore als Laphroaig. Helft van productiepersoneel (directie blijft volledig in pluche hè?!?) de laan uit gestuurd. Resterend personeel werkt afwisselend bij de twee stokerijen.
Ontslagen kosten geld dus is er ineens een overschot aan IB Bowmore en Laphroaig op de markt aan het komen. Nu is dit laatste natuurlijk niet erg voor ons :bigsmile
4 x
Afbeelding

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 08 Okt 2026, 13:36

Verbaasde me dan wel over de prijs van een nieuwe Bowmore 20 en Glenturret 20 jaar oud. En dan afvragen waarom de verkoop terugloopt.....
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”