Vatencollectief casQueteers.com

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Gebruikersavatar
MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 588
Lid geworden op: 03 Feb 2017, 23:28
Locatie: Krimpen aan de Lek

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 27 Sep 2025, 15:50

Vandaag eens begonnen aan de Wagging Finger #2019-11. De neus is goed, maar de smaak heeft wat mij betreft wel een offnote. Ik proef rubber, iets wat ik eigenlijk alleen nog maar tegengekomen ben bij peated spirit icm heavy PX sherried vaten. Echter deze zou op een bourbon vat liggen. Wat mij betreft mag deze nog wel een paar jaartjes blijven liggen in de hoop dat de offnote weg gaat.
0 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3573
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor defeatless » 29 Sep 2025, 08:06

Die Waggin' Finger wordt een zeldzame expressie. Erik Molenaar is namelijk gestopt met stoken.
0 x

andre8x8
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 587
Lid geworden op: 03 Mar 2012, 17:01

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor andre8x8 » 30 Sep 2025, 20:36

Roland... schreef:
JvR schreef:De laphs (beiden zon 65% na 10j) zitten niet in de beste vaten. Ik heb nog 5j laten liggen gestemd, en ben heel benieuwd of het dan voldoende verbeterd is. Zo niet, dan zou ik nog best een re-rack willen overwegen.


De re-rack kunnen ze dan gelijk doen volgens mij, ik denk dat er na nog eens 5 jaar in het zelfde hout niet veel veranderd...

Vandaag beiden in het glas en naast de CS Batch 17 gezet.
De neus is zeer goed, maar bij de taste overheerst de alcohol!
Na een flinke scheut water worden beide samples echt goed en kunnen zich meten met de CS17.
Vanwege het hoge ABV heb ik ook 5 jaar aangevinkt. En de kwaliteit, dat zit wel snor, wat mij betreft is een re-rack niet nodig.
:nat
1 x
Afbeelding

JvR
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1004
Lid geworden op: 30 Apr 2016, 23:30

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor JvR » 30 Sep 2025, 22:15

andre8x8 schreef:
Roland... schreef:
JvR schreef:De laphs (beiden zon 65% na 10j) zitten niet in de beste vaten. Ik heb nog 5j laten liggen gestemd, en ben heel benieuwd of het dan voldoende verbeterd is. Zo niet, dan zou ik nog best een re-rack willen overwegen.


De re-rack kunnen ze dan gelijk doen volgens mij, ik denk dat er na nog eens 5 jaar in het zelfde hout niet veel veranderd...

Vandaag beiden in het glas en naast de CS Batch 17 gezet.
De neus is zeer goed, maar bij de taste overheerst de alcohol!
Na een flinke scheut water worden beide samples echt goed en kunnen zich meten met de CS17.
Vanwege het hoge ABV heb ik ook 5 jaar aangevinkt. En de kwaliteit, dat zit wel snor, wat mij betreft is een re-rack niet nodig.
:nat


Benieuwd wat het wordt dan qua stemmen. De rest is wat milder dan ik zo te lezen. In mijn beleving is de 10yo cs wel een stuk volwassener dan deze samples, maargoed is ook een momentopname. Hoop iig toch nog wel op wat jaartjes laten liggen
0 x

Gebruikersavatar
MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 588
Lid geworden op: 03 Feb 2017, 23:28
Locatie: Krimpen aan de Lek

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 05 Okt 2025, 16:10

Vandaag heb ik me eens gewaagd aan het Lowlands Malt project 2020 trio oftewel Bladnoch.

De #53 (ex-Teaninich vat) is al mooi op weg, fruitig, appel, peer, vrij clean maar echt heel goed drinkbaar. Mooi romig mondgevoel.

De #54 (ex-Ardmore vat) nog wat te veel new make, butterscotch, vanille, invloed van het vat nog niet echt terug te vinden.

De #19 (ex-Glen Spey), geur blijft wat achter op de smaak. Maar de smaak is al best interessant. Beetje kruidig, maar toch ook zoet. Zelfs wat honing in terug te vinden. Denk dat ik dit nog de beste van de 3 vond.

Alle drie mooi op weg, maar die mogen rustig nog wat jaartjes blijven liggen als je het mij vraagt.
1 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

JvR
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1004
Lid geworden op: 30 Apr 2016, 23:30

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor JvR » 21 Jan 2026, 19:15

FOMO :P
0 x

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2196
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 21 Jan 2026, 19:42

Mijn ruggengraat kwam inderdaad ook voorbij gerend.
0 x
Afbeelding

andre8x8
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 587
Lid geworden op: 03 Mar 2012, 17:01

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor andre8x8 » 21 Jan 2026, 20:13

+1
0 x
Afbeelding

andre8x8
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 587
Lid geworden op: 03 Mar 2012, 17:01

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor andre8x8 » 18 Feb 2026, 19:29

Extreme FOMO !!
:cool:
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3106
Lid geworden op: 20 Dec 2014, 01:39
Locatie: Fryslân

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 18 Feb 2026, 19:46

Mijn eerste aankoop van 2026. Het kon slechter :bigsmile
0 x

Gebruikersavatar
MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 588
Lid geworden op: 03 Feb 2017, 23:28
Locatie: Krimpen aan de Lek

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 18 Feb 2026, 20:25

Dit was wel een hele mooie deze keer, dus ik ben ook weer voor gaas gegaan :bliss
0 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

JvR
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1004
Lid geworden op: 30 Apr 2016, 23:30

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor JvR » 18 Feb 2026, 21:47

Ja ik ook. Uit mijn geboortejaar dus cadeautje voor mijn 40e verjaardag. :bigsmile
1 x

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2196
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 18 Feb 2026, 22:10

Hier ook samen met een goede vriend een share kunnen bemachtigen.
0 x
Afbeelding

Roelof
Senior
Senior
Berichten: 353
Lid geworden op: 03 Mei 2020, 10:58

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor Roelof » 18 Feb 2026, 22:17

en wat een discipline om een 36-jarige nog 3 jaar in het vat te laten:-)
0 x

Gebruikersavatar
MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 588
Lid geworden op: 03 Feb 2017, 23:28
Locatie: Krimpen aan de Lek

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 18 Feb 2026, 23:25

Roelof schreef:en wat een discipline om een 36-jarige nog 3 jaar in het vat te laten:-)

Met 40 jaar zou het ook nog een van de oudste burnsides worden volgens mij, althans ik heb ze niet kunnen vinden van ouder dan 40 jaar…
0 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding


Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten