HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-1: part I - Poll

Onze eerste "blinde" forum-proeverij.

hoeveel euro zou u met plezier uitgeven om deel te nemen aan deze blind sampling

20 euro, alle kosten inbegrepen
1
3%
20 euro, en ik begrijp dat er nog wel (verzend)kosten kunnen bijkomen
0
Geen stemmen
25 euro, alle kosten inbegrepen
1
3%
25 euro, en ik begrijp dat er nog wel (verzend)kosten kunnen bijkomen
13
45%
mag zelfs meer zijn, zolang de prijs/kwaliteit maar aanwezig is en ik kan genieten van m'n drams en de animo!
14
48%

Totaal aantal stemmen: 29

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Het Whisky forum.nl Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor Yapi » 06 Mar 2012, 22:01

okee, maar bij yapipi doe ik het in m'n broek hoor! ;)

we geraken er wel jongens :lekker
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Re: Het Whisky forum.nl Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor Piet » 07 Mar 2012, 13:00

liefmans schreef:trek je de commentaren niet aan,

Maar neem ze wel in je overwegingen mee, het zijn per slot allemaal goedbedoelde suggesties. En natuurlijk kun je niet alles op persoonlijke wensen afstemmen.

liefmans schreef: en dan printen we ineens de labeltjes.

Aangezien het "blind" wordt zullen dat eenvoudige labels zijn 8-)

Ik heb een forum-rubriek aangemaakt waaronder we straks de tasing notes kunnen plaatsen en eigenlijk alles over dit onderwerp bij elkaar kunnen houden. Er is namelijk best al een en ander geschreven maar nu is er inmiddels genoeg massa:
Afbeelding Het Whisky forum (blind) Nosing & Tastings, proeverijen, als onderste forum in blok-2 op de landingspagina.

Hierin kunnen we ook de huishoudelijk zaken zetten over hoe e.e.a. in zijn werk gaat etc.
Deelnemers kunnen daarin dan aangeven of en wanneer ze hun notities hebben verzonden en dat per PB aan de betreffende organisator doen. Daar kunnen deze verzamelde werken dan later ook ter publicatie geplaatst worden samen met de onthulling.

Wellicht moeten we achter de schermen nog e.e.a. afstemmen Bart qua procedure, timing etc... Je hoeft per slot niet alles allen te doen (hoewel ?)...

Ik zal de bestaande onderwerpen hierover ook onder deze nieuwe rubriek plaatsen.
Laatst gewijzigd door Piet op 07 Mar 2012, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Nieuw forum verplaatst.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

liefmans
Senior
Senior

Re: Het Whisky forum virtuele Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor liefmans » 07 Mar 2012, 13:12

Daarnet bericht gehad van de leverancier en er zijn geen bruine flesjes meer in stock voor eind april, heb hun aanbod om blauwe flesjes te verzenden als vervanging (aan dezelfde prijs) aanvaard dus zal dit waarschijnlijk de eerste sample-share worden met blauw glas.

Piet schreef:
liefmans schreef:trek je de commentaren niet aan,

Maar neem ze wel in je overwegingen mee, het zijn per slot allemaal goedbedoelde suggesties. En natuurlijk kun je niet alles op persoonlijke wensen afstemmen.

Uiteraard moet je de opmerkingen overwegen maar naar aankoop en logistiek toe zijn de opties erg beperkt.
Bredere hals: enkel leverbaar in 3, 6 en 10cl
Kleurloos: geen enkel nut in een BLINDE tasting, en in de bruine of blauwe flesjes kan je nog steeds perfect zien hoeveel er in aanwezig is. De opmerking "dan kan ik de kleur mooi zien" kan ik wel begrip voor opbrengen maar aangezien ik ook sample flessen gebruik om "restjes" in op te slaan prefereer ik glas dat minder licht doorlaat. (vooroordeel afkomstig door een opleiding als brouwer)
0 x
Afbeelding

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Het Whisky forum virtuele Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor Yapi » 07 Mar 2012, 14:23

Hey Piet,

ja okee, prima!

Wel, Christoph heeft wel wat ervaring met samples dus neem ik zijn hulp graag aan. Dan rij ik wel eens een dagje naar Lokeren om de woorden in daden om te zetten. Dus alleen Christoph en ik weten dan welke flessen in welke sampletjes zitten.

Van zodra ik een iet- of wat procedure ivm proeven in elkaar heb gebokst, stuur ik het wel de wereld in als voorstel. Maar nu eerst duidelijkheid omtrent de prijs rondkrijgen, zodat we officieel aan de inschrijvingen kunnen beginnen!

8-)
0 x
Afbeelding

Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-1”