BOTTOM-3 van je huidige whiskykabinet

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: BOTTOM-3 van je huidige whiskykabinet

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 08 Mei 2018, 09:52

Dre schreef:
Kikkerneve schreef:1. P&M esprit de Corse
2. Roe & Coe irish whiskey
3. Longmorn the distillers' choice

Met name die Longmorn is qua prijs/kwaliteit verzekerd van de bottem 3. Die andere 2 zijn niks bijzonders, maar een aangename herinnering aan Corsica/Ierland.

Ik zie deze post nu eigenlijk pas, maarrrehhh, noem die P&M Esprit de Corse maar eens 'niks bijzonders'... :o Voor mij toch in ieder geval de meest wanstaltige whisky die ik ooit op heb, het bewijs dat Sören ( :hoedaf ) mij leverde dat er écht horror whisky's bestaan (ik was aanvankelijk in de veronderstelling dat écht slechte whisky niet bestond, hooguit hele mátige).
Hopelijk heb je toch vooral om hele ándere redenen aangename herinneringen aan Corsica :lol:
In ieder geval snap ik de plek in de Bottom-3...

Ha Dre,

Lees dit nu pas (edit: valt wel mee zie ik), maar laat ik zeggen dat de whisky het enige minpuntje aan Corsica was :P
Volgens mij zit er behoorlijk verschil in de batches en de whisky die ik daar op had zou ik geen horror noemen (kan de sfeer geweest zijn). Maar het flesje heb ik vooral "voor de leuk" meegenomen. Niet omdat ik er naar uit kijk om die te drinken.

bonjour!
1 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 08 Mei 2018, 11:19

Kikkerneve schreef:Volgens mij zit er behoorlijk verschil in de batches en de whisky die ik daar op had zou ik geen horror noemen (kan de sfeer geweest zijn).

Zou heel goed kunnen hoor. Die ík heb geproefd lijkt in ieder geval niet eens meer op whisky, cement, vochtprobleem, dat soort associaties :vies
Kikkerneve schreef:Maar het flesje heb ik vooral "voor de leuk" meegenomen. Niet omdat ik er naar uit kijk om die te drinken.

Snap ik hoor, ben ik zelf ook altijd wel gevoelig voor. En vaak lijken die lokale producten ter plekke een stuk lekkerder of beter dan dat je het daarna in je eigen oude vertrouwde omgeving nuttigt. Moment en omgeving draagt zeker bij aan je beleving.
1 x

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 08 Mei 2018, 11:41

Dre schreef:
Kikkerneve schreef:Volgens mij zit er behoorlijk verschil in de batches en de whisky die ik daar op had zou ik geen horror noemen (kan de sfeer geweest zijn).

Zou heel goed kunnen hoor. Die ík heb geproefd lijkt in ieder geval niet eens meer op whisky, cement, vochtprobleem, dat soort associaties :vies
Kikkerneve schreef:Maar het flesje heb ik vooral "voor de leuk" meegenomen. Niet omdat ik er naar uit kijk om die te drinken.

Snap ik hoor, ben ik zelf ook altijd wel gevoelig voor. En vaak lijken die lokale producten ter plekke een stuk lekkerder of beter dan dat je het daarna in je eigen oude vertrouwde omgeving nuttigt. Moment en omgeving draagt zeker bij aan je beleving.

Ja, precies dat wel. Overigens bedoel ik met "geen horror noemen" nou ook weer niet dat het lekker was :).. Gevoelig voor de vakantiesfeer waar, laten we het daarbij houden. En laten we die Fujikai 10 vooral blijven negeren :Bye
0 x

Nuyts
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Nuyts » 08 Mei 2018, 17:52

Daar ikzelf nog niet zo lang bezig ben met mijn whisky-hobby en maar 11 open flessen heb, is de bottom-3 redelijk standaard.
Glenlivet founder's reserve
Tomatin 12y
Bushmills 10y
0 x
Afbeelding

Ruud1983
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ruud1983 » 09 Mei 2018, 16:06

Geschoond van mijn 'kook'blends is dit mijn bottom 3 obv WB rating:

-Arran Robert Burns Single Malt (een paar jaar geleden gekocht ter gelegenheid van Burns Night, daarna nooit meer aangeraakt. Zal waarschijnlijk wel nooit meer opgaan)
-Laphroaig 10yo (ik was vergeten dat ik deze nog had, kom er nu door mn collectie op WB achter. Fles staat geloof ik al 5 jaar open)
-Jura 1988 SMWS 31.34 (mijn enige miskoop bij SMWS).

Ze scoren allemaal (voor [url]mij[/url]) nog boven de 70 punten, dus qua kwaliteit ruim voldoende. Maar de eerste twee vind ik echt niet interessant, die belanden waarschijnlijk op ten duur wel in de gootsteen, of ik geef ze weg. Die Jura is nog wel interessant, maar voornamelijk om mensen te laten proeven :duimop
0 x
---Op een sabbatical van whisky---

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 09 Mei 2018, 17:42

Ruud1983 schreef:Geschoond van mijn 'kook'blends is dit mijn bottom 3 obv WB rating:

-Arran Robert Burns Single Malt (een paar jaar geleden gekocht ter gelegenheid van Burns Night, daarna nooit meer aangeraakt. Zal waarschijnlijk wel nooit meer opgaan)
-Laphroaig 10yo (ik was vergeten dat ik deze nog had, kom er nu door mn collectie op WB achter. Fles staat geloof ik al 5 jaar open)

Ze scoren allemaal (voor [url]mij[/url]) nog boven de 70 punten, dus qua kwaliteit ruim voldoende. Maar de eerste twee vind ik echt niet interessant, die belanden waarschijnlijk op ten duur wel in de gootsteen, of ik geef ze weg. Die Jura is nog wel interessant, maar voornamelijk om mensen te laten proeven :duimop

Als ik je een tip mag geven Ruud: de Laphroaig 10yo gebruiken voor het klaarmaken van mosselen! Perfecte combinatie.
Op voorwaarde dat je graag mosselen eet natuurlijk. ;)
De Laphroaig 10yo is ook niet echt mijn ding maar gebruik ik steeds voor deze bereiding.
1 x

Ruud1983
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ruud1983 » 09 Mei 2018, 20:51

nigel_tufnel schreef:
Ruud1983 schreef:Geschoond van mijn 'kook'blends is dit mijn bottom 3 obv WB rating:

Als ik je een tip mag geven Ruud: de Laphroaig 10yo gebruiken voor het klaarmaken van mosselen! Perfecte combinatie.
Op voorwaarde dat je graag mosselen eet natuurlijk. ;)
De Laphroaig 10yo is ook niet echt mijn ding maar gebruik ik steeds voor deze bereiding.

Leuke tip! Ga ik zeker proberen!
0 x
---Op een sabbatical van whisky---

Thanatos
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Thanatos » 09 Mei 2018, 21:08

nigel_tufnel schreef:Als ik je een tip mag geven Ruud: de Laphroaig 10yo gebruiken voor het klaarmaken van mosselen! Perfecte combinatie.

Deze pik ik ook mee voor bij het volgende mosselpannetje :hoedaf

mijn bodem 3 van open flessen :

- Auchentoshan 12 yo
- Oban 14
- Aultmore 12

Niet perse slecht maar wel de bodem 3 van openstaande flessen.
0 x

dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 09 Mei 2018, 21:21

Dacht even dat ik top 3 topic zat...

Laphroaig 10, Oban 14 staan bij mij toch echt hoger, en de Aultmore 12 net in mijn glas en echt lekker. Zo zie je maar zoveel mensen zoveel smaken. En misschien dat ik over een paar jaar en het winnen van de jackpot ook tot een andere keuze ga komen.
1 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 09 Mei 2018, 21:43

Je moet ergens beginnen Danny. En wie weet is het over een aantal jaar nog steeds een favorietje :goedgedaan , duizend mensen, duizend meningen, duizend whisky's (of wellicht iets minder..).
1 x
2 ∞ & →

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 10 Mei 2018, 10:55

squaadgras schreef:... duizend whisky's (of wellicht iets minder..).
Of wat meer. Op Whiskybase staan er in ieder geval meer dan 100.000.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

JvR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor JvR » 10 Apr 2026, 21:13

BUMP!

1. https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/107992/kamiki-blended-malt-whisky Dit vind ik echt niet te hachelen. Al meerdere keren de associatie 'runderbouillon' gehad.
2. https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/182141/seven-stars-nas-ca Niet vies, maar saai. Als ik een glas pak drink ik liever iets anders.
3. https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/244191/blended-scotch-whisky-2003-tcah Tja, eigenlijk hetzelfde liedje als nr2. Ik vind er gewoon niet zoveel aan.
2 x

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 10 Apr 2026, 22:06

Grappig, ik vind die Seven Stars echt een van de meest BFYB-blends die er op dit moment te verkrijgen zijn.
4 x
Afbeelding

JvR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor JvR » 10 Apr 2026, 23:04

Nickolaas schreef:Grappig, ik vind die Seven Stars echt een van de meest BFYB-blends die er op dit moment te verkrijgen zijn.

Dat denk ik ook hoor, prijs/kwaliteit niet zoveel mis mee. Het is ook een van de goedkoopste flessen die ik heb, maar nog steeds in de bottom 3 van mijn open flessen. Als ik p/q zou laten meewegen dan scoort nr3 lager .
1 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 11 Apr 2026, 12:23

Geinig topic. Altijd over het hoofd gezien. Moet echt even nadenken wat absolute bottom-3 zijn uit mijn open flessen.

Kom dan denk ik hier op uit:
1. JW Blue Label - dunner dan water water, zó jammer dat dit geen hoger ABV heeft
2. Ardlair 2010 EID - niet slecht maar ook niet heel bijzonder
3. Benriach 2008 Peated Port Pipe - is gewoon te jong, en extreem op dit moment
0 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”