Jouw Irish whiskey?
- macoffringa
- Whiskyschrijver

Re: Jouw Irish whiskey?
Hallo Kay,
Je zou Green Spot eens kunnen proberen, of de sherryfinish van Tyrconnell, die overigens ook een port en madeira finish heeft. Die hebben wat meer body.
Connemara is tot nu toe de enige peated Irish whiskey.
Tullamore Dew 12 Y is een beetje olieachtig, maar wellicht voor jouw smaak iets aan de te lichte kant.
Wil je iets heel bijzonder proeven, neem dan een Midleton Rare.
Verder heeft Irish Distillers nu ook een cask strength Redbreast, de Powers John Lane en nog twee nieuwe pure pot still whiskeys waarvan mij de naam even is ontschoten.
Algemeen gezegd zijn de Ierse whiskeys echter lichter dan menige Schot.
Enfin, ik hoop dat je hier mee verder kunt.
Slainte,
Hans
Je zou Green Spot eens kunnen proberen, of de sherryfinish van Tyrconnell, die overigens ook een port en madeira finish heeft. Die hebben wat meer body.
Connemara is tot nu toe de enige peated Irish whiskey.
Tullamore Dew 12 Y is een beetje olieachtig, maar wellicht voor jouw smaak iets aan de te lichte kant.
Wil je iets heel bijzonder proeven, neem dan een Midleton Rare.
Verder heeft Irish Distillers nu ook een cask strength Redbreast, de Powers John Lane en nog twee nieuwe pure pot still whiskeys waarvan mij de naam even is ontschoten.
Algemeen gezegd zijn de Ierse whiskeys echter lichter dan menige Schot.
Enfin, ik hoop dat je hier mee verder kunt.
Slainte,
Hans
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

macoffringa schreef:Wil je iets heel bijzonder proeven, neem dan een Midleton Rare.
In welke zin Hans, want de meningen hieromtrent verschillen nogal eens.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
- macoffringa
- Whiskyschrijver

Welaan Johan,
Veel oudere whisky is er niet in Ierland.
Ofwel, je hebt weinig kans om 25-jarige Ieren te drinken
Veel oudere whisky is er niet in Ierland.
Ofwel, je hebt weinig kans om 25-jarige Ieren te drinken
0 x
macoffringa schreef:Verder heeft Irish Distillers nu ook een cask strength Redbreast, de Powers John Lane en nog twee nieuwe pure pot still whiskeys waarvan mij de naam even is ontschoten.
Green Spot zal er daar één van zijn?
0 x
-
Renefatdude
- Actief lid

De Powers John's Lane release is erg goed, hele zachte zoet/honing en een "vet"gevoel in de mond.

0 x
Heb nog niet zo veel ervaring met de Ierse whiskey tot nu toe, wel eens het proefpakketje van Tyrconnell gekregen, maar deze vond ik niet echt bijzonder. Bij mijn zwager de Redbreast 12yr geprobeerd en deze vond ik wel erg lekker, een beetje zacht maar toch. Voor mijn verjaardag een Jameson 12 yr gekocht van wat verjaardagsgeld en deze vind ik vele male beter dan de standaard Jameson. Erg zacht maar met een mooie sherry invloed. Ik zou deze wel aanraden bij iemand die op zoek is naar een Ierse whiskey.

0 x
- macoffringa
- Whiskyschrijver

Henk,
Probeer de Jameson 18 ook eens.
Johan,
Your my man. Redbreast is en blijft mijn favorite en de 15 jaar is echt top.
Probeer de Jameson 18 ook eens.
Johan,
Your my man. Redbreast is en blijft mijn favorite en de 15 jaar is echt top.

0 x
Heb daar nog een klein beetje van in de fles, enne......nog een hele volle ook en lekker dat 'ie is,

0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Ik heb wel al eens een Redbreast 12yo gehad, maar die vond ik niet zo fameus. De 15yo heb ik nog niet gehad. De Jameson 18yo is inderdaad heel lekker voor een blend, maar de prijs is ook stevig.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Ook ik mag graag een Bushmills drinken. De 16 yo "three woods" en de Blackbush kan ik iedereen aanraden. Ook de Connemara peated SM staat bij mij op de plank. Tullamore Dew is niet mijn keuze, en als er niets beters is neem ik wel eens een Jameson,
Door dit topic zal ik ook eens proberen een redbreast of een Jameson 18yo of één van de andere genoemde whiskies te proeven.

Door dit topic zal ik ook eens proberen een redbreast of een Jameson 18yo of één van de andere genoemde whiskies te proeven.

0 x
Het was erg lang geleden dat ik een drupje tullamore dew tot mij nam, en in mijn herinnering was het niet mijn ding. Nou heb ik laatst in een cafe weer eens een drupje genomen, en raad eens: hij was prima te drinken, dus ik neem hierbij mijn woorden uit het vorige stukje terug.

0 x
- Wolfe Tone
- Actief lid

Mijn favoriet blijft toch echt de Connemara Cask Strength. Maar Cooley heeft wel meer mooie dingen. De Greenore bijv. vind ik een erg fijne grain Whiskey.
De Middleton very rare is qua leeftijd idd vrij uniek voor Ierse whiskey, maar ik vond hem, hoe lekker ook, zelf eigenlijk de prijs niet waard.
Wat verder al genoemd is natuurlijk zijn de mooie Pure Pot stills van Redbreast, Middleton, Green Spot en Powers John Lane. Ik moet de redbreast CS nog proberen, ben wel erg benieuwd, de 12 en 15 vind ik namelijk bijzonder smakelijk. Heerlijk kruidig en pittig en vooral ECHT Iers!
De Middleton very rare is qua leeftijd idd vrij uniek voor Ierse whiskey, maar ik vond hem, hoe lekker ook, zelf eigenlijk de prijs niet waard.
Wat verder al genoemd is natuurlijk zijn de mooie Pure Pot stills van Redbreast, Middleton, Green Spot en Powers John Lane. Ik moet de redbreast CS nog proberen, ben wel erg benieuwd, de 12 en 15 vind ik namelijk bijzonder smakelijk. Heerlijk kruidig en pittig en vooral ECHT Iers!
0 x
“I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy.” ~ Tom Waits
Ik heb zowiso altijd een fles Jameson in huis.
Gewoon om lekker te drinken zonder erbij te hoeven nadenken, mijn slobber whiskey dus.
En voor de Irish coffee.
Daarnaast wissel staat er altijd wel een Ier in de kast, maar dat veschild steeds welke het is.
Het overgens ook nog een Jameson 12 y staan, met mijn naam er op uit Dublin.
En ook een Jamason Rarest Vintage Reserve 2007, die is voor een speciale gelegenheid.
Gewoon om lekker te drinken zonder erbij te hoeven nadenken, mijn slobber whiskey dus.
En voor de Irish coffee.
Daarnaast wissel staat er altijd wel een Ier in de kast, maar dat veschild steeds welke het is.
Het overgens ook nog een Jameson 12 y staan, met mijn naam er op uit Dublin.
En ook een Jamason Rarest Vintage Reserve 2007, die is voor een speciale gelegenheid.
0 x
Sláinte Mhath