HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-1: part I - Poll

Onze eerste "blinde" forum-proeverij.

hoeveel euro zou u met plezier uitgeven om deel te nemen aan deze blind sampling

20 euro, alle kosten inbegrepen
1
3%
20 euro, en ik begrijp dat er nog wel (verzend)kosten kunnen bijkomen
0
Geen stemmen
25 euro, alle kosten inbegrepen
1
3%
25 euro, en ik begrijp dat er nog wel (verzend)kosten kunnen bijkomen
13
45%
mag zelfs meer zijn, zolang de prijs/kwaliteit maar aanwezig is en ik kan genieten van m'n drams en de animo!
14
48%
 
Totaal aantal stemmen: 29

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: Het Whisky forum.nl Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor Yapi » 03 Mar 2012, 23:53

andre8x8 schreef:Als het nog mogelijk is wil ik mij graag als nummer 28 toevoegen aan de Blind Sampling part I

Groeten,
André


ja hoor André, ik dacht wel dat er nog een plaatsje vrij was :lekker
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: Het Whisky forum.nl Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor Yapi » 03 Mar 2012, 23:55

voorlopige lijst van 26 potentiële deelnemers:

Carlo
Ruval
Turfsmurf
JohanBrugge
Bwhisky
Renefatdude
Raleigh
I_spey
Liefmans
edwinetje
Jaydie
Piet
japiekrekel
OJH
Matti
ElwinB
Rborghmans
totalatool
fbs
Mcray
Kris
GJR
Miss_Jline
Deunemans
André
yapi

:nat
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: Het Whisky forum.nl Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor Yapi » 05 Mar 2012, 13:00

hey Jongens,

voor de flesjes had ik hieraan gedacht. Is perfect 50ml. Gebruik wel een klein trechtertje om de whisky over te gieten!

http://www.eflessen.be/product/207/brui ... bruin.html

welke doppen? De gewone witte, of de autojointants? Zelfde prijs, zou er 1 invloed hebben op de smaak?

hmmm, als ik al eens check om te bestellen, hebben we er 105 in een pakket (niet voldoende) en komt er nog eens 15 euro verhandelingskosten bij, exclusief btw. Dus als ik van 210 uitga (das 8 de man, en ik ben m'n best aan het doen om deze ook alle 8 te vullen, dat betekent enkele cadeautjes :o ;) ) komt het met verhandelingskosten, met BTW en met verzending tot bij mij thuis neer op zo'n 128 euro.
Dat is net geen 5 euro per persoon voor de sampleflesjes...
Tegelijk, hou er wel rekening mee dat dit geen verbruikskost is, zolang je niet de onhandige harry speelt, heb je na de sampling nog steeds dat flesje in bezit. Is dus meer een permanente aanschaf... Dit kan trouwens een begin zijn van heel erg leuke uitwisselbeurten :nat

Ik ga nog even vandaag in de apotheek binnen springen om een alternatief te checken. Voor mij is het wel belangrijk dat het om 50ml gaat. Heel gemakkelijk en duidelijk qua hoeveelheid!

iemand andere ideeën?

straks informeer ik nog even bij de Belgische en Nederlandse post voor de verzendkosten. Moet ook nog de verpakkingskosten bekijken (daar kan ik ook eventueel wel een kleine mouw aan passen wat bubblewrap en dergelijke betreft). Normaliter heb ik dan ergens in de loop van de week de totaalprijs in elkaar gebokst.

Nou, qua logistiek is dit een behoorlijke organisatie :bigsmile
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Het Whisky forum.nl Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor Piet » 05 Mar 2012, 13:36

Yapi schreef:voor de flesjes had ik hieraan gedacht. Is perfect 50ml. Gebruik wel een klein trechtertje om de whisky over te gieten!

Bart,
Het toeval wil dat ik juist vorige week precies deze flesjes heb gekocht bij onze aphotheek. Ik meen €0,60 ex dopje.
Ik heb die witte dopjes. Ze sluiten prima. Het is zacht plastic zonder extra binnenwerk.
Die zwarte hebben kennelijk een extra binnenwerkje.... weet niet goed wat het uitmaakt. De witte kun je ook behoorlijk vast draaien en lekken niet.

Ik had liever kleurloze flesjes gehad en van 10cl, die konden ze bestellen.... en toen was het stil. Niets meer gehoord.
Yapi schreef:Tegelijk, hou er wel rekening mee dat dit geen verbruikskost is, zolang je niet de onhandige harry speelt, heb je na de sampling nog steeds dat flesje in bezit. Is dus meer een permanente aanschaf... Dit kan trouwens een begin zijn van heel erg leuke uitwisselbeurten :nat

Dat wordt door een aantal mensen op het forum al frequent in praktijk gebracht... maar dat gaat achter de schermen.

Yapi schreef:Nou, qua logistiek is dit een behoorlijke organisatie :bigsmile

Los van voldoende deelname in de begindagen van het forum, speelde dit ook wel mee.
Daarom heb ik toen ook contact gehad met Ron van RareWhiskySite omdat hij de infrastructuur en logistiek al op orde heeft ... met 25ml reageerbuis-samples...... die in principe door de brievenbus kunnen.

EDIT: Overigens is het inderdaad een heel smalle hals en dien je zelfs met en trechtertje heel voorzichtig te zijn.
Wat dat betreft zou een bredere hals handiger zijn.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: Het Whisky forum.nl Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor totalatool » 05 Mar 2012, 14:39

Yapi schreef:voor de flesjes had ik hieraan gedacht. Is perfect 50ml. Gebruik wel een klein trechtertje om de whisky over te gieten!

http://www.eflessen.be/product/207/brui ... bruin.html
...
Dat is net geen 5 euro per persoon voor de sampleflesjes...
Tegelijk, hou er wel rekening mee dat dit geen verbruikskost is, zolang je niet de onhandige harry speelt, heb je na de sampling nog steeds dat flesje in bezit. Is dus meer een permanente aanschaf... Dit kan trouwens een begin zijn van heel erg leuke uitwisselbeurten :nat
...
Ik ga nog even vandaag in de apotheek binnen springen om een alternatief te checken. Voor mij is het wel belangrijk dat het om 50ml gaat. Heel gemakkelijk en duidelijk qua hoeveelheid!
...
iemand andere ideeën?

Andere ideeën heb ik niet, maar ik vind de flessehals er wel erg klein uitzien voor makkelijk overgieten van samples. Ik ben van plan een aantal flesjes mee te nemen naar Schotland in mei, maar deze lijken me dan eigenlijk erg onhandig.
Overigens prefereer ik kleurloze flesjes, dan is de kleur en het volume van de inhoud veel beter te zien. :-)
Mocht het echter niet anders kunnen, dan prima, zo duur is het nou ook weer niet als ik hier niets anders meer mee zou kunnen. ;-)
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: Het Whisky forum.nl Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor Yapi » 05 Mar 2012, 15:28

ik ga eens kijken. Als er een niet zo veel duurder alternatief voorhanden is, kunnen we nog steeds daarvoor kiezen
0 x
Afbeelding

liefmans
Senior
Senior
Berichten: 443
Lid geworden op: 01 Mar 2011, 21:33
Locatie: Sint-Niklaas (B)
Contact:

Re: Het Whisky forum.nl Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor liefmans » 05 Mar 2012, 16:49

trek je de commentaren niet aan, ik gebruik deze flesjes al jaren persoonlijk en voor gedeelde vreugde en nog geen enkel probleem mee gehad. Juist zorgen voor een geschikt trechterje en opletten dat je de flesjes niet te ver vult, exact 5cl in deze flesjes lijkt alsof er niet genoeg inzit.

Kijk ook eens goed op de site van e-flessen want boven een bepaald bedrag vervalt de verzendkost, kan je bv een pak 10cl of 3cl flessen met bredere hals kopen voor eigen gebruik.

Indien je de excursie naar Lokeren ziet zitten kan je het bij mij thuis komen doen, ik heb nog genoeg lege sample flesjes staan en dan printen we ineens de labeltjes. Met twee mensen de samples afvullen gaat een stuk sneller en is trouwens ook veel gezelliger. Reken ±1u rijden vanuit Brugge.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: Het Whisky forum.nl Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor Yapi » 05 Mar 2012, 19:31

liefmans schreef:trek je de commentaren niet aan, ik gebruik deze flesjes al jaren persoonlijk en voor gedeelde vreugde en nog geen enkel probleem mee gehad. Juist zorgen voor een geschikt trechterje en opletten dat je de flesjes niet te ver vult, exact 5cl in deze flesjes lijkt alsof er niet genoeg inzit.

Kijk ook eens goed op de site van e-flessen want boven een bepaald bedrag vervalt de verzendkost, kan je bv een pak 10cl of 3cl flessen met bredere hals kopen voor eigen gebruik.

Indien je de excursie naar Lokeren ziet zitten kan je het bij mij thuis komen doen, ik heb nog genoeg lege sample flesjes staan en dan printen we ineens de labeltjes. Met twee mensen de samples afvullen gaat een stuk sneller en is trouwens ook veel gezelliger. Reken ±1u rijden vanuit Brugge.


Hey Christoph, is zeker geen slecht idee! Zou het dan ongeveer dezelfde kostprijs per sample zijn?
Kan gemakkelijk wel eens naar Lokeren rijden... Binnen een 2 weekjes misschien?
0 x
Afbeelding

liefmans
Senior
Senior
Berichten: 443
Lid geworden op: 01 Mar 2011, 21:33
Locatie: Sint-Niklaas (B)
Contact:

Re: Het Whisky forum.nl Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor liefmans » 05 Mar 2012, 19:59

Om het maar voor iedereen openbaar te houden.

5 samples per persoon komt op 3euro voor flesjes en labels. Doosjes om pakketjes te maken heb ik niet meer dus daar ga je wel nog eens naar moeten kijken. Extra verpakkingsmaterieel voor in de pakketjes heb ik genoeg in huis.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: Het Whisky forum.nl Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor Yapi » 05 Mar 2012, 20:01

liefmans schreef:Om het maar voor iedereen openbaar te houden.

5 samples per persoon komt op 3euro voor flesjes en labels. Doosjes om pakketjes te maken heb ik niet meer dus daar ga je wel nog eens naar moeten kijken. Extra verpakkingsmaterieel voor in de pakketjes heb ik genoeg in huis.


prima! Ik ga waarschijnlijk wel een 7 à 8 samples nodig hebben, er zitten enkele verrassingen in buiten de prijs om 8-)
0 x
Afbeelding

liefmans
Senior
Senior
Berichten: 443
Lid geworden op: 01 Mar 2011, 21:33
Locatie: Sint-Niklaas (B)
Contact:

Re: Het Whisky forum.nl Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor liefmans » 05 Mar 2012, 20:26

hmm, dan ga ik zelf nog eens moeten bijbestellen. geen probleem op zich.
reken 60cent per flesje van 5cl incl label
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: Het Whisky forum.nl Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor Matti » 06 Mar 2012, 02:14

Ik wordt iedere keer helemaal blij als ik dit draadje lees, goed bezig heren!

:duimop :hoera :duimop
0 x
Matthijs, whiskynerd.

OJH
Senior
Senior
Berichten: 349
Lid geworden op: 23 Dec 2010, 08:46

Re: Het Whisky forum.nl Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor OJH » 06 Mar 2012, 09:08

Yapi schreef:Nou, qua logistiek is dit een behoorlijke organisatie :bigsmile


Waarvoor dank :respect
0 x

Ruval
Senior
Senior
Berichten: 347
Lid geworden op: 11 Dec 2009, 12:30

Re: Het Whisky forum.nl Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor Ruval » 06 Mar 2012, 10:46

Ik sluit me aan bij Matti. Ik zie uit naar m'n volgende proeverij, maar ik heb hier
net zoveel zin in. Met name het aspect "Blind proeven" cq. niet van tevoren weten wat
je krijgt voorgeschoteld en het ontdekken trekt me!

Duim omhoog, Yappi!!!
0 x

Gebruikersavatar
I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2550
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 17:21
Locatie: Rotterdram

Re: Het Whisky forum.nl Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 06 Mar 2012, 19:40

Ruval schreef: Duim omhoog, Yappi!!!


Ja, Ruval, goed gevonden: Yappi klinkt inderdaad leuker dan Yapi (Yappi heeft de klank van: yes, dat gaan we dus doen!!) :goedgedaan


:hoedaf

+

:Slainte
René
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"


Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-1”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast