Wat staat er bovenaan je wishlist?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Herman
Actief lid
Actief lid

Re: Wat staat er bovenaan je wishlist?

Ongelezen berichtdoor Herman » 30 Apr 2026, 21:50

Reichenbach schreef:
Slight schreef:https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/296524 - twijfel omdat ik in recensies lees dat het niet het typische Clynelish karakter heeft.

Vind ik de OB van Clynelish best wel lekker voor een 'sanitized whisky'. Een IB met dat karakter zou dan wel leuk zijn.

Wil ik ook nog wel eens een IB van Ardmore proberen.
Maar het heeft geen haast en ik moet er tegenaan lopen. Genoeg in de kast staan om de komende jaren mee rond te komen.

Had een tijdje geleden van Signatory de ardmore 100 proof gekocht en vond het wel echt een lekkere whisky.
Zeker de moeite waard om te proberen.
1 x

sanders_spirit
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor sanders_spirit » 02 Mei 2026, 22:40

Herman schreef:
Reichenbach schreef:
Slight schreef:https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/296524 - twijfel omdat ik in recensies lees dat het niet het typische Clynelish karakter heeft.

Vind ik de OB van Clynelish best wel lekker voor een 'sanitized whisky'. Een IB met dat karakter zou dan wel leuk zijn.

Wil ik ook nog wel eens een IB van Ardmore proberen.
Maar het heeft geen haast en ik moet er tegenaan lopen. Genoeg in de kast staan om de komende jaren mee rond te komen.

Had een tijdje geleden van Signatory de ardmore 100 proof gekocht en vond het wel echt een lekkere whisky.
Zeker de moeite waard om te proberen.

Ik heb degene op bourbon vaten op een proeverij gehad, die was helaas niet meer te krijgen. Die was echt fijn! Is nu een 14 jarige op sherry vaten, dat trekt me dan wat minder. Ook omdat ik er al 4 uit die serie op sherry heb staan inmiddels en ze allemaal vatoverheersend zijn.
0 x

Dawisknie
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Dawisknie » 02 Mei 2026, 23:35

Zelf eigenlijk niets speciaals op een Wishlist.
Maar heb een sample gehad van deze whisky.
En daar zou ik toch wel een flesje van willen.
Helaas weet ik niet waar ik deze kan kopen.
En ik weet al helemaal niet wat een actuele fatsoenlijke prijs is hedendaags.

https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/261748

Vond dit echt een topper.
0 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 03 Mei 2026, 11:42

Niet echt een specifieke fles, maar ik zou nog wel eens een St. Magdalene willen hebben...
1 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 03 Mei 2026, 12:18

Rien68 schreef:Niet echt een specifieke fles, maar ik zou nog wel eens een St. Magdalene willen hebben...

Ik weet in Amersfoort nog een slijter en die heeft een 'boven' daar geven ze zo nu en dan ook wel eens een proeverijtje. Daar heb ik er een paar zien staan kan ik je verzekeren.
1 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 03 Mei 2026, 12:43

defeatless schreef:
Rien68 schreef:Niet echt een specifieke fles, maar ik zou nog wel eens een St. Magdalene willen hebben...

Ik weet in Amersfoort nog een slijter en die heeft een 'boven' daar geven ze zo nu en dan ook wel eens een proeverijtje. Daar heb ik er een paar zien staan kan ik je verzekeren.

Daar ben ik in oktober toevallig, iets met een festival aldaar. Bedoel je die slijter op de Leusderweg soms?
0 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 04 Mei 2026, 01:56

Dat festival is in het oude klooster, dat is nog wel een stukje weg van de slijter zelf hoor!
Maar wel bij Van Wees inderdaad!

€50,- entree tegenwoordig. Ik snap het wel als alles gratis is... Maar heel laagdrempelig zoals vroeger is het ook niet meer. Je moet nog met de trein daarheen, dan nog een OV-fiets huren (of een stevige wandeling willen) en dan weer terug met de trein. Kost al met al toch zo'n €100,- voor 3 uurtjes.

Daarentegen heb ik ook wel echt pareltjes gehad daar hoor! Eens kijken hoe mijn rooster valt of dat het voor mij nog te doen is om daar heen te gaan
0 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 04 Mei 2026, 09:50

Ik weet het en snap het ;)

Maar het leek me wel weer eens leuk, de laatste keer is alweer 9 jaar geleden.
Vervoer en accommodatie aldaar is bij familie, dus ook geregeld.

Blijft alleen het autoritje van 2 uur, en nu dus een beetje extra door de tussenstop over...Zin an :bigsmile
0 x

Toondby
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Toondby » 14 Mei 2026, 14:26

Hetgeen er momenteel bovenaan staat is deze Caol ila van GM uit 1984:
https://www.whiskybase.com/nl/whiskies/whisky/129524

Toevallig bij de Belgische importeur van GM kunnen proeven op een festival, vlak voor sluitingstijd. Ik had toen nog maar een aantal bonnen, maar ik denk dat een dram zeker het 10-voud kostte van wat ik nog aan bonnen had. 'Af en toe moet je eens een goede daad doen' was zijn antwoord. Ondertussen heb ik al heel vaak gedacht: die vrijgevigheid kom je nog maar weinig tegen vandaag de dag, tenzij in de whisky-community!

Als zich ooit de gelegenheid voor is en er een mooie kans voordoet om die aanschaf te verantwoorden, zou ik durven. Maar meer dan 1000 voor een fles is toch best extreem.

Ik kocht toevallig vorige week nog een 16-jarige inchfad van Dram Mor. Stond al een heel tijdje op de radar, maar was snel razendsnel verkocht na een youtube filmpje van Ralfie. Toevallig een aantal weken terug een melding van Whiskybase en onmiddellijk toegehapt!
https://www.whiskybase.com/nl/whiskies/whisky/243828

Benieuwd of iemand deze al geproefd heeft!
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”