Top 5 favoriete bottelaar?
Re: Top 5 favoriete bottelaar?
1. Scotch Malt Whisky Society (op eenzame hoogte wat mij betreft, ontzettend veel geweldig aanbod, ook van distilleerderijen waar je normaal gesproken niet zo veel van vindt)
Dan een hele tijd niets, en vervolgens een groep wat heel dicht bij elkaar ligt, moeilijk kiezen, maar hier een poging:
2. Cadenhead (zitten wel eens missers tussen, maar heeft een eigen stijl wat mij bevalt)
3. Jack Wieber
4. Malts of Scotland
5. Silver Seal (erg duur, daarom heb ik er maar 1 fles van in huis. Maar man man man, wat een kwaliteit altijd, en wat een mooie flessen)
En dan nog wat eervolle vermeldingen: The Whisky Man, The Whisky Mercenary, Kintra, Archives, Wilson & Morgan, Asta Morris, CWC.
Dan een hele tijd niets, en vervolgens een groep wat heel dicht bij elkaar ligt, moeilijk kiezen, maar hier een poging:
2. Cadenhead (zitten wel eens missers tussen, maar heeft een eigen stijl wat mij bevalt)
3. Jack Wieber
4. Malts of Scotland
5. Silver Seal (erg duur, daarom heb ik er maar 1 fles van in huis. Maar man man man, wat een kwaliteit altijd, en wat een mooie flessen)
En dan nog wat eervolle vermeldingen: The Whisky Man, The Whisky Mercenary, Kintra, Archives, Wilson & Morgan, Asta Morris, CWC.
0 x
---Op een sabbatical van whisky---
*Schopje
Laat ik ook maar eens een poging wagen;
Gordon & Macphail
Whisky-Fässle
Adelphi
Thompson Bros.
Archives
(reserve- North Star Spirits)
Laat ik ook maar eens een poging wagen;
Gordon & Macphail
Whisky-Fässle
Adelphi
Thompson Bros.
Archives
(reserve- North Star Spirits)
Laatst gewijzigd door Rien68 op 20 Sep 2020, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- Erik1908
- Top bijdrager

1. Op gepaste afstand van de rest: Cadenhead
2. Malts of Scotland heeft mij op een recente thema tasting mooi verrast
3. Signatory; wel duur maar ik heb er goede ervaringen mee.
2. Malts of Scotland heeft mij op een recente thema tasting mooi verrast
3. Signatory; wel duur maar ik heb er goede ervaringen mee.
0 x
1. Elixir Distillers (The Single Malts of Scotland) - nog niks slecht van gedronken, in tegendeel. Prijs/kwaliteit zit ook goed.
2. Signatory - ook nog niks slecht van gedronken, de Cask Strength bloemenvasen worden met de releases dit jaar wel opvallend duurder spijtig genoeg.
3. Whiskybroker - beetje hit & miss soms maar je zal je gezien de betaalbaarheid ook nooit bedrogen voelen.
4. Gordon & MacPhail - en dan meer specifiek de Connoisseur's Range CS versies: duur maar goed
5. Cadenhead's - naar mijn gevoel zeer hit & miss. De (jongere) Small Batch versies zijn steeds "average at best", en door het feit dat ze die serie gaan laten verdwijnen tvv een 46% versie zijn ze wat in m'n achting gedaald.
2. Signatory - ook nog niks slecht van gedronken, de Cask Strength bloemenvasen worden met de releases dit jaar wel opvallend duurder spijtig genoeg.
3. Whiskybroker - beetje hit & miss soms maar je zal je gezien de betaalbaarheid ook nooit bedrogen voelen.
4. Gordon & MacPhail - en dan meer specifiek de Connoisseur's Range CS versies: duur maar goed
5. Cadenhead's - naar mijn gevoel zeer hit & miss. De (jongere) Small Batch versies zijn steeds "average at best", en door het feit dat ze die serie gaan laten verdwijnen tvv een 46% versie zijn ze wat in m'n achting gedaald.
0 x
1. The Maltman - Meadowside Blending.
Daar heb ik nog nooit een slechte fles van gehad, en ik heb er al heel wat van mogen proeven.
Ik heb ook aardig wat Cadenhead, Ultimate en Gordon&MacPhail bottelingen gehad, maar erg erg wisselende kwaliteit... soms hele mooie flessen, soms beschamend...
Daar heb ik nog nooit een slechte fles van gehad, en ik heb er al heel wat van mogen proeven.
Ik heb ook aardig wat Cadenhead, Ultimate en Gordon&MacPhail bottelingen gehad, maar erg erg wisselende kwaliteit... soms hele mooie flessen, soms beschamend...
0 x
Ik heb niet echt een top 5. Wel waardeer ik Cadenhead enorm, ook al is dat zeker ook niet altijd jackpot. Verder draait veel om variatie. Elke bottelaar heeft hits en misses. De P/Q ratio varieert ook enorm. Maltman heeft veel toppers maar de prijs is vaak ook outrageous.. Ik probeer maar gewoon te zoeken naar wat me past op een bepaald moment. In welke fles het zit of door welke bottelaar dat geregeld is, kan me niet bijster veel boeien. Smaak zegt me meer dan een merk.
0 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Willekeurige volgorde, en afgaande op kastvulling:
Adelphi
Archives
Blackadder/Meadowside Blending/Elixer Distiller (kan slecht kiezen
)
Cadenhead (maar huidige ontwikkelingen met afschaffing van de Small Batch lijn stemmen mij niet vrolijk)
Creative Whisky Company (nog steeds veel van in de kast, maar zal gaan verdwijnen helaas)
Adelphi
Archives
Blackadder/Meadowside Blending/Elixer Distiller (kan slecht kiezen
Cadenhead (maar huidige ontwikkelingen met afschaffing van de Small Batch lijn stemmen mij niet vrolijk)
Creative Whisky Company (nog steeds veel van in de kast, maar zal gaan verdwijnen helaas)
0 x
Puur op basis van wat er in de kast staat van veel naar minder veel:
Gordon & Macphail
Signatory
Daily Dram
Adelphi
Cadenheads
Gordon & Macphail
Signatory
Daily Dram
Adelphi
Cadenheads
0 x
1. Adelphi
2. Thompson Bros
3. G&M
4. Decadent Drams
5. Signatory
Op basis van koopgedrag en geproefd bij tastings kom ik hier op uit. Helaas weinig ervaring met TWJ, Wu Dram Clan, The Antilope, Whisky-Fassle & Doris om hen zinnig te kunnen beoordelen.
2. Thompson Bros
3. G&M
4. Decadent Drams
5. Signatory
Op basis van koopgedrag en geproefd bij tastings kom ik hier op uit. Helaas weinig ervaring met TWJ, Wu Dram Clan, The Antilope, Whisky-Fassle & Doris om hen zinnig te kunnen beoordelen.
0 x
1. Gordon & MacPhail (21)
2. Signatory Vintage (18)
3. Murray McDavid (7)
4-5. Fragrant Drops (6)
4-5. Elixir Distillers (6)
2. Signatory Vintage (18)
3. Murray McDavid (7)
4-5. Fragrant Drops (6)
4-5. Elixir Distillers (6)
0 x
- Reichenbach
- Moderator

Heb ik hier niet zo veel ervaring mee,
Van Wees met Ultimate verschillende keren gehad en Douglas Laing.
En niet te vergeten Whisky Dudes.
Wat Compas Box in de fles stopt lust ik meestal ook wel.
Van Wees met Ultimate verschillende keren gehad en Douglas Laing.
En niet te vergeten Whisky Dudes.
Wat Compas Box in de fles stopt lust ik meestal ook wel.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Als ik naar mijn recente aankopen kijk, zijn de Whiskydudes oververtegenwoordigd, van Wees doet het goed, en ook NSS.
Groet Cor
Groet Cor
1 x
Ik heb gekeken naar mijn scores en daaruit mijn voorkeur gepakt:
Spheric Spirits
Le Gus't
Whisky Fassle
Thompson Bros
Archives
Spheric Spirits
Le Gus't