Speyside trip april 2027

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2196
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Speyside trip april 2027

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 19 Jun 2026, 21:19

De accommodatie is geboekt, het gezelschap is bepaald (de drie die de vorige twee trips ook hebben gedaan aangevuld met een gek die mee durft na enkele gezamenlijke festivals), het programma krijgt contouren.

Ergo, tijd voor een topic.
5 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3100
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Speyside trip april 2027

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 22 Jun 2026, 17:36

Leuk Nick!
Wij gaan mei ook wederom naar Speyside, nog genoeg daar die we niet gedaan hebben. En uiteraard móeten we terug naar Ord voor de mouterij.
Om even wat reacties hier los te weken, wij zijn toch van plan om bij Dalmore te gaan boeken.......
0 x
Afbeelding

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2196
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: Speyside trip april 2027

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 22 Jun 2026, 21:07

Oeh, Dalmore ja...? Vergeef je me dat ik die niet op planning voor een eerste bezoek Speyside heb staan :gnif ..?

Wij hebben voor nu zo'n beetje het volgende idee, maar het kan nog alle kanten op:
- op woensdagochtend vroeg vliegen en dan vanaf Aberdeen via Glen Garioch, Glendronach, Strathisla naar accommodatie (al geboekt via AirBnB. Huisje in Craigellachie)
- op donderdag Glenfarclas en Ballindalloch
- op vrijdag Glenallachie en dan middag Elgin (Glenmoray en Benriach)
- op zaterdag Balvenie en Dufftown Distillery Walk.
- zondag terug

Zoiets is de planning van deze fellowship.
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3100
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Speyside trip april 2027

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 22 Jun 2026, 21:44

Gaaf! Mooi programma Nick, en de avonden aan de bar in de Highlander Inn neem ik aan? :duimop :nat
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2736
Lid geworden op: 10 Jan 2012, 10:05
Locatie: Zaandam
Contact:

Re: Speyside trip april 2027

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 22 Jun 2026, 21:53

Zorg dat je een extra fotorolletje bij je hebt voor Strathila. Dat is een zeer fotogenieke Distillery. ook ‘s avonds.

En de bar aan het einde heeft (had) ook nog wel wat leuke drams. We moesten toch nog wat tijd doden voordat we bij onze B&B er schuin tegenover konden inchecken. Dan kan je dat maar beter doen in een comfortabele stoel met een goud borreltje.

:Slainte
1 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}


Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast