Cask Hunters

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Cask Hunters

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 29 Jun 2026, 14:20

edwinedje schreef:De inloggen button is een account aanmaken.
Daarna komt er nog een optie om in te loggen.

Is bij de Dudes pagina hetzelfde ingericht meen ik. Is inderdaad niet echt handig, ben er ook al paar keer 'ingestonken'.
0 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Cask Hunters

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 29 Jun 2026, 14:45

Afgelopen vrijdag hebben we met een klein gezelschap (man of 18) een eerste proefsessie met cask samples voor de Cask Hunters gehad.

Was een heel interessante en smaakvolle sessie waarbij constructief gediscussieerd werd over de mogelijkheden van de 8 te proeven samples.
Edwin voorzag ons vooraf veel info over de oorspronkelijke vaten waar het sample uit voortkwam en vervolgens werd er lustig op los gekletst over deze samples, wat de mogelijkheden hiermee waren maar ook over de gedeelde passie in het algemeen.

De proefsessie is om een voorproefje te geven van de Casks waar je eventueel aan deel kan nemen (deze staan nu ook allemaal online in de webshop van Cask Hunters). In een later stadium kan je (als je deelneemt in een VIP-caskshare) meebeslissen over wat te doen met een vat.
* bottelen (of deels bottelen)
* lekker laten rusten in oorspronkelijke vat
* reracken op (vul maar in.....)
* niets van dit alles, geen mening dus laat de andere deelnemers maar beslissen

Inmiddels is de poll voor de Pulteney gestart en lijkt erop dat de meesten voor de 2de optie stemmen.

Ik heb nog nooit eerder met een cask share programma meegedaan maar ben over dit concept wel enthousiast!
Je proeft vooraf waar je in kan stappen. Je koopt geen belachelijk aantal flessen (kan natuurlijk wel als je dit perse wil). Het zijn geen vaten met new make, dus al gerijpte single malts en grains. Volledige transparantie over de vaten, finishes, etc.. En je kan meebeslissen over wat er met een cask share moet gebeuren!!

Naast het eerder besproken share Old Pulteney (niet meer als VIP share te koop maar nog wel als 'standaard' share) hebben we dit rijtje geproefd:

1. Pulteney 2008 - 18yo - refill Hogshead
2. Aberlour 2011 - 13yo - refill Hogshead
3. Blair Athol 2008 - 17yo - Koval Bourbon cask
4. Girvan 1997 - 29yo - 3y finish 2nd Tawny Port Quarter cask
5. Blended Grain 1987 - 38yo - 3y 1st Cachaca Hogshead
6. Mannochmore 2012 - 14yo - 4y 1st PX Barrique
7. Bowmore 2014 - 12yo - 1st Bourbon barrel
8. Ledaig 2009 - 17yo - refill Hogshead

Na de tasting is ook via Whatsapp nog gediscussieerd, ook door degenen die er online niet bij konden zijn. Zij kunnen de Zoom tasting nog terugkijken.

Ik meen dat er in totaal een 30 personen mee hebben gedaan met deze sample proefsessie.
Wat mij betreft gaat dit zeker een vervolg krijgen, maar zou mooi zijn als er meer mensen mee gaan doen!

Oh ja, wil je mijn mening over bovenstaand samples weten of welke shares ik op inteken? PECH!! Had je er maar bij moeten zijn!! :lekker
4 x
Afbeelding

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”